سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
شبکه و اینترنت

چگونه افزونه‌ها را به طور کامل از وردپرس پاک کنیم؟

زمانی که شما افزونه‌ای را به طور معمول حذف می‌کنید، فایل‌های نصفه و نیمه و اضافی آن در سایت باقی می‌ماند. البته این یک اتفاق منفی و بد نیست بلکه به این دلیل که ممکن است اگر روزی مجدد آن افزونه را نصب کنید، تنظیمات برای شما مانند قبل در دسترس باشد و دیگر نیازی به ساخت آن نداشته باشید. این موضوع به نظر عملی و منطقی است اما اغلب باعث اختلالاتی در سیستم وردپرس می‌شود.
پاک کردن افزونه‌ها به طور کامل از وردپرس به صورت معمول انجام نمی‌شود و تنها سیستمی که وردپرس برای حذف افزونه‌ها دارد از همان بخش افزونه‌ها قابل انجام است. یعنی شما برای حذف کامل افزونه‌ها به همراه فایل‌هایشان باید به صورت دستی وارد عمل شوید.

پاک کردن افزونه‌ها به طور کامل از وردپرس

زمانی که افزونه‌ها را حذف می‌کنیم چه اتفاقی می‌افتد؟
حذف افزونه‌ها در وردپرس به سادگی انجام می‌شود. به این صورت که به منوی افزونه‌ها رفته، افزونه مورد نظر را غیرفعال کرده و سپس آن را حذف می‌کنیم. چنانچه بخواهید به صورت دستی این کار را انجام دهید به هاست خود مراجعه کرده و در پوشه افزونه‌ها (plugins) می‌توانید افزونه مورد نظر را حذف کنید. اما امروز می‌خواهیم بدانیم چگونه می‌توانیم یک افزونه را با تمام امکانات و فایل‌های جانبی از وردپرس حذف کنیم و به عبارتی پاک کردن افزونه‌ها به طور کامل از وردپرس چگونه است؟

نحوه حذف کامل افزونه‌ها از وردپرس

قبل از انجام هر اقدامی لطفا نسخه پشتیبان از وردپرس خود تهیه کنید. زیرا در هنگام حذف فایل‌های افزونه ممکن است خللی در سایت ایجاد شود یا فایلی را به صورت اشتباه حذف کنید.

۱- حذف هر فایل باقی مانده با کمک FTP

وردپرس فایل‌های مرتبط با هر افزونه را در یک پوشه مجزا در هاست به نام plugins ذخیره می‌کند. برای دسترسی به آن می‌توانید وارد پنل هاست شوید یا از طریق FTP وارد شوید.
سپس به مسیر public_html>> wp-content>> plugins مراجعه کنید. حال در این پوشه تمامی افزونه‌ها را می‌توانید مشاهده کنید و آن را به صورت کامل حذف کنید یعنی امکان پاک کردن افزونه‌ها به طور کامل از وردپرس را از این بخش دارید.

delete folder- پاک کردن افزونه‌ها به طور کامل از وردپرس

۲- حذف جداول جدا شده از پایگاه داده

تمامی افزونه‌های وردپرسی اطلاعاتی را به پایگاه داده به صورت جداول مخصوص به خود ایجاد می‌کنند. زمانی که شما افزونه‌ای را حذف می‌کنید این جداول نیز باید حذف شوند. در صورتی که جدولی یا اطلاعاتی از افزونه همچنان در پایگاه داده باقی مانده باشد بهتر است اگر به آن آگاهی دارید حتما به صورت دستی و با ورود به بخش phpmyadmin، آن را حذف کنید. مسلما این کار سختی است و ممکن است اطلاعاتی را به اشتباه حذف کنید و دچار مشکل شوید. برای این منظور می‌توانید از افزونه WP Optimize در وردپرس کمک بگیرید.

wp optimize- پاک کردن افزونه‌ها به طور کامل از وردپرس

با کمک این افزونه می‌توانید تعیین کنید که چه قسمتی باید از دیتابیس حذف شود. کافیست این افزونه را نصب کنید و تمامی اطلاعات را مشاهده کنید.

پاک کردن افزونه‌ها به طور کامل از وردپرس

۳- حذف هر شورت‌کد مرتبط با افزونه

بسیاری از افزونه‌ها شورت‌کدی را برای اضافه کردن به برگه‌ها یا نوشته‌ها دارند. زمانی که این افزونه‌ها را حذف می‌کنید معمولا شورت‌کدهای افزونه باقی می‌مانند. برای این منظور نیز می‌توانید از افزونه Better Search And Replace کمک بگیرید.

better-search-replace - پاک کردن افزونه‌ها به طور کامل از وردپرس

این افزونه امکان جستجوی مقادیر خاص در وبسایت را فراهم کرده و آن‌ها را جایگزین می‌کند. همچنین می‌تواند شورت‌کدهای افزونه حذف شده را از بین ببرد و پاک کند. فقط کافیست شورت‌کد مورد نظر را جستجو کنید:

shortcode-  پاک کردن افزونه‌ها به طور کامل از وردپرس

نتیجه‌گیری

زمانی که افزونه‌ای را از وردپرس حذف می‌کنیم، فایل‌های آن باقی می‌مانند. برای اینکه بتوانیم  پاک کردن افزونه‌ها به طور کامل از وردپرس را امکان‌پذیر سازیم از سه روش زیر می‌توانیم این‌کار را انجام دهیم:

  1. حذف هر فایل مربوط به افزونه با کمک FTP
  2. حذف جداول مربوط به افزونه از phpmyadmin
  3. حذف تمامی شورت‌کدهای مربوط به افزونه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا