سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
مطالب جالب

فصل تهیه شیره انگور در کوه های توروس ترکیه

شیره انگور به عنوان یکی از محبوب ترین خوراکی های زمستانی در ترکیه از باغ های انگور در استان عثمانیه در دامنه رشته کوه های توروس و با زحمات طاقت فرسای زنان در ماه اوت تهیه می شود.

thumbs_b_c_b00ade83685ec6a98d0d7277226a7f3aبا فرا رسیدن فصل تابستان زنان ابتدا انگورها را جمع آوری کرده و پس از آبگیری آن را ساعت ها روی آتش هیزم می پزند. سپس قدری خاک رس می افزایند تا قوام یابد، پس از این مرحله معجون به دست آمده مجددا روی آتش قرار می گیرد تا غلیظ شود. در نهایت شیره انگور چندین روز زیر نور آفتاب قرار می گیرد.

حنیف ایسپری، رئیس اتاق کشاورزی قدیرلی در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی گفت:

شیره انگور همانند میوه آن خواص شفا بخشی بسیاری دارد، این شیره در شهر ما به شیوه سنتی آن تهیه می شود. شیره انگور در زمستان خاصیت انرژی بخشی دارد و در درمان سرماخوردگی و سرفه نیز موثر است. یکی دیگر از خواص شیره انگور نیز خون سازی به شمار می رود.

امینه گوچر، یکی از زنانی که شیره انگور تهیه می کند، می گوید: پس از جمع آوری انگور در تابستان هنوز هم به طریق کاملا سنتی شیره آن را درست می کنیم. در این شیره ها از هیچ ماده افزودنی استفاده نشده و به صورت ارگانیک تهیه می شود. طعم فوق العاده آن زحمت هایی که برای آن می کشیم را از یاد می برد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا