سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
اخبار سینماسینمای ایران

اعتراض کارگردان « مرداد » به شرایط اکران

مافیا باید جلوی این دوستان درس پس دهد!

بهمن کامیار کارگردان فیلم سینمایی «مرداد» در واکنش به فروش پایین فیلمش می‌گوید که در ۱۰ روز گذشته این فیلم تنها ۲۰ سانس در سه سالن داشته و ۱۵میلیون تومان درآمد کسب کرده است. او همچنین می‌گوید که شورای صنفی نمایش توان مقابله با بی عدالتی را ندارد و از سید ضیا هاشمی بازرس رسیدگی به تخلفات انتقاد می‌کند.

image_889125

این کارگردان درباره علت فروش پایین فیلم «مرداد» گفت: «در 10 روز گذشته که اکران «مرداد» آغاز شده است، روی هم 20 سانس در سه سالن داشته‌ایم. شورای صنفی نمایش با آئین‌نامه جدیدش قصد داشت جلوی بی‌عدالتی‌ها را بگیرد اما الان می‌بینیم که اگر صد آئین‌نامه دیگر هم بنویسند بازهم توان جلوگیری از بی‌عدالتی در اکران را ندارند.»

او درباره مشکلات آئین نامه جدید شورای صنفی نمایش توضیح می‌دهد: «اول این که کسی آئین‌نامه را اجرا نمی‌کند و سپس این که آن شخصی که باید ناظر باشد به اجرای آئین‌نامه، کارش را انجام نمی‌دهد. وقتی فیلم من در 10 روز اول اکرانش تنها سه‌سالن داشته، که تا روز پنجم فقط یک سالن بود و سپس دو سالن دیگر اضافه شد، با این اوصاف اگر حساب بکنید فیلم «مرداد» بد نفروخته است. اگر فیلمی در گروه هنر و تجربه با 20 سانس اکران شود، دو میلیون هم نمی‌فروشد اما فیلم ما 15 میلیون فروخته است.»

او در ادامه می‌گوید: «آمار ثبت شده در سینماتیکت را بررسی کنید. ببینید فیلمی که اکرانش با ما شروع شده 126 سالن دارد و ما تنها سه سالن! علت این اختلاف فاحش این است که سینمادار خودش را ملزم به رعایت آئین‌نامه نمی‌داند. بدون توجه به بندهای آئین‌نامه فیلم‌ها را اکران می‌کنند. سینمادار برای فیلم ما سانس باز می‌کند. برای مثال همین امروز فیلم «مرداد» در پردیس چارسو سه سانس داشت که هر سه سانس را باطل کرده و در اختیار «هزارپا» گذاشته است. جالب است که برخی برای این فیلم بلیت خریدند ولی از تماشای آن محروم شده‌اند.»

این کارگردان در ادامه از ضیا هاشمی ناظر شورای صنفی نمایش هم انتقاد می‌کند: «از روز گذشته اعتراض کرده‌ایم. البته آقای سید ضیاء هاشمی حتی جواب تلفن ما را هم نداده‌اند. برخی از تهیه‌کنندگان در روزهای اول اکران فیلم‌شان، برای آن‌که بتوانند موجی ایجاد کنند و بگویند فیلم‌شان پرفروش است، سانس‌ها را تماماً خودشان می‌خرند. کارت می‌کشند و سانس را خودشان بالکل می‌خرند! این کاری است که هرکسی توانش را ندارد و من آن را انجام ندادم.»

او درباره اکران ناگهانی «مرداد» هم گفت: «روز سه‌شنبه مطلع شدیم که از فردایش یعنی چهارشنبه وارد اکران خواهیم شد. به ما گفتند فیلم‌تان اکران می‌شود و ما هم آن را قبول کردیم. بله من شرایط را قبول کردم اما آیا بعد از دو هفته اکران تنها سه سالن باید به ما اختصاص دهید؟ در سینما آزادی تنها یک سانس داریم که اسمش یک سالن است! در طول یک روز تنها سانسی در ساعت 23 داریم.»

کامیار در پایان از وجود مافیا در سینمای ایران صحبت به میان می آورد و می‌گوید: «برای فیلم‌هایی مثل «مرداد»، در سینماتیکت باکس فروش باز می‌کنند اما اجازه فروش و اکران نمی‌دهند. همین امروز یکی از خبرنگاران با من تماس گرفت و گفت در پردیس چارسو هستم و بلیت فیلم‌تان را دارم اما آن را اکران نمی‌کنند. مافیا جلوی این دوستان باید درس پس دهد! به نظر من دوستان رسانه‌ای حتماً این مسائل را از آقای ضیاء هاشمی پیگیری کنند. از آقای غلامرضا فرجی سؤال کنند. می‌شود با آقای امیرسماواتی پخش‌کننده فیلم ما صحبت کنید. بپرسید به عنوان یک پخش‌کننده و کسی که خودش تهیه‌کننده سینماست، چگونه نمی‌تواند با این مسائل برخورد کند. مگر من به عنوان کارگردان تک و تنها چه کاری از دستم برمی‌آید؟»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا