سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
اخبار رسانه خارجیاخبار رسانه و تلویزیون

همکاری شبکه های BBC و HBO در ساخت سریال His Dark Materials

طبق گزارش ها BBC و HBO به همراه کمپانی های Bad Wolf و New Line Cinema تهیه کنندگی و پخش سریالی به نام His Dark Materials را بر اساس کتاب های فانتزی سه گانه ی Philip Pullman بر عهده می گیرند. HBO همچنین به حقوق جهانی برای پخش سریال در انگلستان نیاز دارد.

golden

فصل اول این سریال ماجرای Lyra (با بازی دافنه کین (Dafne Keen)) است که ظاهرا یک زن جوان معمولی ولی شجاع از دنیایی دیگر است. جستجوی او برای یافتن دوست دزدیده شده اش منجر به پدیدار شدن طرحی شیطانی شامل کودکان سرقت شده و تلاش برای فهمیدن یک پدیده ی مرموز به نام Dust می شود. هنگامی که او در سراسر جهان ها از جمله جهان خودمان سفر می کند با یک پسر مصمم و شجاع به نام Will آشنا می شود.همراهی این دو نفر با موجودات عجیب الخلقه و خطرناک سرنوشت زندگی_یا مرگ_ آنها را در دستانشان قرار می دهد.

دافنه کین (بازیگر فیلم لوگان (Logan)) در نقش کاراکتر اصلی Lyra , لین منیول میراندا (Lin Manuel-Miranda) در نقش Lee Scoresby، جیمز مک آووی (James McAvoy (بازیگر Split)) در نقش  Lord Asriel عموی Lyra  و کلارک پیترز (Clarke Peters بازیگر سریال The Wire)) در نقش استادی که Lyra را تعلیم می دهد. ایان گلدر (Ian Gelder) در نقش Charles دانشمند کتابدار، روث ویلسون (Ruth Wilson (بازیگر The Affair)) در نقش خانم Coulter سحرآمیز, ویل کین (Will Keen) در نقش پدر MacPhail، آریوون باکاره (Ariyon Bakare) در نقش لرد Boreal و Georgina Campbell (بازیگر Black Mirror) در نقش Adele Starminster روزنامه نگار بازی می کنند.

بازیگرانی که جدیدا به سریال اضافه شده اند شامل Anne-Marie Duff, James Cosmo , Lucien Msamati, Mat Fraser, Geoff Bell, Simon Manyonda می شوند.

همچنین بازیگران جوان جدیدی شامل Lewin Lloyd در نقش Roger Parslow و Daniel Frogson در نقش Tony Costa و Tyler Howitt در نقش Billy Costa و Archie Barnes در نقش Pantalaimon به گروه بازیگران سریال اضافه شده اند.

تام هوپر (Tom Hooper) کارگردان فیلم سخنرانی پادشاه (The King’s Speech) هشت قسمت از این سریال را کارگردانی خواهد کرد. این سریال توسط Jane Tranter و Julie Gardner از کمپانی Bad Wolf و کمپانی New Line Cinema برای BBC تهیه می شود. هوپر به عنوان سرپرست کارگردانان , در ساخت قسمت ۱ و ۲ فصل ۲ سریال نیز نقش دارد. Dawn Shadforth, Otto Bathurst,  Euros Lyn, و  Jamie Childs قسمت های دیگر فصل دوم را کارگردانی می کنند.

His Dark Materials به سفارش BBC One ساخته می شود و Jack Thorne (نویسنده National Treasure) فیلمنامه ی سریال را نوشته است. این مجموعه کتاب ها شامل Northern Lights که فیلم The Golden Compassدر سال ۲۰۰۷ و با بازی دنیل کریگ (Daniel Craig) و نیکول کیدمن (Nicole Kidman) بر اساس آن ساخته شد و همچنین The Subtle Knife و The Amber Spyglass می شود. این مجموعه داستان ها دراجع به بلوغ دو کودک به نام های  Lyraو Will است که به جهان های موازی سفر می کنند.

تهیه کنندگی اجرایی این سریال برعهده ی Hooper, Pullman, Tranter, Gardner, Dan McCulloch, Deborah Forte, Toby Emmerich and Caroline Blackwood برای کمپانی New Line Cinema  و  Ben Irving و Piers Wenger برای BBC One است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا