سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
اخبار فرهنگی و هنری

نشست خبری جشنواره تورنتو بعد از حادثه تیراندازی لغو شد

به دنبال تیراندازی خونین تورنتو که 2 کشته و 13 مجروح به جا گذاشته، برگزارکنندگان جشنواره فیلم تورنتو از لغو نشست خبری این رویداد سینمایی در روز سه‌شنبه (24 ژوییه) خبر داده‌اند. یک‌شنبه شب گذشته، یک فرد مسلح در محله گریک‌تاون رهگذران شهر تورنتو را به رگبار گلوله بست. در جریان این حمله خونین یک زن 18 ساله و یک دختر 10 ساله کشته شدند.

?????????????????????????????????????????????????????????
پیش از این قرار بود نشست خبری جشنواره تورنتو با حضور پیرس هندلینگ دبیر جشنواره و کامرون بیلی دبیر هنری این رویداد برگزار شود.

برگزارکنندگان جشنواره در بیانیه‌ای که دوشنبه منتشر کرده‌اند این حمله خونین را محکوم کرده‌اند: «ما ضمن محکوم کردن این عمل خشونت‌آمیز همبستگی‌مان را با همشهری‌های تورنتویی خود اعلام می‌کنیم.» در این بیانیه همچنین آمده است: «با در نظر گرفتن مصیبتی که شب گذشته در تورنتو رخ داده و با احترام به کسانی که در اثر این حادثه آسیب دیده‌اند، جشنواره فیلم تورنتو (TIFF) اقدام به لغو نشست خبری 24 ژوییه کرده است.»

خبرگزاری‌های دنیا از جمله بی بی سی و سی ان ان از کشته شدن مظنون اصلی این حمله فیصل حسین 29 ساله در همان صحنه تیراندازی به دست ماموران پلیس خبر داده‌اند. به نوشته سی تی وی نیوز، فرد مظنون به افسردگی حاد مبتلا بوده است.

برگزاری بیست و ششمین جشنواره فیلم تورنتو به دنبال حادثه تروریستی 11 سپتامبر در سال 2001 با وقفه روبرو شد. جشنواره فیلم تورنتو امسال از 6 تا 16 سپتامبر آینده برگزار خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا