سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
خبر خوب

یک مأمور مخفی نیروی هوایی آمریکا پس از ۳۵ سال پیدا شد

یک افسر نیروی هوایی آمریکا که در جریان یک مأموریت سری ناپدید شده بود پس از گذشت ۳۵ سال زنده در ایالت کالیفرنیا پیدا شد.

880x495_cmsv2_daeeafc4-8136-5afc-bb4b-a5392d8e22c3-3177878

ویلیام هاوارد هیوز مأمور برنامه‌ریزی و تحلیل برای یک برنامه کنترلی سری ناتو بوده و آخرین بار در سال ۱۹۸۳ در حال برداشت هزاران دلار پول از بانک مشاهده شده بود.

دفتر پژوهش‌های ویژه نیروی هوایی آمریکا در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد این مرد که افسر پایگاه هوایی کرتلند بود و یک مأمور امنیتی زبردست به شمار می‌رفت در پی ظن مأموران به استفاده از هویت جعلی برای سرمایه‌گذاری، به دام افتاد و در منزلش دستگیر شد.

آقای هیوز که خلبان هم هست در حال حاضر به اتهام ترک خدمت به پایگاه هوایی شهر فیرفیلد در ایالت کالیفرنیا منتقل شده است. او در نخستین اظهار نظر پس از دستگیری گفته است از زندگی در پایگاه‌های نظامی خسته شده و برای همین از آنجا بیرون آمده است. وی گفته که از همان زمان با هویت دیگری به زندگی خود ادامه داده است.

ویلیام هاوارد هیوز که متخصص ارشد پایش راداری بود، در دوران جنگ سرد، در مرکز فرماندهی و سامانه پایش ارتباطات آمریکا کار می‌کرد. او در زمان ناپدید شدن ۳۳ سال داشته و مجرد بوده است.

هیوز آخرین بار در سال ۱۹۹۳ در بازگشت از تعطیلات دو هفته‌ای در اروپا از بانکی در آلبوکرک آمریکا نزدیک به ۲۸ هزار دلار پول دریافت کرد.

در بیانیه نیروی هوایی آمریکا آمده است که هیچ نشانه‌ای مبنی بر همکاری این مأمور پیشین با جاسوسان یا مأموران امنیتی شوروی سابق در دست نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا