سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
اخبار بین الملل

دادگاه عالی اتحادیه اروپا: قانون بازنشستگی تراجنسیتی‌ها در بریتانیا تبعیض‌آمیز است

دادگاه عالی اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه ۲۶ ژوئن در پرونده‌ای قانون بریتانیا درباره حق مستمری بازنشستگی زنان تراجنسیتی (ترنسجندر) را تبعیض‌آمیز خواند و بر علیه آن رای داد. دولت بریتانیا یک تراجنسیتی زن را از درخواست بازنشسته شدن بعنوان زن پیش از فسخ ازدواج منع کرده بود.

درخواست این زن تراجنسی برای دریافت مستمری پس از رسیدن به سن ۶۰ سالگی رد شده‌ بود زیرا طبق قوانین بریتانیا مردان فقط در سن ۶۵ سالگی می‌توانند مستمری بازنشستگی بهره مند شوند. این فرد که به عنوان مرد ازدواج کرده بود در سال ۱۹۹۵ تغییر جنسیت داد اما گواهی تغییر جنسیت نداشت.

eugh-luxemburg100-resimage_v-variantSmall24x9_w-640

طبق قوانین بریتانیا افراد تراجنسی برای بازنشسته شدن در سن مربوط به جنس خود باید پیش از عمل جراحی، ازدواج خود را لغو کرده باشند.

دادگاه اتحادیه اروپا می‌گوید که الزام لغو ازدواج برای این موضوع فقط افرادی را در نظر می گیرد که تغییر جنسیت داده‌اند. موضوعی که شامل تمام افراد تراجنسیتی نمی‌شود.

تراجنسیتی به افرادی گفته می‌شود که هویت جنسی متفاوتی برای خود قائل هستند و می‌خواهند که بدون تغییر جنسیت با هویت جنس مخالف زندگی کنند. اما افراد تراجنسی آنهایی هستند که با عمل جراحی هویت جنسی و اندام جنسی خود را یکسان می کنند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا