سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
دانستنی و اطلاعات عمومیسبک زندگیمجله پزشکی و سلامت
موضوعات داغ

جراحی زیبایی شکم در کرج

ابدومینوپلاستی چیست؟

برای صاف کردن شکم، جراحی زیبایی شکم با عناوین تامی‌تاک و ابدومینوپلاستی نیز شناخته می‌شود. در طی این عمل جراحی، چربی‌های اضافه شکم حذف شده و ظاهر افتاده شکم نیز درمان می‌شود. برخی جراحی شکم را با لیپوساکشن اشتباه می‌گیرند اگرچه پزشک ممکن است ترکیب دو عمل جراحی را برای رسیدن به نتیجه مطلوب تشخیص بدهد. با عمل ابدومینوپلاستی عضلات ضعیف شکم تقویت شده و مجموع اقداماتی که از سوی پزشک انجام می‌شود شکم با ظاهر زیبا، جوان و صاف را برای شما به ارمغان می‌آورد.

جراحی شکم چیست؟

انجمن جراحان انگلستان جراحی شکم به روش ابدومینوپلاستی را یکی از بهترین روش‌های نوین برای لاغری شکم می‌دانند که در طی آن پزشک با بهبود فرم بافت‌های زیرین پوست، برداشت چربی و پوست اضافه اقدام به صاف کردن شکم می‌کند. اشخاصی که شکم آن‌ها در اثر تغییر در وزن، بارداری و زایمان افتاده شده و ظاهر نامتناسبی پیدا کرده است می‌توانند با انجام جراحی شکم به تمام دغدغه‌های خود برای زیباسازی آن پایان بدهند. اگر بعد از جراحی شکم سبک زندگی خود را تغییر بدهید و با رژیم غذایی مناسب همراه با ورزش از تغییر در وزن جلوگیری کنید؛ نتایج عمل جراحی شکم ماندگاری زیادی خواهد داشت.

انواع برش‌های جراحی زیبایی شکم

در عمل ابدومینوپلاستی به طور کلی از 2 نوع برش v شکل و u شکل برای برداشتن چربی شکم و پوست اضافه استفاده می‌شود. هر دو برش روی خط بیکینی ایجاد می‌شود و جای بخیه پس از مدتی محو می‌شود. در صورت باقی ماندن اسکار  از لیزر استفاده کنید. در مورد نوع برش در جلسه مشاوره از پزشک سوال کنید.

اکثر خانم‌ها بعد از بارداری به دلیل افتادگی شکم و شل شدن پوست و ایجاد چروک در پوست که با هیچ ورزش و رژیم غذایی نیز درمان نمی‌شود برای عمل جراحی شکم اقدام می‌کنند. در دوران بارداری به دلیل تغییر عضلات و ماهیچه‌ها همچنین کشیده شدن پوست شکم نتایج جراحی زیبایی از بین می‌رود به همین دلیل توصیه پزشکان این است که عمل جراحی را به بعد از زایمان و تکمیل تعداد فرزندان موکول کنید. بنابراین جراحی زیبایی شکم مانعی برای بارداری در آینده نیست.

انجام جراحی زیبایی شکم بعد از سزارین

در جراحی زیبایی شکم بعد از سزارین به دلیل ایجاد برش و اسکار در شکم و چروک‌های پوستی برای بسیاری از بانوان احساس افسردگی ایجاد می‌شود اما با انجام عمل جراحی زیبایی شکم تمام نواقص از جمله افتادگی و شلی شکم از بین می‌رود همچنین دیگر اثری از چروک‌های پوستی مشاهده نخواهید کرد.

انجام عمل زیبایی شکم در دوران شیردهی

در دوران شیردهی مادر باید از لحاظ جسمی و روانی در وضعیت خوبی قرار داشته باشد. در طی عمل جراحی زیبایی شکم به دلیل استفاده از دارو و تزریق مواد بیهوشی در دوران شیردهی توصیه نمی‌شود. در واقع امکان انتقال مواد دارویی به کودک، می‌تواند برای او خطرآفرین باشد.

بهترین زمان برای اقدام به جراحی زیبایی شکم بعد از بارداری

بهترین زمان برای انجام جراحی زیبایی شکم بعد از بارداری وقتی است که با پشت سرگذاشتن زایمان و دوران شیردهی در وزن خود ثبات ایجاد کنید. ثبات در وزن نتیجه رژیم غذایی مناسب و انجام فعالیت‌های ورزشی است. خانم‌هایی که دوران بارداری را پشت سر گذاشته‌اند وقتی می‌توانند برای جراحی زیبایی شکم اقدام کنند که 6 ماه از پایان دوران شیردهی آن‌ها سپری شده باشد یا اگر دوران شیردهی ندارند 6 ماه بعد از زایمان برای جراحی اقدام کنند زیرا:

بافت‌های شکم در دوران بارداری دچار کشش می‌شوند و بعد از 6 ماه از زایمان، هورمون‌های بارداری که باعث شل شدن و افتادگی عضلات شده از بین می‌رود. در این زمان عضلات شکم شروع به بهبود می‌کنند. در نتیجه جراحی زیبایی نتیجه بهتری را ایجاد می‌کند.

مادر تا 6 ماه بعد از زایمان باید به طور مداوم فرزند خود را در آغوش بگیرد و این می‌تواند در صورت انجام جراحی زیبایی شکم به بخیه‌ها و محل جراحی فشار وارد کند.طبق توصیه پزشکان تا چند هفته بعد از جراحی زیبایی شکم، بیمار نباید اجسام سنگین را بلند کند.

تزریق دارو بیهوشی به مادر باعث انتقال آن به کودک از طریق شیر می‌شود.

جراحی زیبایی شکم در کرج برای چه اشخاصی مناسب است؟

جراحی زیبایی شکم وقتی نتیجه مطلوب به همراه دارد و برای متقاضی انجام عمل، شکم صافی را ایجاد می‌کند که شخص شرایط زیر را داشته باشد:

  • چاقی موضعی در شکم که با ورزش و رژیم غذایی برطرف نشده باشد.
  • شخص به ثبات در وزن رسیده باشد. یعنی طی 6 ماه اخیر نوسان در وزن نداشته باشد.
  • از نظر ایمنی بدن و سلامت در شرایط مطلوبی قرار داشته باشد. پزشک با تجویز آزمایش‌های لازم و سوال در مورد سوابق بیماری متوجه این موضوع خواهد شد.
  • عمل جراحی زیبایی شکم برای اشخاصی که سیگار، مشروبات الکلی و هر نوع دخانیاتی را مصرف نمی‌کنند نتایج فوق‌العاده‌ای را به همراه دارد. به همین دلیل توصیه می‌شود از یک ماه قبل از عمل جراحی، مصرف آن‌ها را ترک کنید.
  • اشخاصی که با پارگی عضلات شکم مواجه شده‌اند
  • اشخاصی که بارداری‌های متعدد را تجربه کرده‌اند.

چه زمانی بهترین روش برای کاهش وزن جراحی زیبایی شکم است؟

برخی تصور می‌کنند با مشاهده چربی در شکم و کمی تغییر در سایز باید برای انجام عمل ابدومینوپلاستی اقدام کنند. در حالی که این عمل جراحی آخرین روش برای حذف چربی‌هاست و قبل از آن باید تمام تلاش خود را از طریق رعایت رژیم غذایی مناسب و ورزش به کار بگیرید. بنابراین پزشک وقتی جراحی ابدومینوپلاستی را تجویز می‌کند که شخص از طریق به کارگیری روش‌های مذکور موفق به کاهش وزن و از بین بردن چربی‌های اضافه نشده باشد.

عمل ابدومینوپلاستی بهتر است یا پانیکولکتومی

عمل جراحی پانیکولکتومی وقتی انجام می‌شود که در اثر تغییر وزن زیاد پوست شل و روی اندام تناسلی آویزان می‌شود. پانیکولکتومی روشی برای کانتور کردن بدن است که ممکن است به تنهایی برای حذف پوست اضافه کافی باشد یا با صلاحدید پزشک با ابدومینوپلاستی ترکیب شود.

مزایای جراحی زیبایی شکم در کرج

مزایای جراحی زیبایی شکم در کرج عبارتند از:

  • صاف شدن شکم از طریق حذف چربی اضافه و لیفت
  • ایجاد ظاهر زیبا و جوان شکم
  • با تقویت عضلات شکم در طی عمل جراحی، ظاهر آن شبیه به ورزشکاران حرفه‌ای می‌شود.
  • ایجاد اندام ساعت‌شنی
  • وارد نشدن آسیب به بافت‌های مجاور شکم در حین عمل جراحی
  • بالا رفتن اعتماد به نفس شخص برای پوشیدن لباس‌های متناسب با اندام

جراحی زیبایی شکم در کرج با دکتر ایزدپناه

جمع‌بندی

جراحی زیبایی شکم در کرج یکی از جراحی‌های پرطرفدار بین خانم‌هاست که در کم‌ترین زمان، اندام مطلوب را برای آن‌ها ایجاد می‌کند. در طی عمل جراحی با حذف چربی‌ها و پوست اضافه، شکم لیفت می‌شود. توجه به توصیه‌های پزشک قبل از عمل جراحی و مراقبت بعد از عمل، نتیجه عمل جراحی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. طبق توصیه پزشکان رعایت رژیم غذایی مناسب و فعالیت ورزشی بعد از عمل جراحی زیبایی شکم ماندگاری اثر آن را افزایش می‌دهد در غیر این صورت تجمع چربی‌ها در شکم باعث هدر رفتن هزینه می‌شود و اثر عمل جراحی را نیز از بین می‌برد.

عمل‌های ترمیمی و زیبایی پیچیده و سخت هستند. اما با وجود دکتر کامبیز ایزدپناه فوق تخصص جراحی پلاستیک، ترمیمی و زیبایی نگران نتیجه عمل خود نباشید. ایشان با تجربه کاری و تخصصی که در این زمینه دارند، تجربه بهترین عمل را در ذهن شما نقش خواهند بست.  همچنین در پیج اینستاگرام دکتر کامبیز ایزدپناه می توانید نمونه عمل های ایشان را ببینید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا