سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
اخبار مشاهیراخبار مشاهیر خارجی

جیمز کارن بازیگر فیلم‌ های Poltergeist و Return of the Living Dead درگذشت

جیمز کارن یکی از برجسته‌ترین بازیگران قدیمی هالیوود که سابقه بازی در صدهای نقش مختلف را داشت روز سه‌شنبه گذشته در لس آنجلس درگذشت. نزدیکان او از جمله لئونارد مالیتن، منتقد سینما، خبر مرگ کارن را تایید کرده‌اند.

45444585

کارن که در هنگام مرگ ۹۴ سال داشت، در سال ۱۹۲۳ با نام واقعی جیکوب کارنوفسکی متولد شد. او در دهه ۱۹۴۰ و پس از اینکه تصمیم گرفت تا فعالیت حرفه‌ایش به عنوان بازیگر را در نیویورک دنبال کند، نامش را به کارن تغییر داد و طی ۷۰ سال در تعداد زیاد فیلم و سریال تلویزیونی به ایفای نقش پرداخت.

از میان نقش‌های کارن شاید بیشتر علاقه‌مندان به سینما او را با «آقای تیگ» در فیلم Poltergeist به یاد بیاورند؛ ساختمان‌سازی که یک مجتمع مسکونی را روی گورستانی پر از ارواح خبیث احداث کرده بود. کارن همچنین در فیلم کلاسیک و ترسناک Return of the Living Dead نقش یک مدیر انبار شیمیایی را بازی می‌کرد که قصد داشت با استفاده از یک نوع گاز، مردگان را به زندگی برگرداند. سایر آثار معروف کارن شامل فیلم‌های The Pursuit of Happyness، The China Syndrome، All the President’s Men و Mulholland Drive می‌شوند.

کارن در تلویزیون نقش «دکتر بارک» را در سریال As The World Turns و همین‌طور نقش معروف «نیتن لسیتر»، سرمایه‌داری را که کارهایش در نهایت منجر به نابودی شهر شد در Little House on the Prairie بازی کرد. از سایر کارهای مهم کارن در تلویزیون می‌توان سریال‌های The Rockford Files، Eight is Enough، Lou Grant، Eight is Enough، The Waltons، Dallas، Dynasty و Cheers را نام برد.

کارن در ابتدا با سوزان رید، بازیگر و خواننده امریکایی ازدواج کرد و از او صاحب یک فرزند پسر به نام رید شد. او حدود بیست سال پس از جدایی از سوزان در سال ۱۹۶۷ با آلبا فراچسکا ازدواج کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا