سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
اخبار سینماسینمای جهان

واکنش منتقدان به فیلم Mary Poppins Returns – بازگشت مری پاپینز

فیلم بازگشت مری پاپینز (Mary Poppins Returns) با بازی امیلی بلانت و مریل استریپ به روی پرده سینماها رفت و تا حد زیادی توانست نظر منتقدان را به خود جلب کند.

فیلم Mary Poppins Returns یا در زبان فارسی «بازگشت مری پاپینز» یکی از جدیدترین آثار ماجراجویی، درام، فانتزی، کمدی، موزیکال و خانوادگی کمپانی والت دیزنی استودیوز موشن پیکچرز (Walt Disney Studios Motion Pictures) است که به‌دست راب مارشال، کارگردان فیلم  Into the Woods (به سوی جنگل)، فیلم Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides (دزدان دریایی کارائیب: سوار بر امواج ناشناخته) و فیلم Memoirs of a Geisha (خاطرات یک گیشا) ساخته شده است. در فیلم بازگشت مری پاپینز، بازیگران و هنرمندان بااستعداد و محبوبی همچون امیلی بلانت در نقش مری پاپینز، لین-منیول میراندا در نقش جک، بن ویشاو در نقش مایکل بنکس، امیلی مورتیمر در نقش جین بنکس (خواهر مایکل)،پیکسی دیویس در نقش آنابل بنکس (خواهر مایکل)، ناتانیل صالح در نقش جان بنکس (پسر بزرگ مایکل)،جوئل داوسون در نقش جورجی بنکس (پسر کوچک مایکل)، جولی والترز در نقش الن، کالین فیرث در نقش ویلیام ویلکینز، مریل استریپ در نقش تاپسی، دیک ون دایک در نقش مستر داوز جونیور و چند تن دیگر حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم بازگشت مری پاپینز در تاریخ ۲۹ نوامبر سال جاری (۸ آذر) در سالن تئاتر دالبی (Dolby Theatre)، رونمایی شد و تا به امروز امتیاز ۶۶ را از بین ۴۲ نقد فیلم و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به دست آورده است. این اثر برای اکران در سینماهای سرتاسر ایالات متحده، در تاریخ ۱۹ دسامبر ۲۰۱۸ (۲۸ آذر ۱۳۹۷) برنامه‌ریزی شده بود. طرح اصلی داستان را دیوید مگی، راب مارشال و جان دلوکا ارائه کرده‌اند. در نهایت فیلمنامه‌ی این اثر توسط خود دیوید مگی و براساس کتابی که توسط پی. ال. تراورس و با نام Mary Poppins منتشر شد، نوشته شده است. راب مارشال علاوه بر کارگردانی، در کنار جان دلوکا و همچنین مارک پلت، تهیه کنندگی این اثر را هم بر عهده داشته است. پیش از این فیلم Mary Poppins (مری پاپینز) در این مجموعه قرار داشت که به کارگردانی رابرت استیونسون، در سال ۱۹۶۴ به روی پرده‌های سینما رفت.

از آنجا که مدتی است که از رونمایی فیلم Mary Poppins Returns در سالن تئاتر دالبی و همچنین نمایش عمومی آن در سرتاسر ایالات متحده می‌گذرد، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه نقد فیلم و سریال، نقد و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر نقد فیلم Mary Poppins Returns از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی داستان این فیلم را که منتشر شده هم بخوانید:

اتفاقات این فیلم ۲۰ سال بعد از اتفاقات قسمت اول جریان دارد. در دهه ۱۹۳۰ که دوران افسردگی شهر لندن محسوب می‌شد، مایکل (با بازی بن ویشاو) و جین (با بازی امیلی مورتیمر) دیگر بزرگ شده بودند. در این برهه زمانی، مایکل به همراه سه فرزند خود و همچنین مستخدمشان به نام الن (با بازی جولی والترز) در محله چری تری لین زندگی می‌کنند. بعد از اینکه مایکل مشکلات شخصیت زیادی را تحمل کرد، یک پرستار مرموز به نام مری پاپینز (با بازی امیلی بلانت) باری دیگر وارد زندگی خانواده بنکس می‌شود. مری پاپینز به همراه جک (با بازی لین-منیول میراندا) مثبت اندیش و خوشبین، از توانایی‌های جادویی و منحصربه‌فرد خود استفاده می‌کند تا به این خانواده کمک کند تا آنها بتوانند باری دیگر لذت و شادی‌ای را که از زندگی‌شان رفته بود، بازگردانند. مری پاپینز همچنین کودکان این خانواده را با یک سری شخصیت رنگارنگ و عجیب آشنا می‌کنند؛ شخصیت‌هایی مانند فامیل غیرعادی خود یعنی تاپسی (با بازی مریل استریپ).

 

حال بیایید با هم نگاهی به نقدهای منتشر شده از فیلم Mary Poppins Returns بیندازیم:

مویرا مک‌دونالد | سیاتل تایمز

۱۰۰ از ۱۰۰

مشخص است که فیلم Mary Poppins Returns با عشق بسیار زیادی که نسبت به قسمت قبلی وجود دارد، ساخته شده است. این اثر بسیار زیبا و باشکوه است و من آن را تحسین می‌کنم.

جین کراوثر | توتال فیلم

۱۰۰ از ۱۰۰

یک اثر بسیار زیبا، شیرین و خاطره‌انگیز که می‌تواند تمام حس‌هایی را که در قسمت اول وجود داشته، به طرز فوق‌العاده زیبایی به یاد شما بیاورد و دوباره آنها را به شما منتقل کند.

دیوید رونی | هالیوود ریپورتر

۹۰ از ۱۰۰

فیلم بازگشت مری پاپینز در عین حال که به قالب و چهارچوب کلاسیک قسمت اولی پایبند است، اما باز هم تلاش می‌کند که موارد جدید و تازه‌ی زیادی را به داستان این دنباله اضافه کند. این اثر، مسیر منحصربه‌فرد و سرزنده‌ای دارد. شما در حین تماشای آن متوجه می‌شوید که هم نوستالژی و هم نوآوری در آن زیاد دیده می‌شود.

جانی اولکسینسکی | نیویورک پست

۸۸ از ۱۰۰

این قسمت از سری فیلم مری پاپینز، یک اثر کاملا جدید است و هیچ‌کدام از موسیقی‌های محبوب قسمت ابتدایی، در آن به کار برده نشده. اگر شما بتوانید این موضوع را بپذیرید، می‌توانید نظر خوبی به این اثر داشته باشید و از هزاران المان و عنصر سرگرم کننده‌ای که این فیلم ارائه می‌دهد، لذت ببرید. فیلم بازگشت مری پاپینز می‌تواند تعطیلات خوب و لذت‌بخشی را برای شما رقم بزند.

اوون گلیبرمن | ورایتی

۸۰ از ۱۰۰

این فیلم، یک اثر نوستالژیک بسیار جذاب است. این فیلم از هر طریقی که می‌تواند، تلاش می‌کند که حس خوشحالی و لذت را به شما منتقل کند؛ درست همانند راه و روش‌هایی که قسمت اول این مجموعه در پیش گرفته بود.

 

جیمز براردینلی | ریل ویوز

۷۵ از ۱۰۰

فیلم Mary Poppins Returns به عنوان دنباله‌ای برای قسمت اولیه، یک اثر ناقص است. اما اگر بخواهیم آن را به عنوان فیلمی یک‌بار مصرف که اوقات خوش و لذت‌بخشی را برای خانواده، آن هم در زمان تعطیلات به وجود می‌آورد حساب کنیم، یک اثر راضی کننده و خوب است.

برایان ترویت | یو اس ای تودی

۷۵ از ۱۰۰

امیلی بلانت و لین-منیول میراندا، به تنهایی بازیگران فوق‌العاده خوبی هستند و در کنار هم ترکیب بسیار جذابی را تشکیل می‌دهند.

پیتر بردشاو | گاردین

۶۰ از ۱۰۰

من این اثر را به خاطر تکنیک‌ها و استعدادهایی که در آن به کار برده شده، تحسین می‌کنم؛ این فیلم درست همانند یک ماشین ساخت نوستالژی عمل می‌کند.

میک لاسل | سان فرانسیسکو کرونیکل

۵۰ از ۱۰۰

داستان این فیلم منظور و مقصد خود را خوب ارائه نمی‌کند. موسیقی‌ها به‌یادماندنی نیستند. جادوی این فیلم هیچ‌وقت فروکش نمی‌کند. با اینکه مری پاپینز بازگشته، اما به نظر می‌رسد که این مری، آن مری اصلی نیست. مثل اینکه امیلی بلانت، چتر یک نفر را دزدیده است.

مایکل او سالیوان | واشینگتون پست

۳۷ از ۱۰۰

حرفم این است، احترام گذاشتن به یک نام یک چیز است، اما این فیلم کمترین نوستالژی‌ای از فیلم اصلی را القا می‌کند. در فیلمی که انگار برای جادویی بودن از قواعد و اصول دقیقی پیروی کرده، عکس‌العمل‌هایی مانند حیرت و سورپرایز، به شدت مصنوعی و ساختگی به نظر می‌رسند و مانند این است که کمترین تاب و تحمل را در برابر اتفاقات بداهه مشاهده می‌کنیم.

همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که فیلم Mary Poppins Returns نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را تجربه‌ای بسیار زیبا و نسبتا جذاب بدانیم. به‌علاوه به نظر می‌رسد که با فیلم خیلی خوبی رو‌به‌رو هستیم که به احتمال زیاد جمع کثیری از طرفداران آثار سینمایی و بینندگان اینگونه کارها از آن راضی و خشنود خواهند بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا