سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
خودرو و موتورگوناگونمطالب جالب

قوانین ساخت و استفاده از خودروهای خودران، تدوین خواهد شد

با نزدیک شدن به فرایند تولید خودروهای خودران، وزارت حمل و  نقل آمریکا تصمیم خود برای بازنگری در قوانین ایمنی خودروهای خودران را اعلام کرد.

 5445887564
در سال های اخیر  با گسترش فناوری خودروهای خودران نگرانی درباره ایمنی و کارایی این فناوری افزایش یافته است. اداره ترافیک و ایمنی آمریکا (NHTSA) در حال برنامه‌ریزی برای بازنگری در قوانین ایمنی است تا از ورود خودروهای خودران بدون فرمان، پدال و آینه به جاده‌ها جلوگیری کند.

این اداره اعلام کرده که قصد تغییر ملزومات و مشخصات ایمنی استاندارد خودروهای خودران دارد. وزارت حمل و نقل آمریکا پنجشنبه، سندی هشتاد صفحه‌ای به نام خودروهای خودران ۳.۰ منتشر کرد. این وزارتخانه‌ بیان کرده که در قانونگذاری جدید اداره (NHTSA) نظر مردم را درباره تغییرات پیشنهادی قوانین ایمنی خودروهای خودران و امکان استثنا قائل شدن برای مواردی که راننده در خودرو حضور دارد، جویا می‌شود.

وزیر حمل و نقل ایالات متحده در این مورد می‌گوید:

خودروهای خودران توانایی کاهش ترافیک و تصادفات جاده‌ای را دارند اما باید به نگرانی‌های موجه مردم درباره ایمنی و امنیت این خودروها توجه کرد.

امروزه سازندگان خودرو باید نزدیک به ۷۵ استاندارد ایمنی  رعایت کنند. بسیاری از این قوانین زمانی نوشته شده‌اند که پدیده‌ای به نام خودروهای خودران وجود نداشت.

سال گذشته، جنرال موتورز خواستار استثنا شدن قوانین برای تولید خودرو بدون فرمان و دیگر ابزارات کنترلی انسانی برای یک‌ ناوگان تاکسیرانی شد که در سال ۲۰۱۹ عرضه می‌شود. اداره ترافیک و بزرگراه (NHTSA) درخواست جنرال موتورز را کاملا قبول نکرد اما اعلام کرده است که برنامه‌هایی برای مدرن و آسانتر کردن روند رسیدگی به درخواست‌ها دارد.

 

27b63ab7-76a3-46ca-a40c-2fe65f808728

شرکت وایمو (Waymo) زیر مجموعه آلفابت اواخر امسال در آریزونا خدمات تاکسی آنلاین با خودروهای بدون راننده را شروع خواهد کرد که البته بر عکس جنرال موتورز فعلا همراه با راننده خواهد بود.

در مارس (فروردین) امسال یک خودروی خودران شرکت اوبر در تصادفی باعث مرگ یک رهگذر شد در حالیکه راننده اصلی مشغول تماشای ویدیو بود. پس از این حادثه اوبر تست این خودروها را متوقف کرد همچنین این حادثه باعث نتیجه گرفتن برخی متخصصان ایمنی مبنی بر قابل اعتماد نبودن این خودرو شد.

بازنگری بنیادی قوانین

قوانین سخت گیرانه‌ی اداره حمل و نقل امریکا (NHTSA) در سال ۲۰۱۷ به تصویب مجلس قانونگذاری رسیده است اما شانس کمی برای تایید در مجلس سنا دارد.

طبق گزارش رویترز اختیارات کنونی این اداره برای تعیین استاندارد های خودروهای موتوری کافی و برای تعیین قوانین ایمنی خودروهای خودران به اندازه کافی انعطاف‌پذیر هستند؛ اما خودروسازان ابراز نگرانی کرده‌اند که بازنویسی قوانین خودروهای خودران بدون راننده توسط این اداره زمان زیادی خواهد برد.

اداره (NHTSA) در پاسخ به این نگرانی‌ها معتقد است؛ شاید بازنگری بنیادی‌تری در دیدگاه خود در مورد استانداردهای ایمنی خودروهای خودران داشته باشد. مطابق نظر این اداره خودروهای خودران باید انعطاف‌پذیر و پاسخگو، بی طرف در تکنولوژی (tech-neutral) و عملکرد محور باشند.

 

f2113bb0-09ac-4d36-a567-c742dd82f72e

این اداره از تولیدکنندگان می‌خواهد که آزمون‌های ایمنی مانند تست مواجهه با موانع استاندارد و موثر داشته باشند یا از شبیه‌سازی های کامپیوتری استفاده کنند. طبق قوانین آمریکا لازم نیست تستها حتما فیزیکی باشند و فقط کافی است موثر، قابل تکرار و عمومی باشند.

تعطیل کردن مراکز تست خودروهای خودران

وزارت حمل و نقل آمریکا اعلام کرده است، ۱۰ مرکز تست خودروهای خودران که در دولت اوباما طراحی شده بودند و یک مرکز در ایالت میشیگان که ترامپ سال گذشته از آن بازدید کرده و ۶۰ میلیون دلاری بودجه اختصاص داده بود، به رسمیت نمی‌شناسد. در گزارش رویترز آمده است که با توجه به افزایش روزافزون آزمایشگاه برای خودروهای خودران در محل‌های مختلف دیگر نیازی به این ده مرکز اختصاصی احساس نمی‌شد.

وزارتخانه‌ حمل و نقل با همکاری وزارتخانه‌های کار و بهداشت درباره تاثیر خودروهای خودران بر نیروی کار مطالعاتی خواهد داشت.

در گزارش وزارت حمل و نقل تاکید شده که دولت ترامپ به دنبال حذف رانندگی انسان نیست. در این گزارش آمده است که:

این وزارتخانه‌ به آزادی مردم در جاده احترام می‌گذارد که شامل آزادی آن‌ها در انتخاب خودرو است. ما از توانایی و آزادی شهروندان در انتخاب گزینه رانندگی مطابق با نیازها و سلایق خود حمایت خواهیم کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا