سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
اخبار بین المللپیشخوان ترکیه

ادعای اردوغان: ترکیه وارد دوره جدیدى می‌شود

thumbs_b_c_7c5cdb0b4470388f53df132a64d7ad81

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور و رئیس حزب عدالت و توسعه ترکیه طی سخنرانی در نشست حزب متبوع خود در پارلمان گفت: «با برگزاری مراسم ادای سوگند ریاست جمهوری در روز دوشنبه، ترکیه به دوره جدیدی گام خواهد گذاشت. پس از ادای سوگند در مجلس، در مجتمع ریاست جمهوری بش‌تپه مراسم باشکوهی برگزار خواهد شد. تاکنون شرکت رئیس جمهور 22 کشور، 17 نخست وزیر و شمار زیادی معاون اول رئیس جمهور و رئیس مجلس از کشورهای مختلف جهان در این مراسم قطعی شده است».

ادامه سخنان اردوغان در این نشست به شرح ذیل است:

«موازنه حساسی که مردم کشورمان با آرای خود در صندوق های رای ایجاد کرده اند را باید درست تفسیر کنیم. قبل از تشکیل اولین جلسه کابینه جدید برای اقامه نماز جمعه به مسجد حاجی‌بایرام خواهیم رفت. در آنجا دعا کرده و به خواست خدا اولین جلسه هیئت دولت را برگزار خواهیم کرد. انتخاب وزرا از اعضای پارلمان نیز باید ممکن باشد.

هنگام کارزار انتخاباتی برخی‌ من را “رئیس جمهور خسته” توصیف کردند، بی خبر از اینکه ما تمرین دیده هستیم. در اصل ذهن آنها خسته است. به لطف خدا بسیار قوی تر از گذشته به کار خود ادامه می دهیم.

تحقیقات قضائی (ضبط پاسپورت افراد مشکوک به همکاری با فتو) تا حد زیادی پیشرفت داشته و به احتمال زیاد پاسپورت 181 هزار و 500 تن طی چند روز آینده به آنها تحویل داده خواهد شد و مشکلاتی که به دلیل جرایم صورت گرفته توسط نزدیکان این افراد برای آنها به وجود آمده برطرف خواهد شد.

از اینجا یکبار دیگر از حزب جمهوری خلق می‌خواهم که در ارتباط خود با یکی از احزاب که دنباله روی گروه تروریستی تجزیه طلب است، تجدید نظر کرده و حزب جمهوری خلق را به ایستادن در کنار مردم دعوت می‌کنم. در آینده بیشتر مراقب تهدید کانون‌های قدرت و کودتا خواهیم بود و تسلیم هیچ درخواست تحمیلی و مخل اراده ملی نخواهیم شد».


برای آینده ترکیه و مردم ترکیه آرزوی صبر و شانس نجات از فجایع آتی اردوغان داریم .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا