سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
پیشخوان ترکیهتوریسم و گردشگری

زیبایی خیره‌کننده دریاچه دهانه آتشفشان نمرود در ترکیه

دریاچه دهانه آتشفشان نمرود در شهرستان تاتوان از توابع استان بتلیس ترکیه با زیبایی‌های طبیعی خود مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار می‌گیرد.

thumbs_b_c_a76ab1ae3a055598d4557b696dcb9472

دریاچه دهانه آتشفشان نمرود در شهرستان تاتوان از توابع استان بتلیس ترکیه با زیبایی‌های طبیعی و کم نظیر خود مورد توجه خیل عظیم گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته است

این بزرگترین دریاچه دهانه آتشفشانی ترکیه است، در ارتقاع 2250 متری از از سطح دریا واقع شده و دارای 13 کیلومترمربع مساحت است.

این مکان با دریاچه‌های گرم و سرد، غار یخ و زیبابیی طبیعی خود یکی از نقاط مهمی بتلیس محسوب می شود و هر سال تعداد زیادی بازدیدکننده داخلی و خارجی دارد.

دریاچه نمرود در چارچوب پروژه محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در اروپا (EDEN) «جایزه برتر» را کسب کرده و با منظره دیدنی و طبیعت بکر خود تماشاگران را مسحور می کند.

میکائل ته‌تهئانو و آنائیس پیچارد، زوج فرانسوی حدود یک ماه پیش از فرانسه راه افتاده و به دریاچه نمرود آمده‌اند. این دو در طبیعت عالی این منطقه اردو زده‌اند. ته‌تهئانو به خبرنگار آناتولی گفت:

“ترکیه کشوری قشنگی و دارای مردمی میهمان‌نواز است. اینجا مملو از آرامش است. برای اینکه از این منطقه زیبا عکس بگیریم، در اینجا اتراق کردیم”.

Bitlis'in Tatvan ilçesinde dünyanın ikinci, Türkiye'nin en büyük krater gölü olma özelliğine sahip Nemrut Krater Gölü, doğal güzelliğiyle yerli ve yabancı turistlerin ilgisini çekiyor.  Günübirlik gezi düzenleyenler veya kamp yapan doğa meraklıları, Nemrut Kalderası'nın eşsiz manzarasını fotoğraflıyor. ( Şener Toktaş - Anadolu Ajansı )
Bitlis’in Tatvan ilçesinde dünyanın ikinci, Türkiye’nin en büyük krater gölü olma özelliğine sahip Nemrut Krater Gölü, doğal güzelliğiyle yerli ve yabancı turistlerin ilgisini çekiyor. Günübirlik gezi düzenleyenler veya kamp yapan doğa meraklıları, Nemrut Kalderası’nın eşsiz manzarasını fotoğraflıyor. ( Şener Toktaş – Anadolu Ajansı )

پیچارد نیزاظهار داشت:

“ما در فرانسه زندگی می کنیم. برای انجام مسافرت یک ماه پیش به راه افتادیم. پس از پیمودن کشورهای آلمان، اتریش، مجارستان، رومانی و بلغارستان، 15 روز پیش به ترکیه رسیدیم.

در اینجا منظره و انسان‌ها را کشف می‌کنیم. همه آنها عالی هستند. مناطق نزدیک به تاتوان را کشف می کنیم. مردم فرانسه از وجود چنین مناطقی اطلاع ندارند. بنابراین عکس می‌گیریم تا برای شان به اشتراک بگذاریم”.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا