سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
اخباراخبار بین المللخبر های داغ

رییس جمهوری ونزوئلا اتهام تقلب در رای گیری اخیر را رد کرد

به نقل از یورو نیوز ؛ نیکلاس مادورو، رییس جمهوری ونزوئلا و نیز مسئولان انتخاباتی این کشور، اتهامات مربوط به خلاف در رای گیری روز یکشنبه گذشته برای تشکیل یک شورای قانونگذاری جدید را رد کردند.

384c21ce-055b-4a5a-bab8-386db4436083

شرکت مسئول سیستم رای دهی اعلام کرد که برای افزودن به رقم کلی رای دهندگان، در آمار دست برده شده است و رقم واقعی دست کم یک میلیون نفر کمتر از هشت میلیون است که دولت اعلام کرده است.

نیکلاس مادورو در تصاویری تلویزیونی در جمع هواداران خود از این شرکت انتقاد کرد و گفت مقر این کمپانی در لندن و حسابهای بانکی آن در ایالات متحده است.

آقای مادورو گفت: «رییس جمهوری نادان اسمارتماتیک تحت فشار آمریکایی ها و بریتانیایی ها گفته است که هفت میلیون نفر رای داده اند. من معتقدم که بیش از ده میلیون ونزوئلایی به خیابانها آمدند و بیشتر از هشت میلیون نفر رای دادند. بقیه با مانع روبرو شدند.»

شمار کل شرکت کنندگان، شاخص مهمی حاکی از حمایت از دولت محسوب می شود.

رییس جمهوری ونزوئلا تاکید کرد که انتخابات شفاف بوده و بخوبی نظارت شده است. او همچنین از خبرگزاری رویترز برای گزارشی در مورد انتخابات ونزوئلا انتقاد کرد. رویترز گزارش کرده بود مدارک انتخاباتی به دست آورده است که نشان می دهد دو ساعت مانده به بسته شدن شعب اخذ رای، کمتر از چهار میلیون رای به صندوقها ریخته شده بود. این گزارش، درباره آمار رسمی دولت ونزوئلا تردید جدی ایجاد کرد.

لوییزا اورتگا دیاز، دادستان کل ونزوئلا که شورای جدید قانونگذاری را غیرقانونی می داند، به شبکه خبری سی ان ان گفت که تحقیقاتی را درباره رای گیری اخیر آغاز کرده است.

شورای جدید اختیار برکناری دادستان کل و انحلال کنگره ونزوئلا را خواهد داشت. در حال حاضر، اکثریت کنگره در اختیار مخالفان دولت است.

با گذشت حدود چهار ماه اعتراض و تظاهرات در ونزوئلا که تاکنون شمار کشته شدگان آن از یکصد نفر گذشته است، در حالی که نیکلاس مادورو در داخل و خارج از این کشور به دیکتاتوری متهم می شود، او می گوید برای بازگشت صلح و ثبات به کشور، تشکیل شورای قانونگذاری جدید ضروری است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا