سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
اخبار مشاهیراخبار مشاهیر خارجی

تهیه کننده «جنگ ستارگان» درگذشت

گری کورتز تهیه کننده سری فیلم‌های «جنگ ستارگان» بر اثر سرطان از دنیا رفت. او که نقش مهمی در تولید این مجموعه علمی-تخیلی مشهور داشت، هنگام مرگ ۷۸ ساله بود.

ima

کورتز علاوه بر کمک به جرج لوکاس در به تصویر درآوردن داستان‌های «جنگ ستارگان» تهیه کننده فیلم «گرافیتی آمریکایی» هم بود. کارنامه حرفه‌ای او با آثار لوکاس پیوند دارد، اما آنها بعد از مشکلاتی که بر سر تولید «امپراتوری ضربه می‌زند» پیش آمد، به همکاری و دوستی پایان دادند.

این تهیه کننده نقش زیادی در متقاعد کردن کمپانی فاکس قرن بیستم برای تولید قسمت اول «جنگ ستارگان» داشت. صاحبان کمپانی اثر لوکاس را یک بی مووی می‌دانستند و ردش کردند. بعد از موفقیت حیرت انگیز فیلم، لوکاس و کورتز بلافاصله دست به کار ساخت دنباله آن شدند.

لوکاس کارگردانی فیلم دوم «امپراتوری ضربه می‌زند» را به اروین کشنر سپرد، اما تولید طولانی‌تر شد و لوکاس مجبور شد هزینه اضافی را خودش بپردازد. کورتز تهیه کنندگی را رها کرد و به عنوان کارگردان واحد دوم فیلم مشغول به کار شد. هنگام ساخت «بازگشت جدای» کورتز جای خود را به تهیه‌کننده دیگری داد و از لوکاس جدا شد.

او در سال ۲۰۱۰ در مصاحبه‌ای با استفاده آنجلس تایم تاثیر تجارت بر مجموعه «جنگ ستارگان» را به باد انتقاد گرفت: «کسب و کار اسباب بازی لوکاس فیلم را به تدریج هدایت کرد. این باعث شرمندگی است. آنها سه برابر کار برای فیلم‌ها را صرف ساخت اسباب بازی ها می‌کردند.»

کورتز از میانه دهه ۱۹۶۰ با دستیاری کارگردان وارد سینما شد. او در اواخر این دهه به عنوان تفنگدار به جنگ ویتنام رفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا