سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
مصاحبه و گفتگومطالب جالب

مصاحبه با برایس دالاس هاوارد (Bryce Dallas Howard) بازیگر دنیای ژوراسیک

maxresdefault

فیلم دنیای ژوراسیک: امپراطوری سقوط کرده (Jurassic World: Fallen Kingdom) به کارگردانی خوان آنتونیو بایونا (J.A. Bayona) پس از کسب ۱ میلیارد دلار در باکس آفیس جهانی و ایجاد شرایط برای ساخت یک دنباله که داستان را بیش از این گسترش می دهد بالاخره به صورت بلوری منتشر شد. این فیلم توسط استیون اسپیلبرگ (Steven Spielberg) و کالین ترورو ((Colin Trevorrow) که در حال کار روی قسمت سوم دنیای ژوراسیک است و در سال ۲۰۲۱ اکران خواهد شد) تهیه شده بود که در آن ماجراجویی مهیج Owen (با بازی کریس پرت (Chris Pratt)) و Claire (با بازی برایس دالاس هاوارد (Bryce Dallas Howard)) را دیدیم که توطئه ای مرگبار را آشکار کردند که می توانست سیاره زمین را به دوران ماقبل تاریخ برگردانده و زندگی ما را برای همیشه تغییر دهد.

طی این مصاحبه، برایس دالاس هاوارد (دختر ران هاوارد (Ron Howard) کارگردان فیلم ذهن زیبا (A Beautiful Mind)) درباره اینکه حضور در فرنچایز دنیای ژوراسیک چه حسی دارد، قرارداد بستن برای چنین سری فیلم بزرگی، حس او نسبت به دایناسورها، چه چیزهایی درباره فیلم سوم دنیای ژوراسیک می داند، امید او به اینکه داستان به کدام سمت برود، لحظات کلیدی و مهم ژوراسیک، پیشرفت شخصیتش، و بهترین چیز درباره عضوی از فرنچایز بزرگی مثل دنیای ژوراسیک بودن صحبت کرد. او همچنین درباره حضورش در فیلم Rocketman درباره زندگی التون جان (Elton John) و برنامه هایش برای کارگردانی صحبت کرد.

jurassic-world-fallen-kingdom-image-chris-pratt-bryce-dallas-howard-650x433

پارک ژوراسیک (Jurassic Park) فیلمی بود که خیلی مورد توجه مردم قرار گرفت چون وقتی اون رو تماشا می کردن احساس می کردن دایناسورها واقعا زنده هستن، و موفقیت اون سری فیلم ها باعث شد فرنچایز دنیای ژوراسیک به وجود بیاد. از اینکه عضوی از دنیای ژوراسیک هستی چه احساسی داری؟

BRYCE DALLAS HOWARD: دقیقا همینطوره که شما میگین. یادمه ۱۲ سالم بود و برای تماشای پارک ژوراسیک به سینما رفتم، و خیلی ازش لذت بردم، حتی به عنوان بچه ای که توی صحنه های فیلمبرداری بزرگ شده بودم. هیچوقت فراموشش نمی کنم. اون زمان دوران مهمی برای این صنعت بود، اون هم به دلیل اینکه بالاخره می تونستیم داستان هایی رو روایت کنیم که تا قبل از اون امکانش وجود نداشت. مثل این بود که داریم دایناسورهای واقعی رو نگاه می کنیم، اصلا باورکردنی نبود! برای من به عنوان یک بزرگسال، اینکه عضوی از این دنیا باشم خیلی هیجان انگیزه، اما هیجان انگیزتر از اون اینه که بچه هایی دارم که همون سنی رو دارن که وقتی من پارک ژوراسیک رو می دیدم داشتم، و حالا اونا دوباره اون چیزی که من باهاش بزرگ شدم رو تجربه می کنن. این فوق العاده است! عضوی از این دنیا بودن خیلی فوق العاده اس. این از اون پروژه هاست که هر بازیگری حاضره به خاطرش آدم بکشه! پس من همیشه با خودم میگم: اوه خدای من، من خیلی خوش شانسم! دلیل موفقیت این فیلم ها به خاطر من نیست. خیلی کم پیش میاد که آدم بتونه عضوی از این فیلم ها باشه، جایی که موفقیت یا شکست فیلم به خاطر بازی تو نباشه. این قضیه فقط به دایناسورها مربوط میشه.

قبل از اینکه توی دنیای ژوراسیک بازی کنی، توی هیچ فرنچایزی شبیه اون بازی نکرده بودی، پس آیا برای حضور توی این فیلم تردیدی داشتی، یا از همون اول سریع بله رو گفتی؟

BRYCE DALLAS HOWARD: معلومه که از همون اول بله رو گفتم! من حدودا ماه می ۲۰۱۳ درگیر این پروژه شدم، اما بعدش تولید فیلم عقب افتاد و هنوز هم هیچ بازیگر دیگه ای براش انتخاب نشده بود. چند بار به این فکر کردم که: من اومدم این کارو انجام بدم، ولی این لعنتی قرار نیست ساخته بشه! و اجازه هم نداشتم با مردم درباره‌اش صحبت کنم. اما بعدش وقتی بالاخره اجازه ساخت فیلم داده شد و بعدش هم Chris (کریس پرت) به عنوان نقش اصلی انتخاب شد، دیگه مطمئن شدم که این فیلم ساخته میشه. از اولش فقط من بودم که آرزو می کردم کاش این فیلم ساخته بشه، و خوشبختانه این اتفاق افتاد. حالا که این قراره یک سه گانه باشه دیگه خیلی خیلی خوشحالم.

 

DfDPCBUUwAANqnL-650x304

درباره فیلم پایانی این سه گانه چه چیزهایی میدونی؟

BRYCE DALLAS HOWARD: من با خیلی از عوامل صحبت کردم. Colin (کالین ترورو) داره به همراه Emily (امیلی کارمایکل) فیلمنامه رو می نویسه، و امیلی دیدگاه خیلی خوبی به فیلم وارد کرده. اونا چند وقته خیلی نزدیک با هم کار می کنن و کالین هم خیلی از امیلی حمایت می کنه و برعکس. اینکه اونا از الان دارن روش کار می کنن هیجان انگیز و الهام بخشه. هفته پیش اونا رو دیدم و به نظرم خیلی فیلم فوق العاده ای بشه.

مخصوصا با پایانی که دنیای ژوراسیک: امپراطوی سقوط کرده داشت، آیا نظر خاصی درباره اتفاقاتی که قراره بیفته داری؟

BRYCE DALLAS HOWARD: به نظرم قراره این شخصیت ها رو در حالی ببینیم که با انتخاب های غیرممکن، شرایطی ماورای رویاها و کابوس هاشون روبرو میشن، جایی که این حیوانات دوباره بخشی از دنیای ما شدن. این فقط درباره چند تا دایناسور که بشه دوباره اونا رو با جلوه های ویژه ساخت و یک دایناسور دورگه هیولایی نیست. حالا نه تنها اونا توی دنیای ما هستن، بلکه تکنولوژی ساخت اونا هم دیگه لو رفته. کی می دونه مردم چه چیزهایی ممکنه بسازن؟ خیلی برام جالبه که این دنیای خیالی در حال تغییر رو ببینم.

آیا لحظه ای توی این فیلم بود که به نظرت لحظه حیاتی و مهمی برای دنیای ژوراسیک باشه؟

BRYCE DALLAS HOWARD: لحظات زیادی هستن که چنین حسی رو به آدم میدن. وقتی سرصحنه بودیم، همیشه می گفتیم مثل همون ژوراسیک های قدیمی می مونه. وقتی این عبارت رو می گفتیم یعنی داریم کارمون رو درست انجام میدیم. هر وقت داریم از یه چیزی فرار می کنیم خیلی شبیه ژوراسیکه. وقتی به بالای سرمون نگاه می کنیم و از یه چیزی می ترسیم خیلی شبیه ژوراسیکه. چیزی که درباره این فیلم ها خیلی جالبه اینه که به جز دایناسورها، دنیای اون خیلی واقعی و به دنیای ما شبیهه. چیز زیادی توی این فیلم ها اختراع نشده. این فیلم شامل آدم های عادی توی شرایط واقعیه که با دایناسورها سروکله می زنن. این باعث میشه بازی ما هم خیلی واقعی تر بشه. توی فیلم همون واکنش هایی رو نشون میدیم که اگه با یک جانور ترسناک روبرو بشیم از خودمون نشون میدیم.

fc2b33a8394044b9efee7b52e2e0ac0e-650x285

من طرفدار موسیقی هم هستم، پس از اینکه توی فیلم Rocketman درباره زندگی التون جان حضور داری هم هیجان زده ام.

BRYCE DALLAS HOWARD: مرسی! منم خیلی از حضورم توی اون فیلم خوشحالم.

چه چیزی درباره اون پروژه بود که باعث شد جذب اون بشی؟

BRYCE DALLAS HOWARD: اولین و مهم ترین دلیل اینکه التون و همسرش David Furnish توی فیلم دخیل هستن. خیلی دوست داشتم چیزهای جدیدی درباره اش یاد بگیرم، و خودم رو غرق دنیای اون و موسیقیش بکنم. این یک موزیکال کلاسیکه. این یک فیلم بامزه و عالیه. خیلی خوشحالم که توی این فیلم حضور دارم. ۵ دقیقه بعد از خوندن فیلمنامه به دکستر فلچر (Dexter Fletcher) کارگردان فیلم گفتم: این فیلم عالی میشه!

توی فیلم ترانه هم میخونی؟

BRYCE DALLAS HOWARD: آره، البته نه خیلی زیاد.

حتما خیلی برات ترسناک و در عین حال بامزه‌ اس.

BRYCE DALLAS HOWARD: آره خیلی خیلی بامزه اس!

jurassic-world-fallen-kingdom-image-bryce-dallas-howard-justice-smith-650x272

حالا که تجربه کارگردانی فیلم کوتاه رو کسب کردی، برنامه ای برای ساخت فیلم بلند هم داری؟

BRYCE DALLAS HOWARD: دارم روش کار می کنم. در واقع همین الان در حال کارگردانی هستم. Rocketman ناگهانی جلوی راهم سبز شد، که خیلی هم مهیج بود، اما در حال حاضر روی ۳ پروژه کار می کنم. امیدوارم قبل از فیلم ژوراسیک بعدی این سه تا فیلم کارشون تموم بشه.

چون دنیای ژوراسیک اولین فرنچایز بزرگی بود که در اون حضور داشتی، وقتی تموم بشه دوست داری توی یک فرنچایز بزرگ دیگه حضور داشته باشی؟ تا حالا بهش فکر کردی؟

BRYCE DALLAS HOWARD: اوه خدای من، معلومه که فکر کردم! من خیلی به بازیگری علاقه دارم، مخصوصا وقتی که داستان فیلم مورد توجه مردم قرار بگیره. با توجه به اینکه خودم بچه دارم، بنابراین حضور توی چنین پروژه هایی و بعدش تماشای اون همراه بچه هام برای دیدن واکنش اونا به فیلم، قطعا یکی از دلایلیه که دوست دارم توی فرنچایزهای بزرگ دیگه ای هم حضور داشته باشم.

jurassic-world-fallen-kingdom-bryce-dallas-howard-650x272

از چه چیزی بیشتر از همه درباره پیشرفت این شخصیت خوشت اومده، و تا چه اندازه دوست داری رشد اون رو ببینی؟

BRYCE DALLAS HOWARD: توی فیلم اول، اولش اون مثل نقش منفی فیلمه و شما با خودتون میگید:‌ یعنی قراره اون کشته بشه؟ آیا این اتفاق قراره بیفته؟ توی اون فیلم حرص و طمعی وجود داشت که باعث می شد اون تصمیماتی بگیره که آسیب هایی به بقیه وارد می کرد و اون اصلا حواسش به این چیزا نبود. توی فیلم دوم اون به یک فعال حقوق بشر تبدیل میشه. یک لحظه سرنوشت ساز وجود داشت که اون باید با خودش می گفت: دیگه وقتشه یه کاری بکنم. تا حالا نمی دونستم دارم چکار می کنم. اتفاقات فیلم اول رفتار اون رو برای همیشه تغییر دادن. اون حالا میدونه که باید مسئولیت این دایناسورها که خودش هم یکی از دلایل به وجود اومدنشون بوده رو برعهده بگیره. درباره فیلم سوم و اینکه داستان به کدوم سمت میره، به نظرم Claire و بقیه همچنان باید با عواقب کارهاشون روبرو بشن. اون رو می بینیم که داره داستان رو هدایت می کنه و امیدوارم که موفق هم بشه، چون هرجا دایناسوری باشه اون به جای اینکه فرار کنه به سمتشون میره.

به عنوان عضوی از دنیای ژوراسیک، جالب ترین اتفاقی که برات افتاده یا کاری که مجبور شدی انجام بدی چی بوده؟

BRYCE DALLAS HOWARD: راستش رو بگم شاید سفر به دور دنیاست. وقتی فیلم اکران میشه، ما می تونیم یک تور جهانی برگزار کنیم و به کل دنیا سفر کنیم، و در حالی که این کار خیلی هیجان انگیزه، اما چیزی که نظر منو به خودش جلب میکنه عشق مردم دنیا به دایناسورهاست. این چیزیه که همه ما به صورت مشترک داریم، مهم نیست کجا بزرگ شدیم،‌ به چه زبونی حرف می زنیم یا شغلمون چیه. همه ما توی بچگی این رو تجربه کردیم که با خودمون میگیم:‌ واو، اینا دیگه چه موجوداتی هستن؟ مگه میشه اینا قبلا روی زمین زندگی کرده باشن؟ حضور داشتن به عنوان عضوی از داستانی که این موجودات رو دوباره زنده می کنه و حس کنجکاوی مردم رو تحریک می کنه، اونا رو از دیدن دایناسورهایی که توی بچگی عاشقشون بودن هیجان زده می کنه، و تجربه همه این ها توی چین، اسپانیا، لس آنجلس، هاوایی و ژاپن خیلی فوق العاده اس. نمیخوام بگم این یک چیز شخصیه، یا حتی به فیلم مربوط میشه. این درباره دایناسورهاست. درباره عشق ما به دایناسورها. این جالب ترین بخش این فیلم هاست چون دایناسورها فوق العاده ان.

فیلم دنیای ژوراسیک: امپراطوری سقوط کرده (Jurassic World: Fallen Kingdom) که به صورت بلوری نیز منتشر شده، در باکس آفیس جهانی ۱.۳ میلیارد دلار فروش داشت.

jurassic-world-blu-ray-art-1-636x800

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا