سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
دانستنی و اطلاعات عمومیسبک زندگیگوناگون

رنگ سال 2019 چیست

واقعیت این است که زمانی که ما یک کالا را می بینیم و قصد انتخاب داریم, ظرف مدت ۹۰ ثانیه در مورد آن قضاوت می کنیم و تصمیم ما در مورد این کالا, بیشتر از ۹۰ به تنهایی به رنگ آن وابسته است

رنگ سال 2019 چیست؟

رنگ چیست؟

واقعیت این است که زمانی که ما یک کالا را می بینیم و قصد انتخاب داریم، ظرف مدت ۹۰ ثانیه در مورد آن قضاوت می کنیم؛ و تصمیم ما در مورد این کالا، بیشتر از ۹۰% به تنهایی به رنگ آن وابسته است.

یکی از اصلی ترین و تاثیرگذارترین قسمتهای برندینگ، رنگ است. پس بهتر است مطمئن شوید رنگی که برای برند خود انتخاب کرده اید، با ماهیت آن هماهنگ و نامتناقض نیست. به این معنا که برای یکپارچگی بیشتر، رنگ شما به طور دقیق باید در سراسر قسمت های بازاریابی مورد استفاده قرار گیرد؛ برای مثال رنگ سبز برند استارباکس در همه جا یک رنگ است، رنگ قرمز برند کوکا کولا روی همه شیشه های نوشابه یک رنگ است، و رنگ زرد برند مک دونالد نیز در همه جا یکسان است. حتی اگر مشخص شود که یک رنگ خاص، عنصری حیاتی در برند شماست که با این رنگ شناخته و مشهور شده است، می توانید روی آن علامت نام تجارتی بگذارید.

در دهه ۱۹۶۰، پانتون یک شرکت چاپ در شهر کارلستات نیو جرسی بود که نمودارهای رنگی را همراه با یک سری چیزهای دیگر، برای صنایع مختلف تولید می کرد. اما در آن زمان، رنگ ها بر اساس نامی که داشتند پرینت گرفته می شدند. این کار باعث می شد که به دلیل بی کیفیت بودن رنگ ها، چاپ دوباره آن ها امری ضروری باشد. یکی از کارمندان شرکت پنتون به نام لارنس هربرت این کمپانی را خریداری کرد و از اولین سیستم تطبیق رنگ پانتون یا همان PMS در سال ۱۹۶۳ رونمایی کرد. این سیستم برای کاهش میزان تغییر رنگ در چاپ طراحی شده بود. اگر شما PMS رنگ مخصوص نام تجاری خود را بدانید، به شرکتهای چاپ کمک می کنید تا این رنگ را در همه جا به صورت یکپارچه پرینت بگیرند. در حال حاضر ۱۸۰۰ رنگ مختلف در سیستم تطبیق رنگ پانتون به ثبت رسیده است.

در طول این سال ها، سیستم پانتون بازار خود را جهت ارائه استانداردهای رنگی برای سایر صنایع، از جمله طراحی داخلی و مد، گسترش داده است. به همین دلیل است که این سیستم به خوبی با تمایل رنگی مصرف کنندگان آشنایی دارد و هر سال، یک رنگ خاص را به عنوان ترند آن سال معرفی می کند. سیستم پنتون در سال ۲۰۰۰، برای اولین بار رنگ سال که آبی نیلی بود را معرفی کرد. این رنگ زیبا نشانه خوشبینی بود و همچنین، همانطور که ما خودمان را آماده می کردیم تا به قرن جدید وارد شویم، منعکس کننده جهش فرهنگی و رویدادهای جاری آن زمان نیز بود. سیستمی که پنتون ایجاد کرد کمکی بزرگ در عرصه رنگ، مد و زیبایی بود؛ چنان که در هر جایی هر کسی نیازمند به رنگ آبی اصلی باشد می تواند دقیقا همان رنگ آبی را که به دنبال آن هست تنها با استفاده از شناسه عددی اش پرینت بگیرد. البته پنتون تنها سیستمی نیست که این کار را انجام می دهد، اما در میان تمام سیستم های دیگر، مشهورتر و محبوبتر است.

از آن زمان تا به حال، سیستم پنتون از همین فرآیند پیروی کرده است و به عنوان یک مرجع معتبر جهانی برای اعلام رنگ سال شناخته می شود؛ یعنی هر سال در ماه دسامبر با توجه به رویدادهای جهان و ارزیابی گرایش ‎های عاطفی و فرهنگی جاری، یک رنگ خاص را به عنوان رنگ محبوب سال اعلام می کند. این رنگ به خصوص برای طراحان بسیار مهم است؛ چون ترند رنگی لباس، دکور خانه و دیگر محصولاتی در طول سال آینده توسط مصرف کنندگان دنبال می شود را تعیین می کند.

سیستم پنتون علاوه بر تعیین کردن رنگ سال، یک سری کالای دیگر از جمله ماگ و کیف دستی که در بازار محبوب است نیز تولید می کند. این سیستم با «سفورا» نیز همکاری می کند تا پالت های لوازم آرایش را بر اساس رنگ سال تولید کند. این کار نشان می دهند که رنگ ها هم در زندگی شخصی ما مهم هستند و هم در دنیای تجارت و برندینگ.

پیتون رنگ انتخابی سال را بر اساس آنچه که جامعه و مردم آن را دنبال می کنند تعیین و انتخاب می کند. پس بطور قطع این انتخاب می تواند پاسخگوی نیاز آنها باشد. جالب توجه است که رنگ انتخابی بطور صد در صد پر فروش و دلخواه بازار مد و مدگرایی نخواهد بود. ولی رنگی است که مورد توجه طراحان در کلیه اصناف خواهد بود زیرا این همان رنگی است که بیان کننده احساسات، احوالات، نگرش و حالات در بخشی از زندگی مردم، بیان حال و هوای وقایع موجود در روح زمانه و مردم در سطح جهانی است. رنگ انتخابی به سرعت در بین مردم در سراسر دنیا انعکاسی می یابد از آنچه که مردم در تمامی جهان آن را دنبال می کنند و در واقع رنگی است که احساس می کنند می تواند پاسخگوی نیاز مردم باشد.

افرادی که به مد، فشن، رنگ مو و لباس و رنگ مبلمان و دکوراسیون منزل خود اهمیت زیادی می دهند و یا در زمینه های مد به طور تخصصی و جدی فعالیت دارند، از ماه ها پیش منتظر اعلام رنگ سال 98 یا همان رنگ سال 2019 هستند تا بتوانند فعالیت ها و خریدهای خود را با این رنگ تطبیق دهند. معمولا رنگ سال چند ماه قبل از فرا رسیدن سال میلادی تعیین می شود تا متخصصان و علاقه مندان بر اساس رنگ انتخاب شده برنامه ریزی کنند. نا گفته نماند از آنجایی که در ایران نهادی برای انتخاب رنگ سال نداریم هر سال با انتخاب رنگ سال میلادی، آن را به عنوان رنگ سال شمسی هم در نظر می گیریم.

شرکت پنتون امسال ۶ دسامبر برابر با ۱۵ آذر ۹۷ رنگ سال را انتخاب و اعلام کرد. این شرکت برای انتخاب رنگ سال به زندگی زیر دریا تمرکز کرده و رنگ سال ۲۰۱۹ را رنگ مرجانی زنده ، که برخی از آن با عناوین صورتی مرجانی یا مرجانی سایه سرخ نیز یاد می کنند، با کد رنگی #fa7268 اعلام کرده است. رنگی که مطمئنا همه شرکت های طراحی لباس، مد و فشن، دکوراسیون، تکنولوژی و… از آن در طراحی های جدید خود استفاده خواهند کرد و شاهد استفاده از آن در رنگ لباس، مو و وسایل منزل و همه قسمت های زندگی مردم خواهیم بود.

از آنجایی که شرکت پنتون براساس روحیات و شرایط زیستی و اجتماعی مردم دست به انتخاب میزند، رنگ مرجانی را به دلیل چشم انداز منفی شبکه های اجتماعی، که سمبل محبت، گرما، حمایت و خوش بینی است،

در واکنش به افزایش فناوری های دیجیتالی و رسانه های اجتماعی، تجربه ی یک فضای گرم و صمیمی نیازمند جامعه انسانی، مرجانی را رنگ سال ۲۰۱۹، انتخاب شده است.

رنگ مرجانی زنده، یکی از طیف های زنده رنگ نارنجی است که ته رنگ طلایی نیز در خود داشته و به نوعی منعکس کننده گرما و قدرت موجود در صخره های مرجانی زیر دریا است که زیبایی و شکوه خاصی دارند.

این رنگ همچنین بیانگر اهمیت توجه به منابع طبیعی و زندگی زیر دریا نیز می باشد؛ چرا که صخره های مرجانی بخش مهمی از اکوسیستم زندگی دریایی هستند که در حفظ زندگی دریایی برای موجودات دیگر و توجه به تغییرت اقلیمی در سال های اخیر و تهدیدهای موجود مقابل محیط زیست، نیز اهمیت خاصی دارند.

لوری پرسمن، نائب رییس گروه پانتون، قبل از این که رنگ سال جدید انتخاب شود، درباره این رنگ می گوید:

ما الگوی استفاده از رنگ ها را در جوامع و در میان مردم دنبال می کنیم و با توجه به نظریه “تمرکز” پیش بینی می کنیم که در هر سال، و خصوصا سال ۲۰۱۹، مردم به چه رنگی تمایل بیشتری پیدا خواهند کرد. به خاطر تنوع بی شمار رنگ ها در عصر ما، ما باید پیش بینی کنیم که جامعه به چه رنگی سوق پیدا می کند تا بتوانیم صنعت مد را با توجه به رنگ هر سال و به سوی آینده ای رنگارنگ و خلاقانه طراحی کنیم.

طبق گفته های گروه پانتون، اولین پیش بینی این گروه در مورد دکوراسیون و رنگ سال ۹۸، از “ایده خوردن” الهام گرفته شده است.

گروه پانتون می گوید که:

رنگ های گرم در خانه آشتها آورند و ذهن افراد را به سمت خوردن سوق می دهند. رنگ هایی مثل قرمز فلفلی، نارنجی آتشی و بنفش سیر. ایجاد تفکر و توهم نیاز به غذاهای متنوع و متفاوت در ذهن جوامع، پیام اشتهاآور این رنگ ها را تشدید می کند.

رنگ های خوشمزه کاراملی و کرمی فضا را دلچسب و آشتها آور می کنند و در کنار این ها، رنگ سبز، اثر اشتها آور این رنگ ها را تعدیل می کند. ترکیب رنگ های کرمی، کاراملی و سبز، یک تجربه بصری بی نظیر بوجود می آورد و راه را برای خلاقیت های جدید برای ترکیب رنگ سال ۹۸ هموار می کند.

پرسمن، نائب رییس گروه پانتون، می گوید:

رنگ های خنثی، راه را برای طراحی دکوراسیون های با شکوه و پایدار هموار کرده است.

رنگ های خنثی، همان طور که از نامشان پیداست، رنگ های اساسی و مهمی هستند. این رنگ ها با دوام هستند و هیچ گاه شکوه خود را از دست نمی دهند.

در این گروه رنگ، می توان سفید را در کنار رنگ شتری ست کرد و در کنار آن ها، بدون رعایت نکته خاصی، رنگ هایی مثل سیاه، قرمز زرشکی و طوسی را آورد؛ آن هم بدون اینکه توازن دکوراسیون به هم بخورد.

زرد طلایی و نارنجی طلایی نیز از رنگ هایی هستند که زیبایی جهانی دارند و در کنار رنگ های خنثی، مثل سفید، سیاه و خاکستری، دکوراسیونی چشم نواز را ایجاد می کنند.

بنابرین، طبق پیشبینی های گروه پانتون، ترکیب این دو گروه رنگ، یعنی رنگ های اشتها آور، و رنگ های خنثی سفید و سیاه و خاکستری، آینده مد و دکوراسیون داخلی را در سال ۹۸ و سال ۲۰۱۹ رهبری خواهند کرد.

ویژگی های رنگ سال ۲۰۱۹

رنگ ها، لنزهایی هستند که ما از طریق آنها واقعیات طبیعی و دیجیتال خود را درک می کنیم. رنگ نارنجی با یک تون طلایی، رنگیست که انرژی بخش بودن زندگی را تایید می کند. مرجانی زنده با محبت و گرما، ما را تغذیه می کند و آسایش را در محیط متغیر امروز به ارمغان می آورد. این رنگ، جنبه های انرژی بخش موجود در طبیعت را منعکس می کند.

رنگ مرجانی در واقع سایه ی سرخ یا صورتی از رنگ نارنجی است و از جانوری دریایی به نام مرجان گرفته شده است. رنگ مرجانی یکی از رنگ های گرم محسوب می شود.

انواع طیف های رنگ مرجانی

گلبهی، صورتی مرجانی، مرجانی روشن، قرمز مرجانی و مرجانی تیره طیف های مختلف رنگ مرجانی محسوب می شوند.

رنگ مرجانی نماد چیست؟

رنگ مرجانی یک رنگ زنانه بوده و اغلب به عنوان نماد خوش بینی، شادمانی و بازیگوشی در نظر گرفته می شود.

نماد های اصلی رنگ مرجانی

خوش بینی

رنگ مرجانی نماد خوش بینی و امید به آینده ای روشن است.

شادمانی

رنگ مرجانی نماد خوشحالی و شادمانی است.

بازیگوشی

رنگ مرجانی رنگی است که باعث زنده شدن حس بازیگوشی کودکانه و شور و شوق در افراد می شود.

شخصیت شناسی رنگ مرجانی

• افرادی که به رنگ مرجانی علاقه دارند، بسیار احساساتی و عاطفی هستند و احساسات خود را به راحتی بروز می دهند

• این افراد بسیار پرانرژی، بازیگوش، خوش بین و مثبت اندیش هستند و همیشه جنبه ی مثبت هر چیزی را در نظر می گیرند

• افرادی که رنگ مرجانی را دوست دارند، به راحتی با دیگران ارتباط برقرار می کنند و دوستان زیادی دارند

خواص و خصوصیات و تاثیر رنگ مرجانی بر بدن

مطالعات نشان داده که رنگ مرجانی می تواند باعث آرامش اعصاب شده و استرس، خشم و عصبانیت را از بین ببرد.

رنگ مرجانی می تواند اشتها و انرژی بدن را افزایش دهد، باعث تقویت حافظه و خلاقیت شده و خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش می دهد.

رنگ مرجانی نشانه چیست؟

• مرجانی نشانه زندگی مدرن است

• رنگ مرجانی از رنگ های پرطرفدار برای طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب دختران نوجوان و جوان، آشپزخانه و دفتر کار محسوب می شود

• رنگ مرجانی از نام مرجان دریایی گرفته شده است

• رنگ مرجانی یکی از رنگ های پرطرفدار در دنیای مد و فشن است و به خوبی با رنگ های سفید، آبی و زرد ست می شود

نام انواع سنگ های مرجانی رنگ

سنگ مرجانی قرمز از سنگ های مرجانی رنگ در طبیعت می باشد.

گل های مرجانی رنگ

گل رز، کوکب، گل صد تومانی، ادریسی، گل میمونی و گل ارکیده شاپرکی از گل های مرجانی رنگ در طبیعت هستند.

میوه های مرجانی زنگ

هلو، گیلاس و هندوانه تنها میوه های مرجانی رنگ موجود در طبیعت محسوب می شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا