سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
اخبار مشاهیراخبار مشاهیر ایرانی

جمشید مشایخی درگذشت

جمشید مشایخی بازیگر سرشناس و پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون که به علت بیماری چند روز در بیمارستان بستری بود، ساعتی پیش از دنیا رفت.

خبر درگذشت او را خبرگزاری ایسنا منتشر کرده و نوشته جزئیات مراسم تشییع این بازیگر اعلام می‌شود. سه فرزند مشایخی هم در پیام کوتاهی اعلام کردند که این بازیگر «در نهایت آرامش به سفر ابدی رفت.»

جمشید مشایخی یکی از ماندگارترین چهره‌های عرصه بازیگری متولد ۶ آذر ۱۳۱۳ در تهران بود و از سال ۱۳۳۶ با نمایش «وظیفه پزشک» فعالیت بازیگری خود را آغاز کرد و با فیلم کوتاه «جلد مار» در سال ۴۲ مقابل دوربین رفت و دو سال بعد با فیلم «خشت و آینه» وارد سینما شد. او تا به امروز ایفاگر نقش‌های ماندگاری بوده است که از جمله آنها می‌توان به فیلم‌های «گاو»، «قیصر»، «شازده احتجاب»، «سوته‌دلان»، «خانه عنکبوت»، «کمال‌الملک»، «گل‌های داودی»، «آوار»، «پدر بزرگ»،«سرب»، «روز واقعه»، «خانه روی آب» و «یک بوس کوچولو» و مجموعه‌های «هزاردستان»، «داستان‌های مولوی»، «سلطان صاحبقران»، «امام علی» و «پهلوانان نمی‌میرند» اشاره کرد.

یکی از آخرین حضورهای رسانه‌ای مشایخی حضور در تلویزیون در اسفند ماه گذشته و صحبت‌هایش درباره غلامرضا تختی بود که با واکنش‌های بسیاری مواجه شد.

آی سینما درگذشت این بازیگر را به خانواده، دوستان و مجموعه سینمای ایران تسلیت می‌گوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا