سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
اخباراخبار بین الملل

بازداشت مشاور گل و داوداوغلو به اتهام مشارکت در کودتا

به نقل از خبرگزاری فرانسه، نکته مهم در این رابطه آن است که مشاور «عبدالله گل» رئیس جمهور و «احمد داوداوغلو» نخست وزیر سابق ترکیه نیز در میان این بازداشت شدگان جدید است.

بر اساس حکم دادگاه آنکارا «گورکان بالیک»، «علی فیندیک» و «تونسای بابالی» بازداشت و روانه زندان شدند.

2188416بالیک رئیس مشاوران سیاست خارجی عبدالله گل، رئیس جمهور سابق ترکیه بود که از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۴ این سمت را برعهده داشت.

بالیک همچنین به عنوان مشاور سیاست خارجی احمد داوداوغلو، نخست وزیر سابق ترکیه، نیز شناخته می شد. وی در سال ۲۰۱۳ و در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل دیدار داوداوغلو با «فتح الله گولن» فردی که دولت ترکیه وی را عامل اصلی کودتای ۱۵ جولای می داند، ترتیب داده بود.

بالیک همچنین به عنوان نماینده ترکیه در یونسکو نیز حضور داشته است. بابالی نیز به عنوان سفیر سابق ترکیه در کانادا و فیندلیک نیز به عنوان سفیر در کاستاریکا حضور داشته اند.

داوداوغلو در سال ۲۰۱۵ این مطلب را تائید کرد که بصورت محرمانه با گولن در پنسیلوانیا دیدار کرده و جریان این دیدار را به اطلاع عبدالله گل و اردوغان رسانده است.

پیش از این بیش از ۷۰ دیپلمات ترک به اطلاع و یا دست داشتن در کودتای ۱۵ جولای متهم شده بودند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا