سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
اخبار بین الملل

پایان رای‌گیری در انتخابات ترکیه؛ محرم اینجه نسبت به تقلب هواداران اردوغان هشدار داد

روند اخذ رای در انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری و پارلمانی ترکیه پایان یافت.

880x495_cmsv2_f141fa18-e90f-5cac-8485-9793a0cf368f-3189840

محرم اینجه، کاندیدای حزب جمهوریخواه خلق، همزمان با آغاز روند شمارش آرا از شهروندان این کشور خواست تا از صندوق‌های رای در برابر تقلب احتمالی هواداران رجب طیب اردوغان دفاع کنند.

شهروندان ترکیه روز یکشنبه از ساعت ۸ صبح به وقت محلی پای صندوق‌های رای رفتند تا رئیس‌جمهور و مجلس جدید را برگزینند.

بیش از ۵۶ میلیون نفر از ۸۱ میلیون شهروند ترکیه برای شرکت در انتخابات نام‌نویسی کرده‌اند و ۱۸۰ هزار شعبه اخذ رای در سراسر ترکیه وظیفه جمع‌آوری آرا را به عهده دارند. رای‌گیری تا ساعت ۵ عصر به وقت محلی ادامه خواهد داشت.

این بزرگترین انتخابات چالشی پیشاروی حزب اسلام‌گرای عدالت و توسعه آقای اردوغان است که برای بیش از ۱۵ سال قدرت را در دست دارد. آقای اردوغان در سال ۲۰۰۳ به مقام نخست‌وزیری کشور دست یافت و از سال ۲۰۱۴ رئیس‌جمهور ترکیه بوده است.

انتخابات امروز قرار بود در نوامبر ۲۰۱۹ برگزار شود اما در پی شرایط نابسامان اقتصادی و افت بیست‌درصدی ارزش واحد پول ترکیه در برابر دلار آمریکا، آقای اردوغان انتخابات را پیش انداخت تا بتواند با اخذ قدرت مجدد به جدال با مشکلات اقتصادی و حل مسئله مرتبط با شورشیان کرد در جنوب کشور و مستقر در همسایگی عراق و سوریه بپردازد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا