سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
پیشخوان اروپا

افزایش اعتراض راست های افراطی و اعزام نیروهای پلیس به شهر کمنیتز آلمان

880x495_cmsv2_dd58415d-171f-50c3-9142-1f83a70f1539-3289508

پس از حضور صدها هوادار راست افراطی در مرکز شهر کمنیتز آلمان دولت این کشور از شهرهای دیگر نیروهای مازاد پلیس به این شهر اعزام کرده است. نیروهای دیگر پلیس از شهرهای درسدن و لایپزیک به این شهر اعزام شده اند.

اعتراض راست های افراطی آلمان پس از مرگ یکی از هواداران نزدیک به این گروه ها در روزهای گذشته صورت می گیرد. پیشتر راست های افراطی در کمنیتز به تخریب اماکن عمومی و تهدید مهاجران و افراد رنگین پوست در این شهر اقدام کرده اند.

808x528_cmsv2_4efe19a2-8ade-5de4-93c9-2c814da27344-3289508

ناآرامی ها زمانی آغاز شد که مردی ۳۵ ساله، عضو یک باشگاه هواداران راست افراطی، در جریان یک نزاع با ضربات چاقو کشته و باعث خشم هواداران گروه های راستگرا در این کشورشد. وی عضو باشگاه هواداران «کائوتیک کمنیتز» بود که چندی پیش تمام اعضای آن از سوی سازمان لیگ فوتبال آلمان، بوندس لیگا، از حضور در استادیوم های ورزشی منع شده بودند. گروه های راست گرا ادعا می کنند این فرد در حمله گروه های مهاجران به قتل رسیده است.

در همین راستا حامیان راست های افراطی از سراسر آلمان به سمت شهر کمنیتز سرازیر شده اند.

در راستای اعتراض گروه های راستگرای افراطی فستیوال مهم شهر کمنیتز نیز متوقف شد.

استفان شیبر، سخنگوی دولت آلمان تجمع غیرقانونی راست های افراطی در این شهر را محکوم کرد و اعلام کرد تخریب و آزار افرادی که با ما متفاوت هستند از سوی این گروه ها در کشور آلمان پذیرفتنی نیست.

پلیس شهر کمنیتز تعداد هواداران راست افراطی را نزدیک به ۸۰۰ نفر ارزیایی کرده است. شرق آلمان بدلیل عدم برابری امکانات در مقایسه با غرب این کشور کانون گروه های مهاجر ستیز و راست افراطی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا