سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
اخبار سینماسینمای جهان

اولین واکنش‌های منتقدان به فیلم جدید برادران کوئن در ونیز

جدیدترین فیلم برادران کوئن با عنوان «تصنیف باستر اسکراگز» که دیروز برای اولین بار در جشنواره ونیز روی پرده رفت، با استقبال نسبی منتقدان مواجه شده است. این وسترن اپیزودیک شش داستان را در فضای غرب وحشی روایت می‌کند و بازیگران سرشناسی مانند لیام نیسون، جیمز فرانکو، برندان گلیسن و همچنین تام ویتس خواننده مشهور در آن ایفای نقش کرده‌اند.

THE BALLAD OF BUSTER SCRUGGS

 

اتان و جوئل کوئن در ژانر وسترن تجربه‌های موفقی دارند و فیلم‌های «پیرمردها وطن ندارند» و «شهامت واقعی» برای آنها خوش یمن بوده است. آنها در فیلم جدیدشان داستان بازیگران دوره‌گرد، دزدان بانک، معدنچیان طلا و زنان عاشق را در قالب وسترن به تصویر کشیده‌اند.

پیتر برادشا منتقد گاردین درباره «تصنیف باستر اسکراگز» نوشته: «این فیلمی خوش ساخت است که موسیقی غنی و درستی دارد. یک وسترن که از جنبه‌های مختلف به سبک و سیاق کلاسیک ساخته شده است.»

برادشا معتقد است فیلم کوئن‌ها به ژانر وسترن تعهد و وفاداری دارد و در ادامه نوشته که تند و تیزی هراس انگیز چیزهایی که به نمایش می‌گذارد، تاثیری طعنه آمیز دارد و انسان‌هایی که به نمایش می‌گذارد، در برابر محیط کوچک به نظر می‌رسند و خشن و طمعکارند.

رابی کالینز منتقد نشریه تلگراف از شوخ طبعی عجیب و غریب برادران کوئن تمجید کرده و معتقد است آنها به خوبی لحن کلی فیلم را حفظ کرده‌اند. این در حالیست که استفانی زاکارک منتقد تایم به «رگه‌هایی از طنز دوپهلوی مشهور» برادران کوئن اشاره کرده و نوشته لحن فیلم به تدریج حالت مالیخولیایی می‌گیرد و به نقد شکل گیری کشور آمریکا بر سرزمین دزدیده شده از بومی‌ها تبدیل می‌شود.

اما منتقدان دیگری هم هستند که نگاه مثبتی به «تصنیف باستر اسکراگز» نداشته‌اند، از جمله آلونسو دارالد که معتقد است لحن داستان‌های فردی هریک از اپیزودها با هم یکسان نیستند و نوشته این فیلم در بهترین حالت یک پانویس جذاب در کارنامه برادران کوئن است.

تاد مک کارتی منتقد هالیوود ریپورتر هم در نقد خود نوشته آخرین فیلم اتان و جوئل کوئن «گاهی سرگرم کننده و گاهی یاوه گویی پوچ» است و به سیرک و نمایشی در قالب وسترن می‌ماند که شش طرح خام نامرتبط را با کیفیت‌های متفاوت روایت کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا