سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
اخبار فرهنگی و هنریسینمای ایران

دری: شمقدری خیلی از کاهانی حمایت می‌کرد/ «خانه پدری» با مخالفت ایوبی اکران نشد

ضیاء الدین دری، عضو سابق شورای پروانه نمایش در جدیدترین مصاحبه خود، در مورد فیلم «خانه پدری» و عبدالرضا کاهانی کارگردان «ارادتمند، نازنین، بهاره، تینا» ادعاهایی مطرح کرده است. او می‌گوید در سال 92 فیلم «خانه پدری» قرار بود با قید رده بندی سنی به نمایش درآید اما حجت الله ایوبی رییس وقت سازمان سینمایی به دلیل عجیبی این فیلم را قابل نمایش ندانسته است. او همچنین از عبدالرضا کاهانی با عنوان فیلمسازی یاد کرده که در دوره احمدی‌نژاد کارگردان شد و مورد حمایت جواد شمقدری بوده است.

????????????????????????????????????
??

دری درباره حواشی توقیف فیلم «خانه پدری» به روزنامه جوان گفت: «این فیلم ظاهری خانوادگی دارد ولی مناسب خانواده نیست، این را مخاطب سینما باید پیش از رفتن به سینما یا خرید از سوپرمارکت بداند وگرنه نوعی کلاهبرداری محسوب می‌شود. من خودم موافق اکران خانه پدری با قید رده سنی بالای 20 سال بودم و این تقریباً در شورای نمایش حتی از سوی اعضای ارزشی، مورد اجماع بود و آقای عیاری هم جایی به من گفت که من با نظر شما موافقم ولی آقای ایوبی بعداً آمد و گفت: «من فیلم را دیدم و دخترم حالش بد شد و به نظرم قابل پخش نیست» وگرنه همان سال 92 به اصطلاح قال قضیه با رده‌بندی سنی کنده شده بود. وقتی موضوعی ملتهب سوژه فیلمی می‌شود تهیه‌کننده و کارگردان باید از قبل آماده باشند که فیلم‌شان قید رده‌بندی بخورد. با این قیود می‌شود بخشی از توقیف‌ها را سامان داد.»

او همچنین درباره کمپینی که چندی پیش با عنوان «هنر توقیف شدنی نیست» در فضای مجازی ایجاد شد، گفت: «عده‌ای آمدند کمپینی راه انداختند و حتی بهروز وثوقی را نیز متقاعد کردند از امریکا به آن بپیوندد و البته کمپین‌شان شکست خورد چون حرف‌شان خیلی کلی بود، البته اینکه هیچ فیلمی توقیف نشود، آرزوی خوبی است و اگر محقق شود برای سینما اتفاق مبارکی است اما این ایده‌آل با قوانین غیرشفاف و این وضعیت حاکم بر سینما محقق نمی‌شود.»

کارگردان «کیف انگلیسی» که چندی پیش با انتقاد بسیار تند عبدالرضا کاهانی مواجه شده بود، از او به عنوان فیلمسازی یاد می‌کند که در دوره احمدی‌نژاد کارگردان شده است. او در رابطه با این فیلمساز می‌گوید: «شمقدری خیلی از او حمایت می‌کرد، او با رفتن شمقدری فکر می‌کرد در دولت روحانی اوضاع برای امثال او خیلی بهتر خواهد شد و می‌تواند جوهر اصلی خود را به لحاظ فکری در سینما بیرون بریزد، همین کار را هم کرد و حتی ایوبی شخصاً برای مجوز گرفتن فیلمنامه‌اش پادرمیانی کرد ولی فیلمش نتوانست مجوز اکران بگیرد. کاهانی فکر می‌کرد با رفتن ایوبی و ایل‌بیگی کارش راحت‌تر می‌شود ولی نشد. الان هم چون نمی‌تواند به حیدریان بپرد به من انتقاد می‌کند، حرف‌هایی که درباره مخالفت من با فیلمش هم ‌زده شد و می‌شود درست نیست چون من اصلاً فیلم آخر او را ندیده‌ام که بخواهم مخالفتی داشته باشم.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا