سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
اخبار بین الملل

ادامه تظاهرات ها در جنوب عراق

علی کاظم از مقامات اداره پلیس شهر بصره اعلام کرد که صدها تن از تظاهرات کنندگان در این شهر، گذرگاه مرزی میان عراق و کویت را بستند و مسئولان نیز تصمیم گرفته اند تا پایان یافتن اعتراضات این گذرگاه را بسته نگه دارند.

thumbs_b_c_5f6b2053c1b1ca585fb6f4bfd3246c5c

وی افزود: پیشتر نیز تظاهرات کنندگان خشمگین چاه نفتی مجنون در شرق بصره را نیز محاصره کرده بودند.

گفتنی است مردم جنوب عراق از چند روز پیش در اعتراض به وضعیت بد خدمات رسانی و قطع مکرر برق تظاهرات می‌کنند و با ورود معترضین در نجف به فرودگاه بین المللی این شهر، پروازها در این فرودگاه لغو شده است.

کریم الاسدی، یکی از افسران پلیس عراق در استان میسان این کشور  گفت: یک نفر از تظاهرات کنندگان که تلاش داشتند به ساختمان دولتی استان میسان در شهر العماره به زور وارد شوند، کشته و 16 نفر از معترضان و 9 تن از افراد پلیس زخمی شده اند.

تظاهرات از بصره به استان های نجف، میسان، ذی قار، القادسیه، کربلا و بابل و بغداد پایتخت این کشور گسترش یافته و مردم در مقابل ساختمان های دولتی این شهرها تجمع کرده و تظاهرات کنندگان به زور وارد شهرداری نجف شده اند.

همچنین دفتر کار و منزل اعضا برخی احزاب نیز مورد آسب یا حمله قرار گرفت و در موارد به آتش کشیده شد.

بیش از 80 درصد منابع نفتی عراق در جنوب این کشور، به ویژه در استان بصره واقع شده است. اهالی این استان به نحوه فعالیت شرکت های نفتی خارجی در میدان های نفتی عراق معترض و خواهان استخدام قشر گسترده از نیروی کار بومی این منطقه به جای استفاده از کارگران خارجی هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا