سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
مجله سینمایی

۱۹ نکته که باید درباره ی فیلم Green Book بدانیم!

در این متن ما می خواهیم به نکات جالب درباره‌ی فیلم Green Book؛ با بازی Viggo Mortensen در نقشTony Lip و Mahershala Ali در نقش Don Shirly بپردازیم

۱- آقای Kris Bowers آهنگ‌ساز فیلم، همراه با Mahershala Ali همنوازی می‌کرد.

۲- آقای Nick Vallelonga می‌گوید در بسیاری از سکانس‌ها اشک می‌ریخته چون بازیِ هنرپیشه‌ها، پدر و مادرش را برای او تداعی می‌کرده.

۳- فیلم به «لَری کلاغه» تقدیم شد، پرنده‌ای که در نزدیکیِ صحنه‌ی فیلمبرداری بود. Viggo Mortensen پس از برخورد آن پرنده با ماشین از او مراقبت کرد.

۴- آقای Tony Lip واقعی خودش برای بازی در نقش «کارمین لوپرتازی» در سریال «سوپرانوز» شناخته می‌شود چند نفش در فیلم‌های «مارتین اسکورسیتی» بازی کرده است.

۵- عنوان و موضوع فیلم به «کتاب سبز متخلفان سیاه پوست» که همچنین به نام «کتاب سبز مسافران سیاه پوست» شناخته می‌شود، اشاره دارد. این راهنما از سال ۱۹۳۶ تا ۱۹۶۶ منتشر شد که به مسافران آفریقایی‌تبار کمک می کرد تا مسکن، رستوران‌ها و سایر شرکت‌هایی را که به آنها خدمت می کردند، پیدا کنند.

۶- در سکانس‌های خانوادگی، خویشاوندانِ واقعی «تونی» و «دولورس» بیشتر سکانس‌های فیلم را بازی کرده‌اند.

۷- به پیشنهاد «ویگو مورتنسن» فیلم تیتراژ آغازین ندارد تا تماشاچیان غرق تماشای فیلم شوند و فراموش کنند که درحال تماشای فیلم هستند.

۸- به گفته‌ی «نیک واللونگا»، بازیگر مسابقه‌ی هات‌داگ خوری در واقع هات‌داگ‌ها را به همراه «تونی لیپ» خورده است.

۹- این اولین فیلم دراماتیکی است که یکی از برادرانِ «فارلی» آن را کارگردانی کرده است.

 

 

 

۱۰- در کُمدلباس «ویگو مورتنسن» تعداد زیادی لباس قرمز و آبی راه‌راه بخاطرِ ادای احترام به باشگاه موردِ علاقه‌اش «سن لورنسو آلماگرو» وجود دارد.

۱۱- در سکانس اتاق هُتل، تعدادی نقاشی روی دیوار سمت راست «تونی» وجود دارد که یکی از آنها “CASL de A” است که توسط خود «ویگو مورتنسن» نوشته شده که نماد تیم باشگاه مورد علاقه‌اش «سن لورنسو آلماگرو» است.

۱۲- «ویگو مورتنسن» واقعاً هات‌داگ‌های سکانس گورمَن را می‌خورد. عوامل تولید به او یک سطل داند تا در حین فیلمبرداری غذاهای جویده شده را داخل آن بیاندازد اما او اینکار را نکرد و موفق شد ۱۵ عدد هات‌داگ بخورد.

۱۳- تنها نوشیدنی‌ای که «تونی» آنرا با یک قلوپ نمی‌خورد، نوشابه‌ی «KFC» است.

۱۴- شطرنج «دان شیرلی» مهره‌های سیاه ندارد.

۱۵- آهنگی که «تونی» هنگام رسیدن به خانه می‌خواند «Tu Scendi Dalle Stelle» یک سرود سنتی ایتالیایی است.

۱۶- کُل فیلم در لوئیزیانا فیلمبرداری شده بجز یک روز در نیویورک. سکانسی که برای دستشویی نگه می‌دارد.

۱۷- «پیتر فارلی» می‌گوید که «ویگو مورتنسن» یک کمالگرا است، بخاطر اینکه سکانس شیر خوردنش را سه بار تکرار کرد تا همانطور که می‌خواست بُطری شیر را در دست بگیرد فیلمبرداری شود.

۱۸- «ویگو مورتنسن» نقش‌های «تونی لیپ» در سریال «سوپرانوز» را صبح‌ها هنگام آماده شدن تمرین می‌کرد تا با ریتم گفتار و لهجه‌اش تطابق پیدا کند.

۱۹- «ویگو مورتنسن» در مورد افزایش وزن‌اش گفته: “غذای ایتالیایی بود، کُلی پیتزا بود، کُلی پاستا بود، ولی عمدتاً اگه بهم تعارف کنن هیچوقت نه نمیارم. هیچوقت تمام دسرهارو امتحان نمی‌کنم و ترجیحاً قبل ازینکه بخوام بخوابم بزرگترین وعده‌ی غذایی رو بهمراه یه پیش‌غذا و دسر کامل می‌خورم.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا