سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
اخبار رسانه خارجیاخبار رسانه و تلویزیون

رمان ناتمام جین آستن به سریال تلویزیونی تبدیل می‌شود

آخرین رمان جین آستن نویسنده ادبیات کلاسیک انگلستان که نگارش آن برای همیشه ناتمام ماند، در قالب یک سریال کوتاه هشت قسمتی برای پخش از تلویزیون آماده می‌شود. اندرو دیویس نویسنده باسابقه تلویزیون که اقتباس از دیگر رمان معروف آستن «غرور و تعصب» را بر عهده داشته، برای نگارش متن «سندیتون» قرارداد بسته است. این درام تاریخی برای پخش از شبکه تلویزیونی آی تی وی در بریتانیا و پی بی اس مسترپیس در امریکا تهیه و تولید خواهد شد.

image_13970420399_andrew-davies

به نوشته گاردین، آستن 11 فصل این رمان را ماه‌ها پیش از مرگش در سال 1817 روی کاغذ آورد. داستان «سندیتون» روایتگر ماجرای شارلوت هیوود زنی سرزنده و بی‌پروا است که از خانه روستایی‌اش به سندیتون نقل مکان می‌کند. رابطه پرشور هیوود با سیدنی پارکر شوخ‌طبع و جذاب بخش محوری داستانی را تشکیل می‌دهد.

پلی هیل مدیر پخش سریال در شبکه آی تی وی داستان رمان ناتمام آستن را «حماسه‌ای باشکوه، عاشقانه و خانوادگی» توصیف کرده است. او تاکید کرده دیویس بهترین گزینه برای نگارش متن تلویزیونی بر اساس رمان آستن است، چرا که سابقه‌ای طولانی و درخشان در کار اقتباس از رمان‌های معروف دارد. دیویس که از دیگر عناوین مهم کارنامه‌اش می‌توان به «آقای سلفریج» و «جنگ و صلح» اشاره کرد، علاوه بر نویسندگی به عنوان تهیه‌کننده اجرایی هم در تولید «سندیتون» مشارکت خواهد کرد.

شبکه آی تی وی تولید سریال‌های تاریخی موفق و پرطرفداری همچون «دانتون ابی» و «ویکتوریا» را در کارنامه دارد. فیلمبرداری سریال جدید این شبکه بریتانیایی از بهار آینده آغاز می‌شود. «بی بی سی استودیوز» پخش بین‌المللی سریال «سندیتون» را بر عهده گرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا