سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
اخبار سینماسینمای جهان

فیلمنامه گمشده استنلی کوبریک پیدا شد

فیلمنامه «راز سوزان» (Burning Secret) نوشته استنلی کوبریک توسط یک عضو آکادمی فیلم بریتانیا که برای تحقیق و پژوهش سر صحنه «چشمان باز بسته» آخرین فیلم این کارگردان نامدار حضور داشته پیدا شده است. «راز سوزان» بر اساس رمان کوتاه استفان تسوایگ رمان‌نویس و نمایشنامه‌نویس اتریشی نوشته شده است. کوبریک در سال 1956 با همکاری کالدر ویلینگهام مولف و نویسنده فیلم «فارغ‌التحصیل» نگارش این سناریوی اقتباسی را به انجام رسانده است.

kubric

به نوشته گاردین،  خط داستانی «راز سوزان» ماجرای یک مادر و پسر را در طول تعطیلات دنبال می‌کند و همچنین مرد مرموزی که با پسر بچه طرح دوستی می‌ریزد تا از این طریق مادرش را اغوا کند. گفته می‌شدکوبریک مشغول کار روی این پروژه بوده اما کسی نمی‌دانست تا چه اندازه آن را پیش برده یا اصلا فیلمنامه را کامل نوشته یا نه.

نیتن آبرامز استاد رشته سینما در دانشگاه بنگور در ولز در مصاحبه با رادیو بی بی سی گفته فرزند یکی از همکاران کوبریک این فیلمنامه بالای صد صفحه را نشانش داده اما نمی‌خواهد هویتش افشا شود. آبرامز توضیح داده: «فیلمنامه کامل است: آغاز، وسط و پایان دارد. اما این‌که آیا نسخه نهایی بوده یا نه، قابل تشخیص نیست.»

آبرامز همچنین اضافه کرده متریال کافی برای تبدیل شدن به فیلم سینمایی وجود دارد «ولی این‌که استنلی کوبریک هم چنین نظری داشته یا نه، به کلی مسئله دیگری است.»

کوبریک و ویلینگهام سال 1957 در فیلم ضد جنگ «راه‌های افتخار» با یکدیگر همکاری کردند. اولین نسخه سینمایی «راز سوزان» در سال 1933 در قالب یک فیلم اتریشی-آلمانی روانه پرده سینماها شد. اقتباس دیگری هم در سال 1988 به زبان انگلیسی در سینماها اکران شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا