سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
توریسم و گردشگریمطالب جالب

اکسیر مرکبات شهر Menton

1000x563_cmsv2_65c9b768-655f-52f9-b2eb-e5917be4169b-3125871

تنها در Riviera ( ناحیه ساحلی فرانسه و ایتالیا در اطراف مدیترانه ) رشد میکند. لیموی شهر Menton شهرت زیادی را در بین سرآشپز های دنیا بدست آورده است.طبق گفته محلی ها بوی خوش آن قاصد رسیدن قریب الوقوع بهار است. از آنجا که افسانه ای دارد، وقتی که حضرت آدم  به سرعت از بهشت رفت، حوا یکی از میوه های طلائی را با خود برداشت و در خاک کاشت که از آن Menton  متولد شد.

امروزه در جنوب فرانسه بین دریا و کوهستان، حومه شهر از انبوهی درخت لیمو پوشیده شده است. این منطقه هر ساله 150 تا 200 تن میوه تولید میکند. قرارگیری به سمت شرق به همراه آب و هوا و خاک مساعد، مرکباتی با ویژگی های مخصوص خلق کرده است. کشاورزان محلی برای بیش از 40 سال است که منحصرا رستوران ها را تامین میکنند.

در Menton  همه چیز درباره لیموهای محلی است.

در کمپانی Maison Herbin، که در سال 1975 تاسیس شد، لیمو نقش برجسته ای دارد.

این کمپانی یکی از بزرگترین تولید کنندگان مربا و 180 نوع مختلف مارمالاد در منطقه Menton است. موسس Maison دستورالعمل این مارمالادهای محلی را از اوایل سال 1900 جمع آوری کرده و آن را مبنای تجارت مربای خود قرار داده است.

The Fete du Citron ( فستیوال لیموی فرانسه، شروع چهارشنبه 1 اسفند، پایان یکشنبه 12 اسفند ماه )

در 85 مین دوره، فستیوال لیموی امسال از هندوستان و دنیای بالیوود الهام گرفته است. این رویداد که شامل نمایش مرکبات شناور و نمایش مجسمه های بزرگ که از هزاران لیمو و پرتغال تهیه شده است، می باشد.

این نمایش هر ساله تقریبا 200000 نفر را از سراسر دنیا به خود جذب میکند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا