سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
مجله سینمایی

نگاهی به فیلم های مطرح March 2019

ماه مارس با فیلم Us و Dumbo به پایان رسید، آثاری که هم در گیشه و هم بین منتقدین به دو شکل متفاوت سرو صدا کردند، اما فیلم جوردن پیل به یک سوگلی بدل شد. به جز این دو فیلم در این ماه آثار بلاک باستر نیز جولان دادند تا گیشه این ماه میلادی یکی از سود آورترین ها لقب بگیرد. همچنین در این ماه ما شاهد آثار قابل قبولی از جانب نتفلیکس بودیم که با استقبال تماشگران روبرو شدند. در مجموع مطمئنا این ماه یک لکه ننگ برای فیلم های بزرگ و کوچک نبود، و فیلم های متفاوتی برای بینندگان به نمایش در آمد.

Dumbo

Rotten Tomatoes Score: 50% (5.6/10)

گیشه: بلاک باستر لایو اکشن ۱۷۰ میلیون دلاری تیم برتون، با نقد هایی مخوف و گاهی ضد و نقیض اکرانش را آغاز کرد. این فیلم بازسازی انیمیشن دامبو است که در سال ۱۹۴۱ اکران شده بود. این اثر در اولین هفته اکرانش رقم ۱۱۶ میلیون دلار را در سراسر جهان ثبت کرد. پیش بینی ها حاکی از فروشی دو برابری به نسبت بودجه فیلم است، که به نظر یک ضربه دردناک به پیکر دیزنی خواهد بود.

بررسی: فیلم دامبو ساخته تیم برتون به نظر یک لایو اکشن سرگرم کننده با فرمولاسیون دیزنی است که در سناریو و فیلمنامه خود دچار مشکلاتی بزرگ است. به گفته منتقدین کارگردانی و مسائل فنی دامبو در درجه بالایی قرار دارد و همچنین از بازی دنی دی ویتو و اوا گرین نیز تعریف شده است.

The Highwaymen

Rotten Tomatoes Score: 51% (5.83/10)

گیشه: انتشار توسط Netflix

بررسی: کوین کاستنر و وودی هارلسون در تلاشند تا در یک بازی جنایی، بانی و کلاید را شکار کنند. شنیده ها و نقد ها گویای این هستند که این فیلم دارای چشم انداز مناسبی است که توانایی استفاده از آن را ندارد. فیلم دارای یک لحن جامد و ساکن است و بیننده احتمالا در طول فیلم دچار خستگی خواهد شد، البته جان لی هانکوک به عنوان کارگردان تمام تلاشش را انجام داده تا فیلمش به ظاهر تیزهوش و درگیر کننده به نظر برسد. در مجموع این فیلم به عنوان یک اثر جمع و جور و مناسب برای بیننده، احتمالا سزاوار یک بار تماشا کردن است.

Triple Frontier

Rotten Tomatoes Score: 73% (6.39/10)

گیشه: انتشار توسط Netflix

بررسی: اکثر نقد های منتشر شده از فیلم آقای J.C. Chandor مثبت بوده اند. فیلم Triple Frontier یک فیلم خوب و جمع و جور در ژانر خود است که دقیقا می داند چه می خواهد، و فراتر از خواسته اش هم قدمی بر نمی دارد. فیلم به لطف تیم باریگری درجه یکش و همچنین کارگردانی فنی و درست که عمدتا آن را هیجان انگیز تر کرده، چشم بیننده را بر روی ضعف های فیلمنامه می بندد. اگر شما به عنوان بیننده یک فیلم شیک و براق در ژانر اکشن و زیر ژانر سرقت می خواهید، این اثر خود جنس است و خواسته های شما از این نوع کار را به اندازه کافی برآورده می کند. بنابر این، Triple Frontier یک سفر مناسب و معقول است که با فرمول خودش به طور حتم بیننده را سرگرم خواهد کرد.

Captain Marvel

Rotten Tomatoes Score: 78% (6.8/10)

گیشه: کاپیتان مارول، با شروعی طوفانی همه را به تعجب وا داشت و رقم بزرگ ۴۵۶ میلیون دلار را به عنوان شروع فروشش در گیشه ثبت کرد. در حال حاضر این فیلم پر فروش ترین اثر سال ۲۰۱۹ است و بزودی به اولین فیلم میلیاردی سال نیز تبدیل خواهد شد. و این خبر خوبی برای دیزنی خواهد بود.

بررسی: به نظر اکثر منتقدین بری لارسن به خوبی از ایفای نقش قوی‌ترین زن دنیا برآمده و داستان فیلم نیز سرگرم کننده است. «کاپیتان مارول» سعی کرده است از ایده‌های آثار اوریجین محوری همچون «مرد آهنی» و «ثور» به شکلی نوآورانه استفاده کند و در بیشتر صحنه‌ها در اینکار موفق بوده است. اثر ابرقهرمانی جدید مارول یک فیلم علمی تخیلی خوب با حس و حال آثار دهه نودی سینماست. «کاپیتان مارول» از جلوه‌های ویژه چشم نواز، ویلین‌های بدون حد و مرز و تصویر سازی های جذاب بهره میبرد هرچند در هرکدام از این موارد نواقصی نیز دیده میشود.

Us

Rotten Tomatoes Score: 94% (7.93/10)

گیشه: یک پیروزی تجاری آسان دیگر برای جوردن پیل، فیلم جدید و ترسناک این کارگردان بعد از دو هفته از اکران بیش از ۱۷۵ میلیون دلار فروخته است، در حالی که بودجه آن تنها ۲۰ میلیون دلار بوده. عملکرد افتتاحیه فیلم “ما” با ۷۱ میلیون دلار یکی از بهترین های گیشه در سال های اخیر برای چنین اثری بوده است. نیازی به گفتن نیست، اما جوردن پیل بعد ساخت دو فیلم به عنوان یک نام تجاری در هالیوود شناخته می شود.

بررسی: فیلم Us با فیلم Get Out خیلی متفاوت است. این فیلم تکرار ایده‌ها و پیام‌های فیلم قبلی نیست، اما چون پیل آن را خیلی زود پس از Get Out ساخته کمی از آن انرژی خاص فیلم قبلی او را در خود دارد. بر اساس شنیده ها فیلم دوم پیل ترکیبی از تخیل، جذابیت و اسرار آمیزی است و در یک کلام کار درخشانی است. طبق نظرات بازی Lupita Nyongo بسیار عالی و چشم نواز است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا