سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
مجله سریال و تلویزیون

نقد و بررسی سریال A Discovery of Witches: نسخه بزرگسالانه‌ی سری Twilight

در قسمت ابتدایی سریال A Discovery of Witches (کشف جادوگران) چند دیالوگ گفته می شود که خلاصه ی خوب و کاملی از داستان سریال است. «Ashmole 782 از چندین قرن پیش گم شده، و با این حال تو تونستی اون رو فرا بخونی. کنجکاو نیستی که چرا اینطور شد؟ با وجود همه ی کارهایی که کردیم، این کتاب برای من یا هیچ کس دیگه ای ظاهر نشده بود. فقط برای تو ظاهر شد. این ممکنه کلید زنده موندن ما باشه. برات عجیب نیست که تنها موجودی که میتونه اون رو فرا بخونه، جادوگریه که نمی تونه جادوش رو کنترل کنه؟»

این تمام چیزی است که باید بدانید، اما اگر هنوز جذب این سریال نشده اید به این نکات هم توجه کنید: دایانا بیشاپ (با بازی ترزا پالمر (Teresa Palmer)) همان جادوگر ذکر شده در بالاست. او روزها یک تاریخدان فوق العاده است که در آکسفورد درس می خواند. او شب ها به یک جادوگر قدرتمند تبدیل می شود، اما تمرین جادوگری نمی کند چون این قضیه چندین سال پیش باعث مرگ والدینش شده است. به همین دلیل او مهارتی در هنرهای تاریک جادوگری ندارد و نمی تواند قدرت خودش را کنترل کند.

 

دایانا در حین انجام یک سری از پژوهش هایش، باعث می شود کتابی کهن پدیدار شود که خیلی از موجودات ماوراطبیعی به آن علاقمند هستند. خون آشام ها آن را کتاب زندگی می نامند و امیدوارند به آن ها کمک کند بفهمند چرا نسلشان در حال انقراض است و نمی توانند افراد دیگری را به خون آشام تبدیل کنند. جادوگران معتقدند این کتاب می تواند توضیح دهد آن ها چطور چند قرن پیش موفق شدند خون آشام ها را به وجود بیاورند، و بنابراین یاد بگیرند چطور می شود آن ها را از بین برد.

یک خون آشام که درباره ی همین قضایا تحقیق می کند پروفسور متیو کلرمونت (با بازی متیو گود (Matthew Goode)) است، یک غریبه ی خوش تیپ و مو مشکی که به طرز مرموزی به دایانا علاقمند می شود، با این وجود که خون آشام ها و جادوگران دشمن یکدیگر هستند. اما متیو وقتی پای دایانا وسط باشد نمی تواند جلوی خودش را بگیرد. اگر به نظرتان این داستان خیلی شبیه نسخه ی بزرگسالانه Twilight (گرگ و میش) است، اشتباه نمی کنید – اتفاقا پالمر خیلی هم شبیه کریستن استوارت (Kristen Stewart) اما با موهای بلوند است.

اگر این توصیفات شما را جذب سریال نکرد پس A Discovery of Witches برای شما مناسب نیست. اما اگر سری Twilight را دوست دارید، این سریال کاملا مطابق میل شما خواهد بود. اگر نسبت به داستان کنجکاو هستید، اما از شباهت این سریال به Twilight خوشتان نمی آید، یکی دو قسمت از آن را ببینید، چون در همان اپیزودهای ابتدایی سریال نکات قابل توجه و جذابی وجود ندارند که ممکن است شما را درگیر داستان کنند.

 

بخش بزرگسالانه در توصیف «نسخه ی بزرگسالانه Twilight» این اقتباس براساس رمان های سه گانه ی All Souls نوشته ی دبورا هارکنس (Deborah Harkness) باعث شده نسبت به سری Twilight براساس رمان های استفانی میر (Stephenie Meyer) در سطح بالاتری قرار بگیرد. خطرات در اینجا واقعی تر بوده و تنش بیشتری بر داستان حاکم است. نقش یکی از جادوگرانی که خیلی تلاش می کند به کتاب Ashmole دست پیدا کند را اوون تیال (Owen Teale) بازی می کند که قبلا در سریال Game of Thrones (بازی تاج و تخت) او را در نقش سر آلیسر تورن دیده ایم. او در اینجا هم نقش آفرینی فوق العاده ای دارد، و خیلی زود مشخص می شود با اینکه یک جادوگر است، اما با دایانا دشمنی دارد. همچنین یک خون آشام یاغی وجود دارد که توریست ها را در ایتالیا می کشد و به نظر می آید پروفسور کلرمونت نظر او را به خود جلب کرده، که برای رابطه ی متیو و دایانا یک تهدید محسوب می شود.

این سریال همچنین جذابتر، ترسناکتر و شیکتر از فیلم های Twilight است. از مناظر دیدنی بریتانیا و ایتالیا خیلی خوب استفاده می شود، و همچنین سریال از گروه بازیگران فوق العاده ای بهره می برد. در همین حین که تهدیدات به دایانا نزدیکتر می شوند، قدرت های او هم رشد می کند، اما در عین حال به کابوس ها و مشکلات او افزوده می شود، که جذابیت و تعلیق خاصی به سریال اضافه می کند.

 

همچنین خاله سارای دایانا نقش کوچکی در دو اپیزود ابتدایی دارد که نقش او را الکس کینگستون (Alex Kingston) بازی می کند. قطعا وقتی دایانا در حال فرار از فرقه هایی باشد که فکر می کنند او کتاب Ashmole را دزدیده، نقش خاله ی او هم در داستان بیشتر می شود، که خیلی هم عالی است چون کینگستون در پروژه های قبلی خودش عالی ظاهر شده است.

چون کتاب ها را نخوانده ام نمی توان بگویم این اقتباس خوبی است یا خیر، اما انتقاد مهمی که به کتاب ها وارد شده بود این است که شروع کندی دارند. اما سریال این مشکل را کاملا حل کرده و داستان ریتم خیلی خوبی دارد. همچنین نباید از ترس کنسل شدن سریال سراغ آن نروید، چون از همین الان برای فصل دوم و سوم تمدید شده است.

خلاصه اینکه، به A Discovery of Witches یک شانس بدهید. این سریال آغاز قوی و محکمی دارد و بحث سفرهای زمانی در رمان ها باعث می شود شدیدا منتظر فصل دوم و سوم آن باشیم. این سریال با توجه به گروه بازیگران عالی خودش، کاملا مخاطب را طلسم خودش می کند.

پخش سریال A Discovery of Witches از ۱۷ ژانویه (۲۷ دی) از شبکه Shudder آغاز خواهد شد.

 

نوشته های مشابه

۲ دیدگاه

  1. من که به هیچ وجه جذب توایلایت نشدم ولی عاشق این سریال شدم و تو یه روز کل قسمتها رو دیدم .برای مخاطب بزرگسال که علاقه مند به اثار فانتریه مناسبه و سبک فیلم های انگلیسی هم کاملا رعایت شده

  2. این سریال شاهکاری در صنعت ساخت سریال هست و بعد از سیزن اخر یا سوم من و همچنان درگیر خودش کرده همزاد پنداری با شخصیت دایانا یا متیو و رابطه فوقالعاده که بین این دو شکل میگیره و استقامت دایانا برای ادامه این رابطه واقعا زیباست جدا از صحنه های تخیلی و کاملا حرفه ای این سریال در هیچ سکانسی من از دیدن این شاهکار خسته نشدم وشدیدا پیشنهاد میکنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا