سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
مجله سریال و تلویزیون

سریال Game of Thrones: شاهزاده‌ی دورن در حال حاضر کیست؟

[ad_1]

 

در میان جشن‌ها و مرگ‌هایی که در قسمت چهارم از فصل هشتم سریال Game of Thrones (بازی تاج و تخت) پخش شد، این مسئله نیز آشکار شد که یکی از هفت اقلیم وستروس، فرمانروای جدید دارد. نه، منظور ما گندری باراتیون، لرد استورم‌لندز نیست، بلکه شاهزاده‌ی جدید دورن است. هرکسی که هست، وریس این نکته را ذکر میکند که وی حمایتش از دنی را اعلام کرده است. نامی برده نشده، اما نگران نباشید، ما اینجاییم تا این مسئله را تحلیل و بررسی کنیم تا هویت جدیدترین بازیکن این بازی را بشناسیم. البته درست است که هنوز نمیدانیم این شاهزاده کیست، اما احتمالا بازیگر این نقش را میشناسیم.

اجازه بدهید با بررسی نکاتی که از پیش میدانیم، شروع کنیم: اکتبر گذشته مطلع شدیم که توبی اوسماند (Toby Osmand)، برای نقشی اشرافی در فصل پایانی Game of Thrones تست داده است. این بازیگر عکس‌هایی از خودش و بازیگران Game of Thrones هم منتشر کرده که نشان از پذیرفته شدن وی برای نقش است. بدون اینکه وارد جزئیات اسپول دار بیشتری شویم، حدس ما این است که کاراکتر اوسماند یک زره و یا لباس طلایی به تن خواهد داشت. خود اوسماند یک اشراف‌زاده‌ی مدیترانه‌ای است. کنار هم چیدن این نکات که شامل اشراف‌زاده بودن، لباس طلایی بر تن داشتن میشود، و رنگ پوست اوسماند، نشان میدهد که او شاهزاده‌ی جدید دورن خواهد بود. اما این شاهزاده‌ی جدید دقیقا کیست؟!

مشخص‌ترین پاسخ، کوئنتین مارتل، پسر دوران مارتل در مجموعه رمان‌های یخ و آتش خواهد بود که تا به اینجای کار در سریال وارد داستان نشده است. در کتاب‌های جورج آر. آر. مارتین (George R. R. Martin)، کوئنتین نقش نسبتا پررنگی دارد. دوران او را به مرین میفرستد تا با دنریس تارگرین ازدواج کند، اما کوئنتین زمانی میرسد که دنریس در حال سفر در سرزمین‌های دوتراکی است. کوئنتین تلاش میکند که اژدهایان دنی را بدزد که کشته می‌شود. اما این فقط در کتاب است و در سریال تا جایی که ما میدانیم، او همچنان زنده است و طعمه‌ی آتش اژدهایی نشده است. همچنین در کتاب، پسر دیگر دوران، تریستین زنده است، که البته در سریال کشته شده است. شاید این دو کاراکتر جایشان عوض شده است. شاید در سریال کوئنتین پس از ندیدن دنریس در مرین، بدون ایجاد مشکلی آنجا را ترک کرده است. و حالا برای فرماندهی دورن برگشته است، و یا شاید هم تمام این مدت در دورن بوده است، که کمی عجیب است هیچکس از او نامی نیاورده است.

اگر سازندگان سریال بخواهند از این مسئله دوری کنند، حتما مارتل‌ها تنها قدرت دورن نیستند. در کتاب‌ها، محتمل‌ترین و قدرتمندترین خاندانی که در این زمینه نامشان ذکر شده است، خاندان یورن‌وود هستند که پیش از آنکه نایمریا از روینار به دورن برود و با مارتل‌ها متحد شود، بر دورن حکمرانی میکردند. میتوان گفت که از این خاندان در سریال تقریبا نامی آورده نشده، اگرچه شهرت اوبرین مارتل، افعی سرخ از مسموم کردن لرد ادگار یورن وود در یک نبرد گرفته شده است. با انقراض مارتل‌ها در سریال، تا جایی که ما میدانیم، میتوان ادعای یک یورن‌وود را برای حکمرانی دورن دید. به نظر من این گزینه معقول تر از آن است که کوئنتینی که تا به حال از او نشنیده‌ایم، وارد داستان شود، اگرچه این مسئله که تا به حال به یک داستان دورنی پرداخته نشده است، شرایط پرداختن به هر دو گزینه را برای سازندگان سریال فراهم میکند. شاید کاراکتر اوسماند را در نبردهای بارانداز پادشاهی برای تولین بار ببینیم.

در نهایت هم باید از پنج دختر حرامزاده‌ی اوبرین یاد کنیم. بله پنج سند دیگر، جوانتر از سه دختری که دیدیم هنوز زنده هستند. در دورن فرمانروایی زنان خیلی عجیب نیست و اگر یکی از آنها، شاهزاده‌ی نامبرده نیست، حتما این شاهزاده کوئنتین است و از آنجایی که هیچکدام از این پنج دختر کشته نشده‌اند، کوئنتین آنها را متقاعد کرده که جایگاه خود را به او بدهند. به زودی این معما حل میشود.

 

[ad_2]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا