سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
مجله فناوری و دانش

مقایسه سدان‌های مگان و تلیسمان از شرکت رنو در یک نگاه

رنو کمپانی قدیمی و محبوب فرانسوی با تولید دو سدان مگان و تلیسمان باعث تحول در دید قبلی ما نسبت به این شرکت شود، در آخرین محصولات این شرکت برای خانواده ها تحولات خوبی می بینیم و با جزئیات کامل در مورد ظاهر این دو خودرو بحث می کنیم.

کلیک- این دو محصول رنو واقعا شبیه به هم هستند، و دیدن این طراحی ها در کنار هم گاها باعث می شود که شما در شناختن مدل ها به اشتباه بیفتید، تشابهات فراوان ولی در کنار آن ، پختگی و هویت خاص و بسیار دل‌نشینی به مدل‌های تازه این برند بخشیده شده است. با هم نگاهی به طراحی این دو اتومبیل خوش ساخت سدان تلیسمان ۲۰۱۶ و مگان ۲۰۱۷می کنیم.
اگر به نمای جلو و دماغه  نگاه بیندازیم اشتراکات بسیار زیادی را می بینیم. همانگونه که در بقیه ی تولیدات رنو امضای خاص این برند دیده می شود در این دو سدان هم ما شاهد امضای خاص طراحی به وضوح خود را نشان داده و رنو بودن هردو به وضوح مشاهده می شود. چراغ‌های جلو، چراغ‌های روشنایی در روز، نشان رنو، طرح جلوپنجره، خطوط کاپوت و شمایل کلی سپر دقیقاً مشابه هم بوده و شاید برای افراد عادی تعیین مدل این دو از هم قابل تشخیص و تمییز نباشند.
البته تفاوت‌هایی هرچند جزئی نیز قابل مشاهده هستند مثلا  خودروی مگان در طراحی یکپارچه با چراغ اصلی، کوتاه‌تر و قطورتر است، اما DRL تلیسمان کاملاً یکپارچه نیست و طول بیشتر و پهنای کمتری دارد. لبه پایین جلوپنجره در مگان با رسیدن به گوشه چراغ قطع می‌شود اما در تلیسمان ادامه یافته و لبه پایینی چراغ را نیز تشکیل می‌دهد.

talisman 2016

megane 2017

به سمت جلو بروید و این بار مشاهده کنید می بینید که سپر مگان همرنگ بدنه بوده و بخش پایینی‌اش ارتفاع بیشتری دارد، تیغه‌های افقی داخل ورودی هوای مرکزی نیز ۴ عدد هستند؛ اما در تلیسمان همان  قسمت باریک‌تر بوده و کروم‌کاری‌هایی در پایین و اطراف مه شکن‌ها انجام گرفته و تنها ۳ تیغه افقی در ورودی هوایش تعبیه شده است. نکته دیگری که قابل ذکر است این است که  مگان در تصویر روبرو از جلو باریک‌تر، تپل‌تر و جسورتر به نظر می آید ، حال آن‌که خودروی تلیسمان عریض‌تر و متشخص‌تر به نظر می‌رسد. گرافیک درون چراغ‌ها نیز تفاوت داشته و در تلیسمان یکپارچه‌تر و منسجم‌تر از مگان است.

اگر از کنار به این دو خودرو نگاه کنیم می بینیم که  تفاوت ظاهری پیش از هر چیز تفاوت در  طول دو خودرو قابل مشاهده است گرچه باید گفت که اشتراکات اینجا هم غالب‌اند. نمای نیمرخ تلیسمان حالتی استخوانی و در مگان حالتی عضلانی دارد که البته در سایر زوایا نیز تقریباً همین‌طور است. لاستیک‌ها در مگان ابعاد کوچک‌تری دارند که با التفات به تفاوت کلاس دو برادر کاملاً منطقی است.

talisman vs megane

اگر کمی به طرف عقب خودرو نگاه کنیم می بینیم که قوس عمودی گوشه بخش عقب در تلیسمان کمتر است و چراغ‌ها نسبت به مگان کمتر بیرون زده‌اند. مهم‌ترین تفاوت در ستون عقب دیده می‌شود؛ جایی که تلیسمان پنجره‌های جانبی خود را کشیده و با زاویه تند و موازیِ ستون تا نزدیک گلگیر آورده، اما لچکی عقب مگان ذوزنقه مانند بوده و جهت‌گیری‌اش به سمت پایین، ستون را عریض‌تر کرده است.
شما می توانید ببیند که دقیقا در نقطه مقابل، آینه جانبی تلیسمان در گوشه‌ای‌ترین نقطه جای گرفته، اما در مگان پس از آینه قطعه‌ای پلاستیکی دیده می‌شود. خطوط پایین بدنه نیز کمی از نظر طول متفاوت‌اند.

megane 2017

talisman 2016
همانطور که دیدید بیشترین تفاوت‌ها در نمای عقب به چشم می‌خورند. درواقع تنها وجه مشترکی که وجود دارد برآمدگی لبه صندوق عقب و محل قرارگیری الماس رنو است.
به طور خلاصه می توان گفت که در مگان  چراغ‌ها ارتفاع بیشتری دارند و لبه بالایی‌شان قوس مقعر دارد، سرتاسر لبه پایینی تا نزدیکی نشان رنو به رنگ قرمز روشن می‌شود، روی سپر دو فرورفتگی هست که پلاک در مرکز قرار می‌گیرد و دوتای جانبی نقش زیبایی و آئرودینامیک ایفا می‌کنند. در پایین‌ترین قسمت، دو چراغ شب‌تاب در دو گوشه تعبیه شده که بینشان پلاستیک مشکی‌رنگ با لوله اگزوزِ درونش به چشم می‌خورد.
اما در خودروی تلیسمان چراغ‌ها ذوزنقه مرتب‌تری هستند که یکی از اضلاعش به سمت مرکز امتداد می‌یابد، دورتادور چراغ مخصوص ترمز بوده و دنده عقب و راهنما در مرکز قرار گرفته‌اند، برآمدگی بالای محل پلاک پایین آمده و تا جانب خودرو ادامه دارد، خطی سرتاسری و موازی کمی پایین‌تر دیده می‌شود که زیرش باز بخش پلاستیکی و دو خروجی اگزوز تعبیه شده است (که انگار اصلا خروجی‌های سامانه اگزوز نیستند). نام هر دو خودرو  نیز در مرکز درب صندوق بار با حروف بزرگ خودنمایی می‌کند. یک جمع بندی اگر بخواهیم انجام دهیم باید بگوییم که  در کل رخ پشتی تلیسمان مسن‌تر و شیک‌تر اما  خودروی مگان ظاهری جوان‌تر و تاحدودی اسپورت‌تر می‌نماید.

talisman 2016

megane 2017
رنو با حرکت جدیدش حرکتی بسیار انقلابی کرده است. مگان و تلیسمان به‌عنوان مثال‌های بارز این انقلاب به شمار می آیند، در هردو نسخه سدان و واگن شیک، زیبا و دلربایند و تا حد زیادی رضایت خاطر خریداران را فراهم می کنند. امضای طراحی  شرکت رنو کاملاً در این دو خودرو قابل مشاهده است و آنچه باعث تفاوتشان می‌شود، چیزی غیر از تفاوت‌های فاحش ظاهری است. در نمای جلو و جانبی شباهت‌ها بسیار بیشترند، اما در عقب تفاوت‌ها بیشتر خودشان را نشان می‌دهند. هم مگان و هم تلیسمان در کلاس خود حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و از مدعیان اصلی  فروش بالای امسال در سبک سدان به شمار می‌روند. حال باید دید که کدام یک از این دو پسر پیروز میدان فروش خواهند بود

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا