سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
مجله پزشکی و سلامت

درمان گلو درد با چه روش هایی امکانپذیر است؟

گلو درد مسئله آزار دهنده ای است که معمولا خطرناک نیست و همیشه هم نشان دهنده سرماخوردگی نیست، در ادامه به چند نکته در مورد درمان گلو درد اشاره می شود

4f8951a983d67ef0c8cbd4b00fe08eeb

گلو درد هنگامی در شخص ایجاد می شود که او در معرض سرفه ها و عطسه های آلوده و چرکی قرار بگیرد. گلودرد به خودی خود خطرناک نیست، اما عفونت می تواند بدتر شود و گسترش یابد، به خصوص اگر درمان نشود. اگر گلو درد در عرض دو روز پس از شروع درمان بهبود نیابد، می تواند نشان دهنده عفونت دیگری باشد. گسترش باکتری های آلوده به مناطق دیگر خارج از گلو ممکن است در صورت عدم درمان لوزه ها، سینوس ها، گوش میانی، پوست و خون را آلوده کند.

علائم گلودرد به طور معمول چند روز پس از قرار گرفتن در معرض باکتری ظاهر می شود. شایع ترین علامت گلو درد درد است. افراد ممکن است هنگام بلعیدن غذا دچار مشکل شوند و ممکن است لوزه ها و غدد لنفاوی احساس تورم کنند. در برخی افراد ممکن است حالاتی مثل تب، درد معده یا استفراغ، خستگی یا سردرد وجود داشته باشد.

بسیاری از انواع باکتری ها و بیشتر ویروس ها می توانند سبب بروز گلو درد شوند. برای درمان گلودرد ممکن است بتوان بدون دارو آنرا درمان کرد با این حال، در برخی از افراد ممکن است عوارض جانبی افزایش یابد. علاوه بر این، عفونت تا زمان پایان یافتن درمان، مسری است.

پزشکان معمولا پنی سیلین یا آموکسی سیلین را برای درمان گلودرد تجویز می کنند. برای افراد مبتلا به آلرژی پنی سیلین، نسل جدید آنتی بیوتیک ها ممکن است استفاده شود که شامل سفالکسین، اریترومایسین و آزیترومایسین هستند. همه این آنتی بیوتیک ها باکتری های را می کشند، علائم را کاهش می دهند و طول مدت بیماری را کاهش می دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا