سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
اخبار مشاهیراخبار مشاهیر خارجیپیشخوان اروپا

شاهزاده فیلیپ ، ملقب به دوک ادینبورگ و همسر ملکه الیزابت دوم درگذشت. او 99 ساله بود.

کاخ باکینگهام مرگ شاهزاده را که بیش از 70 سال با ملکه زندگی کرده بود ، جمعه بعد از ظهر به وقت محلی تأیید کرد. “با ناراحتی عمیق اعلیحضرت ملکه، مرگ همسر محبوبش ، اعلیحضرت شاهزاده فیلیپ ، دوک ادینبورگ را اعلام می کند.”

“اعلیحضرت سلطنتی امروز صبح با آرامش در قلعه ویندسور درگذشت. اطلاعیه های بعدی در موعد مقرر اعلام خواهد شد. خانواده سلطنتی با عزای از دست دادن او با مردم سراسر جهان همراه می شوند. “

این بیانیه روی دروازه های کاخ باکینگهام در لندن قرار گرفته است. در همین حال ، وب سایت رسمی خانواده سلطنتی ، Royal.uk ، در حال حاضر یک صفحه یادبود برای شاهزاده است و “با انجام تغییرات مناسب به طور موقت در دسترس نیست.” مرگ شاهزاده فیلیپ ، فقط دو ماه قبل از صدمین سالگرد تولد او ، یک روز بعد از حضور برجسته او در مستند ITV “ملکه غیب” رخ می دهد که پنج شنبه شب پخش شد و 2.4 میلیون قرعه کشی کرد.

شاهزاده فیلیپ قبل از مرگش در وضعیت بدی بود ، در ماه فوریه در بیمارستان بستری شد و بعداً برای یک بیماری قلبی که قبلاً وجود داشت ، تحت عمل قرار گرفت. او از بیمارستان مرخص شد و در ماه مارس به قلعه ویندسور برگشت. آخرین حضور عمومی شاهزاده در ژوئیه سال 2020 بود که او نقش تشریفاتی اش را به عنوان سرهنگ ارشد تفنگ ها به عروسش کامیلا ، دوشس کورن وال منتقل کرد.

در دسامبر سال 2019 ، شاهزاده چهار روز را برای ویزیت و معالجه یک بیماری از قبل مشخص نشده در بیمارستان گذراند.

این شاهزاده در 10 ژوئن 1921 در کورفو ، یونان ، از والدینش شاهزاده اندرو یونان و دانمارک و پرنسس آلیس  باتنبرگ متولد شد ، اما بعداً هنگامی که او کودک بود ، خانواده اش از کشور تبعید شدند. شاهزاده فیلیپ بعد از تحصیل در فرانسه و آلمان در سال 1939 به نیروی دریایی سلطنتی انگلیس پیوست. او قبل از ازدواج با ملکه الیزابت در سال 1947 ، عناوین سلطنتی اش در یونان و دانمارک را رها کرد.

بسیاری از تصاویر او در سریال  “The Crown” است که نقش او  توسط مت اسمیت و اخیراً توبیاس منزیز بازی شده است. در فصل 5 سریال پرطرفدار ، که سال آینده به اکران در می آید ، جاناتان پرایس بازیگر “بازی تاج و تخت” نقش سلطنتی را بازی می کند. او همچنین توسط بازیگر آمریکایی جیمز کرامول در  سریال “ملکه” به تصویر کشیده شده است.

شاهزاده حامی چندین سازمان متمرکز بر محیط زیست ، ورزش و آموزش بود. اولین نامزدی انفرادی او به عنوان دوک ادینبورگ ارائه جوایز در فینال بوکس باشگاه های پسران فدراسیون لندن در تالار رویال آلبرت بود. او همچنین چندین کتاب در زمینه سوارکاری و محیط زیست تألیف کرد.

او در آگوست 2017 در سن 96 سالگی از وظایف سلطنتی اش بازنشسته شد.

این شاهزاده در ژانویه 2019 هنگام خروج از جاده اصلی در نزدیکی املاک Sandringham تصادف کرد  ، اما در بیانیه رسمی گفته شد که او آسیب ندیده است. او چهار فرزند به نام های چارلز ، شاهزاده اندرو ، ؛ شاهزاده ادوارد و پرنسس رویال دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا