سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
پیشخوان افغانستان

رییس اجراییه از استعفای اتمر ابراز تأسف کرد

عبدالله عبدالله از استعفای حنیف اتمر از مشاوریت امنیت ملی رییس جمهور ابراز تأسف کرد و از او همچون “مدیر توانا” یاد کرد.

abdullah-abdullah_12

عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی پیش از چاشت روز دوشنبه (۵ سنبله) در نشست شورای وزیران، از استعفای محمد حنیف اتمر از مشاوریت امنیت ملی رییس جمهور، ابراز تآسف کرد.

آقای عبدالله، از اتمر همچون یک “مدیر توانا” یاد کرد و گفت که او وظیفه‎اش را درهماهنگی با نهادهای مسؤول دیگر با وقار، به پیش می‌برد.

حنیف اتمر، شام روز شنبه از سمت مشاوریت امنیت ملی استعفا داد. او در متن استعفانامه اش نگاشته که بدلیل اختلاف‌های جدی که با رهبری حکومت روی مسایل امنیتی و انتخابات داشته، از مشاوریت امنیت ملی کنار رفته است.

اما منابع می‌گویند که آقای اتمر به درخواست رییس‌‍جمهور غنی استعفا داده است. به گفتۀ این منابع، آقای غنی همزمان با این، از وزیر داخله، وزیر دفاع و رییس امنیت ملی نیز خواسته بود که از مقام های شان کنار بروند. دلیل این تصمیم رییس جمهور، حملۀ مرگ بار طالبان بر شهر غزنی، حملۀ راکتی مهاجمان بر ارگ ریاست جمهوری و افزایش تلفات نظامیان در کشور گفته شده است.

اما روز گذشته، بدلایل نامعلومی رییس جمهور استعفانامه های ویس احمد برمک، وزیر داخله، طارق شاه بهرامی، وزیر دفاع، معصوم ستانکزی، رییس امنیت ملی را نپذیرفت و از آنان خواست به کارشان ادامه بدهند.

در همین حال، رییس اجراییه حکومت نیز در نشست امروز شورای وزیران، با اشاره به رویدادهای اخیر امنیتی در کشور، گفت این رویدادها مردم را متأثر ساخته‎اند.

او از مسؤولان امنیتی خواست که مسؤولیت پذیر باشند و نگذارند اتفاقات ناگوار، تکرار شوند.

آقای عبدالله، در بخش دیگر از سخنانش از برگزاری انتخابات در کشور اطمینان داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا