سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
مجله پزشکی و سلامت

سرطان کشی با این میوه

یکی از میوه های خوش طعم و لذیذ که خاصیت های درمانی فراوان دارد، مانند دارویی مکمل سبب جلوگیری از گسترش سرطان می شود.

1fe286bfe5cc071d302bf6c95ae3f57c

کارشناسان در جدیدترین پژوهش های خود دریافتند میوه عناب، دارویی فوق العاده برای مهار تومور سرطان های ریه، سینه و پروستات است.

محققان اعتقاد دارند مصرف عناب سبب نوعی استرس در هسته درونی سلول های سرطانی می شود و در نتیجه ساختار آن ها را نابود می کند.

عناب از گذشته های دور در کشور های آسیایی برای درمان مشکل های سلامت مختلف از جمله بی خوابی یا درمان بی اشتهایی استفاده شده است.

یافته ها در خصوص تاثیر عناب بر نابودی ساختار تومور های سرطانی به وسیله محققان انجمن شیمی انگلستان انجام شده است؛ کارشناسان در این پژوهش سلول های سرطانی را درمحیط آزمایشگاهی درمعرض عصاره دانه عناب قرار داده اند و به نتیجه های شگفت انگیزی دست یافتند.

محققان اعلام کرده اند به پژوهش های بیشتری برای درک چگونگی اثرگذاری عناب بر ساختارسلول های سرطانی و نابودی آن ها نیاز دارند، اما توصیه می شود افراد در صورت نداشتن حساسیت به این میوه خوراکی آن را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهند، به ویژه اگر تحت شیمی درمانی یا در دوران خاموشی سرطان قرار دارند.

در عناب انواع ترکیب های سالم از جمله آنتی اکسیدان و ویتامین هایی چون C وجود دارد که سبب می شود مصرف آن برای سلامت بدن بسیار سودمند باشد.

همچنین عناب دارای ۱۸ نوع اسید آمینه مختلف است که به تشکیل پروتئین در بدن کمک می کند.

عناب یکی از خوراکی های محبوب ورزشکاران برای افزایش انرژی بدن است و به چربی سوزی و حفظ تناسب اندام کمک می کند.

البته زیاده روی درمصرف عناب هم می تواند سبب مشکل های گوارشی در افراد شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا