سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
اخبار بین الملل

اختلاف مرکل با وزیر کشور آلمان بر سر پناهجویان دولت ائتلافی را تهدید می کند

حزب سوسیال مسیحی آلمان پیشنهاد آنگلا مرکل، صدراعظم این کشور برای توافق بر سر سیاست مهاجرتی را رد کرد.

آنگلا مرکل با هورشت زیهوفر، وزیر کشور آلمان بر سر «طرح جامع مهاجرت» اختلاف دارد. صدراعظم آلمان ضمن تاکید بر اهمیت کاهش مهاجرت غیرقانونی از لزوم پیشگیری از اقدام یکجانبه کشورش سخن گفته است.

این در حالی است که براساس طرح ارائه شده از سوی هورست زیهوفر مقامات آلمان اجازه می یابند از پذیرش آن دسته از پناهجویان که در خواست پناهندگی شان در یکی دیگر از کشورهای اتحادیه اروپا به ثبت رسیده است خودداری کنند.

880x495_cmsv2_3b00fde7-a33e-5696-87ef-db2fac08aed5-3182144

حزب سوسیال مسیحی که وزیر کشور آلمان عضو آن است متحد تاریخی حزب دموکرات مسیحی به رهبری آنگلا مرکل محسوب می شود. با این حال اختلاف کنونی این دو حزب می تواند به تهدیدی برای ائتلاف حاکم در آلمان تبدیل شود.

احزاب سوسیال مسیحی (CSU) و دموکرات مسیحی (CDU) شریک ائتلافی حزب سوسیال دموکرات (SPD) هستند. این ائتلاف تنها سه ماه پیش و پس از چند ماه بحران سیاسی در آلمان تشکیل شد.

اعضای حزب سوسیال مسیحی در جریان جلسه ای که چهار ساعت به طول انجامید ضمن رد پیشنهاد آنگلا مرکل برای توافق بر سر سیاست مهاجرتی از هورشت زیهوفر حمایت کردند.

اعضای این حزب تاکید می کنند که هورشت زیهوفر ممکن است هفته آینده با وجود مخالفت آنگلا مرکل «طرح جامع مهاجرت» را اعلام کند. امری که می تواند صدراعظم آلمان را وادار به برکناری هورشت زیهوفر از سمت وزارت کشور کند.

آنگلا مرکل همچنین ممکن است مجبور شود پایان اتحاد حزب دموکرات مسیحی با حزب سوسیال مسیحی را اعلام کند. این دو حزب از سال ۱۹۴۹ میلادی تاکنون متحد یکدیگر هستند و اعضای آنها در پارلمان عضو فراکسیون مشترکی هستند.

احزاب دموکرات مسیحی و سوسیال دموکرات بدون حزب سوسیال مسیحی دارای اکثریت لازم در پارلمان برای حکمرانی نیستند.

حزب سوسیال مسیحی امیدوار است با ارائه «طرح جامع مهاجرت» بتواند در انتخابات ماه اکتبر در ایالت بایرن از پیشتازی حزب راست افراطی «آلترناتیو برای آلمان» (AFD) جلوگیری کند. این حزب در آخرین انتخابات سراسری آلمان که ماه سپتامبر گذشته برگزار شد توانست به پارلمان آلمان راه یابد.

هورشت زیهوفر روز چهارشنبه از همراهی آلمان با سباستین کورتس، صدراعظم محافظه کار اتریش و ماتئو سالوینی، وزیر کشور ایتالیا برای مبارزه با مهاجرت غیرقانونی خبر داده بود.

در صورت تعمیق بحران سیاسی کنونی در آلمان این کشور می تواند شاهد سقوط دولت ائتلافی و پایان ۱۳ سال زمامداری آنگلا مرکل باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا