سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
مجله سینمایی

اولین واکنش منتقدین به The Curse Of La Llorona از دنیای سینمایی Conjuring

[ad_1]

پنج شنبه اولین روز اکران فیلم The Curse Of La Llorona از دنیای سینمایی Conjuring بود که تا به اینجا بیش از ۱٫۵۷ میلیارد دلار فروش داشته است و تازه ترین فیلم اون اگرچه تبلیغات خوبی رو نداشت سرانجام روی پرده ی نقره ای سینما رفت…

کارگردان The Conjuring 3 که قرار است سال ۲۰۲۰ اکران شود ، کارگردانی این فیلم را نیز به عهده دارد که روایت گر داستان ترسناک و افسانه ای La Llorona است که در سال ۱۹۷۰ اتفاق می افتد و کاراکتر اصلی اون Linda Cardellini است در نقش کارمند اجتماعی ای که خودش رو گرفتار کابوس La Llorona میبینه…

لایورونا ملقب به زن ماتم گرفته، یکی از محبوبترین شخصیت‌های فولکلور تاریخ است. لایورونا به عنوان داستانی غم‌انگیز و خطرناک که برای بچه‌ها گفته می‌شود تا شب‌ها بیدار نمانند یا وارد رودهای خطرناک نشوند، طی سال‌ها به کابوسی وحشتناک برای نسل‌های مختلف تبدیل شده است. داستان او به این صورت است: لایورونا زنی که به زیبایی مشهور است، متوجه خیانت همسرش به او می‌شود و در عملی غم‌انگیز و دیوانه‌وار چیزی را از او می‌گیرد که بیش از همه آن را دوست دارد – یعنی فرزندانش – و آن‌ها را در رودخانه غرق می‌کند. او پس از اینکه متوجه می‌شود چه اشتباهی کرده، چند روز بعد حین پرسه زدن اطراف رودخانه، دنبال پسرانش می‌گردد اما چند روز بعد جسد خودش هم کنار رودخانه پیدا می‌شود. حالا او که بین دنیای زندگان و مردگان گیر کرده، تا ابد به جستجوی فرزندانش می‌پردازد، و هر بچه‌ی سرگردانی که پیدا می‌کند را دزدیده و آن‌ها را غرق می‌کند. خوفناکی غم و غصه‌ی او آنقدر زیاد است که حتی صدای گریه‌های او مرگ و بدبختی را بر سر کسانی که این صدا را می‌شنوند می‌آورد.

 

در زیر نگاهی داشته باشیم به اولین واکنش منتقدین به اکران این فیلم :

Sean O’Connell از وب سایت CinemaBlend به این فیلم ۲ ستاره از ۵ ستاره داده است و ضمن ابراز تاسف ابزار کرد که فیلم نتواسنته است توان بالقوه دنیای سینمایی Conjuring را حفظ کند و اگرچه La Llorona داستانی محرک و مهیج و روحی وحشتناک دارد که در اثر جلوه های سینمایی قابل درک تر شده است و در کل فیلمی آرام و ناامید کننده است و این قسمت را پایین تر از حد و انتظارهای ما از دنیای Conjuring قرار داد. او گفته که در نهایت توانسته است تا چیزی در فیلم پیدا کند تا آن را دوست داشته باشد اما در نهایت یک ناامیدی به تمام معنا بوده است.

Richard Roeper از Chicago Sun Times به فیلم ۱٫۵ ستاره داده است و گفته که این فیلم ششمین فیلم از دنیای Conjuring است و بر خلاف انتظارات به عنوان یک فیلم مستقل افتضاح است. نظری که در اکثر نقدها مشترک است و افسانه ی La Llorona مستحق فیلمی قوی تر از این فیلم است.

Peter Traver از Rolling Stone نیز به فیلم ۱٫۵ ستاره داد و در شرایطی که بازار فیلمهای ترسناک در باکس آفیس داغ است گفته است که هیچ عذر و بهانه ای برای فیلمی که میتوانست بخاطر فیلمهای قبلی مجموعه فروش داشته باشد ، فیلمی که جسارت صحنه های ترسناک و کشتن رو ندارد و به زحمت میتواند صحنه های کابوس کسی شود.

همه ی نقدها منفی نبوده اند و Manohla Dargis از New York Times فیلم را برای کسانی که دنیای فیلمهای ترسناک را دنبال میکنند کلیشه ای دانست و البته به صحنه های ترسناک فراوان فیلم اشاره داشته است و آنها را گاهی بامزه خطاب کرده است و در کل فیلم را لذت بخش و به سبک و سیاق فیلمهای ترسناک قدیمی دانسته است.

John DeFore از The Hollywood Reporter نیز فیلم را ترسناکی خسته کننده خطاب کرده است که به زور میتواند در مسیر کارهای تهیه کننده James Wan قرار گیرد و میتوانست حداقل کیفیتهای لازم را داشته باشد و این اصرار به چسباندن فیلم به دنیای سینمایی Conjuring حتی میتواند به ضرر آن باشد.

Meredith Borders از Slashfilm فیلم را ناپخته خوانده است و روایت داستان را در مسیری سراسر فلش بک و ارجاعات دانسته است و در همان سطوح پایه فیلم ناکام است و هرگز نتوانسته است داستانی منطقی را به شیوه هایی قانع کننده بیان کند.

Monica Castillo از RogerEbert.com میگوید فیلم از از فیلمنامه ضعیف و صحنه های نه چندان ترسناک  رنج میبرد و فیلم نا امید کننده است ، دیالوگهای طولانی و عدم وجود صحنه های ترسناک قوی ، مشکلات فیلم است.

خواندیم گوشه ای نقدهای منتقدین را و تا به اینجا با فیلم با ۹۲ نقد ریت ضعیف ۳۷% را از سایت Rotten Tomatoes بدست آورده است و با توجه به فروش ۲٫۷۵ میلیونی روز اول پیش بینی میشود در نهایت با فروش سه روزه و در باکس آفیس نهایی ۱۷-۲۰ میلیون فروش داشته باشد.

[ad_2]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا