سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
اخبار مشاهیراخبار مشاهیر خارجی

جان لستر بعد از اخراج از دیزنی به بخش انیمیشن Skydance پیوست

بعد از جدایی پر سر و صدای جان لستر از پیکسار و دیزنی حالا باید شاهد حضورش تنها در استودیوی انیمیشن نوپای Skydance باشیم.

جان لستر، رئیس سابق بخش انیمیشن والت دیزنی و پیکسار در اقدامی ناگهانی به بخش انیمیشن کمپانی Skydance Media پیوست. طبق اخبار سینما و تلویزیون لستر به عنوان مدیر بخش انیمیشن اسکای‌دنس انتخاب شده است و مستقیما زیر نظر دیوید الیسون، مدیرعامل این شرکت، فعالیت خواهد کرد. اسکای‌دنس مدیا سال ۲۰۱۰ با تمرکز بر بلاک‌باسترها شروع به فعالیت کرد. سری فیلم‌های Mission: Impossible(ماموریت غیرممکن) و Star Trek (پیشتازان فضا)، همچنین آثاری مثل Geostorm (طوفان جهانی) و Baywatch (گارد ساحلی) از تولیدات این استودیو است. اسکای‌دنس با کسب امتیاز ساخت دنباله‌ی Terminator و ساخت Terminator Genisys (ترمیناتور: پیدایش) در سال ۲۰۱۵ شهرت بیشتری کسب کرد؛ هرچند در باکس‌آفیس به موفقیت چندانی دست نیافت، اما با ساخت ترمیناتور بعدی (که ششمین فیلم این مجموعه و ادامه‌ای بر قسمت اول و دوم آن است) به کارگردانی تیم میلر در پی کسب موفقیت بیشتر خواهد بود.

البته لستر کسی بود که با کارگردانی Toy Story (داستان اسباب‌بازی)، A Bug’s Life (زندگی یک حشره) و Toy Story 2 (داستان اسباب‌بازی ۲) پیکسار را به یک استودیوی انیمیشن قدرتمند تبدیل و آن را به حکمفرمایی مطلق صنعت انیمیشن نزدیک کرد. وقتی دیزنی در سال ۲۰۰۶ پیکسار را به مبلغ ۷.۴ میلیارد دلار خرید، لستر به عنوان رئیس بخش انیمیشن والت دیزنی هم منصوب شد و در اوج‌گیری مجدد این استودیو با تولید آثار موفقی مثل Frozen (یخ‌زده) و Wreck-It Ralph (رالف خرابکار) نقش تاثیرگذاری داشت.

اما سال گذشته گزارش‌های بهت‌آوری مبنی بر برخورد غیر اخلاقی لستر با کارکنانش و اینکه او به شیوه‌ای ناشایست با زنان رفتار می‌کند منتشر شد. با این‌که دیزنی لستر را به شکل رسمی مورد بازخواست قرار نداد ولی بدون اشاره به دلیل خاصی وی را به مدت ۶ ماه به مرخصی فرستاد و تنها در نقش مشاوره‌ای از وجودش استفاده کرد و بعد از آن اعلام شد جان لستر تا پایان سال ۲۰۱۸ به طور کامل از این مجموعه کنار خواهد رفت.

با شروع سال ۲۰۱۹ و خروج رسمی لستر از پیکسار و دیزنی به ترتیب پیت داکتر و جنیفر لی در این دو استودیوی انیمیشن جایگزین وی شده‌اند. در چند ماه گذشته اخباری منتشر شد که لستر علاقمند به همکاری با استودیوهایی مثل برادران وارنر بوده ولی به دلیل اتهامات پیرامونش از همکاری با او صرف‌نظر شده است، هرچند حالا به نظر می‌رسد این موضوع برای اسکای‌دنس اهمیت چندانی ندارد.

کمپانی Skydance استودیوی انیمیشن خود را سال ۲۰۱۷ تاسیس کرده است و به نظر می‌رسد لستر باید ساختمان استودیوی خود را از صفر بنا کند. کمپانی اسکای‌دنس هم با ساخت آثاری مثل ترمیناتور، Gemini Man به کارگردانی انگ لی و Six Underground از نتفلیکس به کارگردانی مایکل بی در سال ۲۰۱۹ و همچنین آثار در دست تولیدی مثل Top Gun و 2 World War Z به رشد خود ادامه خواهد داد.

دفتر کار سابق جان لستر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا