سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
اخباراخبار ورزشی

طاهری: بیشترین بی‌مهری‌ها به پرسپولیس شده است ولی بقیه اعتراض دارند

57358268

سرپرست باشگاه پرسپولیس گفت: حساسیت بازی با تراکتورسازی برای ما، فوتبالی و فنی است. نباید آنرا به سایر مسائل ربط داد.

علی اکبر طاهری درباره شرایط این روزهای پرسپولیس اظهار کرد: خوشبختانه روند رو به رشد تیم ادامه دارد و پیروزی‌های اخیر بیانگر همین مساله است. همانطور که پیش از این نیز اعلام کرده بودیم، یک برنامه‌ریزی و همفکری کامل از سوی مدیریت و کادر فنی برای این منظور وجود داشت و حالا با تلاش و تعصب بچه‌ها، درایت کادر فنی و حمایت هواداران در حال نتیجه دادن است. بازیکنان ما به این باور رسیده‌اند که نه تنها قهرمانی لیگ برتر، بلکه پیروزی و برتری بر تمام حریفان، توانایی و حق آنها است. برای آنها و هواداران بازی بیرون یا داخل خانه فرقی نمی‌کند. هواداران در هر جایی برای حمایت از پرسپولیس آماده‌اند و بازیکنان هم در هر میدانی به دنبال اثبات برتری فنی خود هستند. در این مدت مشکل هم برای ما کم به وجود نیاورده‌اند ولی مشکلات را با حمایت هواداران پشت سر می‌گذاریم و ضروری است که این همراهی را با تمام قوا ادامه دهند.

وی درباره بازی روز یکشنبه برابر تراکتورسازی ادامه داد: این هم برای ما یک بازی مثل دیگر دیدارهای لیگ برتر است. قطعا حساسیت بیشتری دارد چون جدی‌ترین رقیب یکدیگر هستیم. در واقع یک حساسیت فوتبالی است و نباید از جهات دیگر به آن دامن زد. طبیعی است که بازی‌ها در دور برگشت حساس‌تر هم می‌شود. قطعا تیم ما با توجه به توانایی‌های فنی و روانی و حمایت هواداران به دنبال ایجاد فاصله مطمئن‌تری است و تمام حساسیت این بازی برای ما فقط از این جهت است. طبعا همین احساس بین هواداران ما هم وجود دارد و آنها می‌خواهند با حضور پرشور خود، حمایت همه جانبه خود را بار دیگر نشان دهند. چنانکه همیشه و در بازی‌های گذشته، اینگونه بوده است.

علی اکبر طاهری درباره مباحثی که اخیرا در فضای مجازی درباره این بازی به راه افتاده است، خاطرنشان کرد: وقتی تاکید می‌کنیم تمام حساسیت این بازی برای ما فوتبالی و فنی است، اشاره به همین موضوع است. ما همه ایرانی هستیم، در هر نقطه‌ای از این مملکت بوده‌ایم و برای حفظ و سربلندی آن، از جان مایه گذاشته و می‌گذاریم. قلبمان برای یکدیگر و کشورمان می‌تپد. در همین چند روز گذشته در پی حادثه‌ای که در پلاسکو اتفاق افتاد همه با یکدیگر همدرد بودیم. همه با هم برای عزیزانی که از دست رفتند، به ویژه آتش‌نشانان عزیز متاثر شدیم و اشک ریختیم. اتفاق خوبی هم برای کشورمان بیفتد، با هم خوشحال می‌شویم. تهران و آذربایجان ندارد. ما همه مردم ایران هستیم و در شرایط گوناگون نشان داده‌ایم چگونه متحد و منسجم کار می‌کنیم. سلیقه‌های متفاوت ما در مسائل گوناگون تاثیری روی این مسایل نمی‌گذارد.

او تاکید کرد: در ورزش هم اینطور است. سلیقه است. یکی از این تیم خوشش می‌آید و یکی از تیم دیگر. من منطقه‌ای بودن این موضوع را قبول ندارم. مگر تراکتورسازی در تهران طرفدار ندارد؟ مگر در آذربایجان و تبریز طرفداران پرشمار پرسپولیس را نداریم. اینها جزو زیبایی‌های فوتبال است. چرا باید زیبایی فوتبال را از مردم گرفت؟ وقتی چنین جوی در فضای مجازی به راه می‌افتد، این مدیران و مسوولان هستند که باید توانایی و درایت خودشان را نشان بدهند. نباید به این مسائل دامن زد، بلکه باید سوء تفاهم‌ها را برطرف کرد.

سرپرست باشگاه پرسپولیس در این ارتباط ادامه داد: بلوغ فکری و حرفه‌ای مدیران در این عرصه‌ها معلوم می‌شود. اینکه بتوانند بدون فرافکنی مشکلات را حل کنند، نه اینکه برای توجیه عملکردها و فرار از مسوولیت آن، مشکل تراشی یا مشکل نمایی کنند. بعضی از ما گاهی فراموش می‌کنیم اصلا چرا به ما مسوولیت دادند. این مسوولیت برای انجام کارها است نه اینکه برای خودمان بجنگیم. وقتی اینگونه به موضوع نگاه نکنیم، رویکردهای تفرقه‌انگیز از نگاه ملی هم به وجود می‌آید. چون به دنبال هر ابزار غیر متعارفی می‌رویم و در این میان حتی آب به آسیاب دشمنان این مملکت هم می‌ریزیم و از فوتبالی که قرار است در یک رقابت جوانمردانه و سالم باعث شور و نشاط مردم شود، برای جا انداختن مسائلی استفاده می‌شود که از بیرون این کشور سعی در تزریق آن دارند.

وی با اشاره به مشکلاتی که برای پرسپولیس بوجود می‌آید، گفت: ما تا حد امکان سعی می‌کنیم مشکلات را برای خودمان نگه داریم و آن را به هواداران خودمان منتقل نکنیم تا آرامش آنها را بر هم نزنیم. این را وظیفه خودمان می‌دانیم، اما به نظر می‌رسد بعضی واقعا فکر می‌کنند هیچ مشکلی وجود ندارد. در همین بخش داوری بیشترین بی‌مهری‌ها چه در فصل گذشته و چه در این فصل نسبت به پرسپولیس روا شده است. در نیم فصل اول اینطور بود و در نیم فصل دوم که تشدید شده و به گواه نظرات کارشناسان در تمام بازی‌های ما، بی‌وقفه ادامه داشته است. این اشتباهات علیه ما به سود چه کسی تمام می‌شود؟ معلوم است که به سود رقبای ما است و جالب است که حالا دیگران نسبت به این مساله اعتراض دارند.

علی اکبر طاهری در پایان خطاب به هواداران اظهار داشت: در این شرایط ما از هواداران فقط می‌خواهیم که به حمایت خودشان به شکل جدی ادامه دهند. برای قهرمانی پرسپولیس روی اختلاف امتیازات به وجود آمده هیچ حسابی نمی‌کنیم. چون فوتبال بالا و پائین دارد و می‌بینید که چه حاشیه‌هایی برای ما ایجاد می‌کنند. تنها مساله‌ای که روی آن حساب می‌کنیم و مهم و سرنوشت ساز است، حمایت آنها است. فقط با حضور آنها در ورزشگاه و طرح‌های اقتصادی باشگاه می‌توانیم به هدف برسیم و اگر آنها در صحنه باشند، این مسائل و مشکلات بر پرسپولیس کارگر نخواهد بود.

هواداران همچنین بدانند که هدف از طرح بعضی مسائل به حاشیه بردن ما است. می‌خواهند تمرکز ما را بر هم بریزند. به خاطر همین، واکنش‌های ما همیشه رسانه‌ای نیست. یعنی تا حد امکان سعی می‌کنیم چنین نباشد اما مطمئن باشند هر جا منافع پرسپولیس و حق آنها و تیمشان در معرض خطر باشد از تمام ابزارهای رسمی و قانونی برای احقاق آن استفاده می‌کنیم و به هیچ وجه تصور نکنند که باشگاه کم خواهد گذاشت، چون در انجام وظیفه خودمان در قبال آنها و این امانت جدی هستیم. برای بازی این هفته و هفته‌های بعد هم تنها خواسته ما این است که با حضور حداکثری در ورزشگاه به تیم انرژی و انگیزه و ثبات بیشتری بدهند. چون صلابت پرسپولیس از سکوهایش می‌آید. تقاضای ما این است که در کنار حفظ نظم و احترام نسبت به حریف ضمن آنکه جلوی هر حاشیه‌سازی علیه پرسپولیس محبوب خودشان را می‌گیرند با تمام قوا بچه‌ها را تشویق کنند و مطمئن باشند باشگاه نیز برای دفاع از حق آنها که قانون تعیین کرده، یعنی اختصاص 90 درصد ظرفیت ورزشگاه به پرسپولیسی‌ها فرو گذار نمی‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا