سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
خودرو و موتور

تیم مرسدس و انویدیا برای ساخت نسل بعدی وسایل نقلیه AI همکاری می‌کنند

از واگن‌های ماژولار تا اتومبیل‌های خودران و از کنترل‌های مبتنی بر حرکت اعضای بدن تا بسیاری از تکنولوژی‌های دیگر، از جاه‌طلبی‌های مرسدس برای نسل بعدی خودروهایش حکایت می‌کند.

در کنفرانس CES 2019 اعلام شد AI شرکت انویدیا تیمی خواهد بود که در توسعه‌ و ساخت نسل بعدی خودروهای مرسدس کمک خواهد کرد. سجادخان، معاون اجرایی مرسدس‌بنز و جنسن هوانگ، مدیرعامل و بنیان‌گذار انویدیا، در سخنرانی‌شان در کنفرانس CES در غرفه‌ی مرسدس‌بنز، چشم‌انداز خود را برای تولید و توسعه‌ی نسل بعدی خودروهای AI روشن کردند. هوانگ گفت:

ما شروع مشارکتی جدید را اعلام می‌کنیم؛ مشارکتی برای ساخت رایانه‌ای که آینده‌ی خودروهای خودران و آینده‌ی AI و آینده‌ی حرکت را تعریف می‌کند.

شایان ذکر است این اولین‌بار نیست که این دو شرکت همکاری می‌کنند. آن‌ها به مدتی طولانی روی پرو‌ژه‌های مشترک همکاری کرده‌اند و اکنون نیز ادامه دارد. پیش‌ازاین، انویدیا برای توسعه‌ی تاکسی‌های خودران به شرکت مادر مرسدس، یعنی دایملر کمک کرده بود و آن‌ها امیدوارند تا پنج‌ سال آینده این تاکسی‌ها در جاده‌ها دیده شوند.

انویدیا ازطریق ترکیب فناوری NVIDIA DRIVE AGX با هسته‌‌ی مرکزی و مهندسی خودرو مرسدس‌بنز می‌خواهد خودروهای نسل بعد کارآمدتر شوند. متمرکز و متحدکردن محاسبات در خودرو باعث می‌شود ویژگی‌های نرم‌افزار پیشرفته‌‌ی دردسترس آسان‌تر ادغام و به‌روزرسانی شود.

سجادخان مشتاق بود همکاری جدید را از مشارکت‌های قبلی متمایز کند. صحبت از یک جفت پلتفرم جدید است که با استفاده از نرم‌افزاری تعریف‌شده برای سیستمی واحد کاربردی باشد که قابلیت‌های خودران را جایگزین دَه‌ها پردازنده‌ی کوچک‌تر در خودروهای فعلی می‌کند.

سجادخان گفت:

ما به‌همراه انویدیا مشغول کار روی تکنولوژی کاملا متفاوتی برای استفاده از AI در محصولاتمان هستیم تا راه را برای گرایش‌های دنیای امروز هموار کنیم.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا