سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
مجله سینمایی

۱۰ مرگ فراموش نشدنی دنیای سینما در سال ۲۰۱۸

سالی که گوریل غول پیکر مالین اکرمن را خورد. مرگ برابرکننده بزرگی در میان بشریت است و برای همه در نهایت می آید و در هنر می تواند راهی آسان برای تولید اشک های فوق العاده و پیچ و تاب دراماتیک برای مخاطبان باشد. مرگ در فیلم های سینمایی جنبه ای است که اغلب واکنش های بسیاری را به وجود می آورد. هر چند وقت، فیلم هایی تولید می شوند که شامل مرگ هایی فراموش نشدنی و درخشان هستند و بیننده سال های طولانی آن را فراموش نخواهد کرد.

حالا ما قصد داریم ده مرگ خاص سال گذشته میلادی را معرفی کنیم که بیشترین خلاقیت و جذابیت را شامل می شوند و گاهی باعث خنده و گاهی باعث گریه شما شده اند.

۱۰— مرگ براکیوسور در دنیای ژوراسیک سقوط پادشاهی

پنجمین فیلم پارک ژوراسیک ممکن است دارای صحنه های بزرگ فراموش شدنی زیادی باشد اما صحنه محو شدن براکیوسور در انفجار های جزیره نوبلار در حالی که سایه غول پیکر او در حال سقوط است فراموش شدنی نیست. بدون شک این منظره می تواند اشک خیلی ها را در آورد. شاید به توان گفت این تنها لحظه ای در این فیلم است که به احساسات واقعی تبدیل می شود.

۹— قربانی شدن شخصیت lee در یک مکان ساکت

لی ابوت با بازی جان کرازینسکی از خود چهره ای در حال فدا شدن تولید کرد که شاید به این زودی ها فداکاری این پدر از ذهن سینما دوستان پاک نشود. در اوج فیلم جایی که جان فرزندانش توسط موجودات فرازمینی در خطر است او برای جلب توجه آن موجودات فریادی می زند که قلب هر بیننده ای را به صدا در می آورد، البته او قبل از فریاد به فرزندانش می گوید که آنها را دوست دارد و این صحنه را آتشین تر می کند و سپس هیولا به سمت لی برمیگردد و این عمل به فرزندانش فرصت فرار می دهد. شخصیت لی در حالی قهرمان اصلی فیلم شد که در خط پایان فیلم حاضر نبود اما بقای خانواده به معنی زنده بودن اوست.

۸— نابودی فک و دهان و سر و صورت در فیلم ارتقاء

لی ونل فیلمی کالت با زمینه اکشن و گاهی هیجانی ساخته است که پر از صحنه های مرگ وحشیانه و پر از خشونت است، اما هیچ کدام آنها به مانند صحنه مورد نظر جذاب نیستند، زیرا زمانی که شخصیت گری با بازی لوگان مارشال گرین از ایمپلنت STEM برای دفاع از خود در مقابل یک مهاجم استفاده می کند همه چی درهم و نابود می شود. فنون رزمی به صورت هوشمند طرف مقابل را در چشم به هم زدنی پاره پاره میکنند و این لحظه واقعا هیجان انگیز است و بدون شک یکی از خشن ترین مرگ های سال پیش است.

۷— در فیلم ددپول ۲، ددپول رایان رینولدز را به قتل می رساند

انتخاب یک صحنه مرگ ماندگار در ددپول۲ مطمئنا آسان نیست مخصوصا با وجود صحنه قلع و قمع شدن X-Force اما همه چیز شوک آور بودن و شگفت زده شدن نیست بلکه کیفیت قتل هم اهمیت دارد تا اعتبار آن افزایش یابد. هنگامی که دستگاه جابجایی زمان کیبل به ددپول می رسد، فرصتی را برای او فراهم می کند تا با سفر در زمان جان انسان ها را نجات دهد یا آنها را نابود کند. دست روزگار فیلمنامه فانوس سبز را به دست رینولدز می رساند و وید ویلسون که آگاه از نتیجه است به شکلی شیرین و جذاب رینولدز را به قتل می رساند، این مرگ خنده دار است پس براوو.

۶— غذای کوچک برای گوریل بزرگ در رمپیج

فیلم رمپیج یک اکشن CGI محور یک بار مصرف است که پیرامون گوریل بزرگی است که باید همراه دواین جانسون با تمساح و گرگ قول پیکری مبارزه کنند. مرگی خنده دار و سریع در این فیلم روی میدهد و در آن مالین اکرمن خوراک گوریل غول پیکر می شود آن هم تنها با یک لمس. این صحنه هم شیرین است و هم برای نازک نارنجی ها خشن، چرا که گوریل او را از بالا به درون دهان می اندازد.

۵— خرس در فیلم نابودی

صحنه خرس هیولا در فیلم نابودی الکس گارلند فراموش نشدنی است. این یک صحنه است که با مرگ تعریف شده است چرا که DNA آن مکان چیز عجیبی است که تار و پود وجود انسان و هر چیز زنده ای را با خود ترکیب می کند و مرگ را به شکلی شاعرانه رقم می زند. ورود آن خرس مرموز و وحشتناک همه را در مرحله نابودی و مرگ قرار می دهد. از جمله شخصیت آنیا با بازی جینا رودریگوئز که توسط خرس به شکلی وحشی دچار مرگ می شود. این صحنه فقط خشونت آمیز نیست بلکه عمیقا دردناک است.

۴—”چیزی بگو” در فیلم هالووین

در نسخه جدید هالووین شخصیتی به نام دکتر رانبر سارتین وجود دارد که به شدت دنبال واکاوی ذهن مایکل مایرز است. اما این دکتر خیلی شانسی در مقابل مایکل ندارد و اوضاع بر وفق مراد او نیست و در صحنه ای دکتر که کماکان مشتاق شنیدن چیزی از مایکل است به طرزی خشن سرش مثل یک کدو زیر پای مایکل له می شود. این یکی از جالبترین صحنه های مرگ سال است که بیننده نیز دوست دارد آن را تماشا کند.

۳— مرگ بهتر از بردگی است، فیلم پلنگ سیاه

نبرد پایانی فیلم پلنگ سیاه دقیقا جنگی است که در آن اریک کیلمانگر خیلی ها را تحت تاثیر قرار می دهد. گفتن دیالوگی مثل مرگ بهتر از اسارت و بردگی است یک تاثیر خاص بر پرده مرگ آخر فیلم می گذارد. به طور مرتب گفته می شود که MCU مرگ را به تمسخر گرفته است، چرا که شخصیت ها پس از مرگ باز به طریقی به حیات بازمی گردند ولی شخصیت کیلمانگر مرگی احساسی و با شکوه را در پلنگ سیاه همراه داشت تا به یکی از بهترین مرگ های کمیک تبدیل شود.

۲— چارلی سرش را از دست می دهد — موروثی

هیچ صحنه مرگی در سال گذشته میلادی به اندازه مرگ شخصیت چارلی در موروثی شگفت آور، تکان دهنده و ناراحت کننده نبوده است. چارلی که در یک مهمانی به طور تصادفی چیزی می خورد ناگهان دچار حالت بدی شده و برادرش او را با سرعت به ماشین منتقل می کند تا راهی یک بیمارستان شوند ولی در حال رانندگی، چارلی که دچار تنگی نفس شده سر خود را از ماشین بیرون میاورد و در همین بین برادرش برای برخورد نکردن با یک حیوان از جاده منحرف می شود، نتیجه مطمئنا مرگ برای چارلی است. هر چند کارگردان آری استر تصمیم هوشمندانه ای می گیرد و به جای رفتن به سراغ چارلی روی پیتر برادر او تمرکز می کند. صبح روز بعد از حادثه کارگردان به شکلی ویژه صحنه ای را به بیننده نشان می دهد که تا سال ها در ذهن او باقی خواهد ماند. سر جدا شده چارلی که به شکلی وحشتناک توسط مورچه ها احاطه شده است. این مرگ کابوس خالص است.

۱— نابودی ناگهانی در انتقامجویان جنگ بی نهایت

ویژه ترین و پر مراجعه ترین مرگ و میر سال توسط یک بشکن زدن تانوس حاصل شد، اتفاقی که شاید هنوز تعجب و توجه خیلی ها را به خود جلب کند. ضربه ای ناگهانی که در ۲۰۱۸ به یادگار باقی می ماند. بسیاری از ابرقهرمانان در یک لحظه به گرد و غباری تبدیل می شوند که مانند زخمی روحی بر پیکره جهان است. به شکلی ویژه پیتر پارکر که جوان است ترسی روشن را در وجودش حس می کند و نمی داند به کجا می رود. هرچند همه چیز با قسمت بعدی فیلم نمایان خواهد شد، اما این نکته از تاثیر گذاری این صحنه نمی کاهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا