سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
مجله سینمایی

بازیگرانی که برای فیلم جدید خود دستمزد نجومی گرفته اند!

[ad_1]

با محبوبیت آثار هالیوودی در جهان بودجه فیلم ها نیز هر سال رو به افزایش است، و این موضوع باعث بالا رفتن عجیب دستمزد برخی از ستارگان نیز گردیده تا جایی که آن ها درخواست های نجومی برای ایفای نقش های خود داشته باشند. در سال های اخیر که شاهد اعلام دستمزد ستارگان سینما هستیم، متوجه برخی از آمار های مضحک گشته ایم که گاهی هوش از سر آدم می برد. برای مثال گفته شد حقوق پایانی رابرت دونی جونیور در جهان سینمایی مارول که شامل دو فیلم جنگ بینهایت و پایان بازی می شد، بیش از ۷۵ میلیون دلار بوده است. این آمار بسیار عظیم و نادر در حالی منتشر شده است که ما در ایران در ماه رمضان برای کسب شکر دولتی در لای منگنه قرار داریم، البته برای افرادی این آمار مصداق شوخی را دارد، اما به هر حال این چیزیست که در هالیوود در جریان است. نقش کمپانی در این دستمزدهای نجومی بسیار پررنگ است، چرا که برای موفقیت اثر خود از هیچ چیزی دریغ نمی کنند. البته این نکته نیز اهمیت دارد که فیلمی با بازی تام کروز به مراتب جذابیت بیشتری نسبت به یک فیلم با بازی بازیگری ناشناخته دارد و همچنین سود بیشتری نیز به ارمغان خواهد آورد. حالا ما قصد داریم به ۱۰ حقوق نجومی ستارگان برای فیلم های در حال تولیدشان اشاره کنیم.

Will Smith – $35 Million – Bright 2

ویل اسمیت یک نام عظیم در هالیوود است، و شاید هیچ کسی دیگری مثل او پیدا نکنید که چنین وضعیتی داشته باشد. اسمیت با هر آنچه که اسمش را توانایی می گذارند، از جمله بازی با ابرو هایش می تواند درآمد ۳۵ میلیون دلاری به دست آورد و نقش خود را به عنوان کاراکتر دریل وارد در فیلم Bright 2 به بهترین شکل ممکن اجرا کند. فیلم فانتزی و اکشن Bright که در سال ۲۰۱۷ به نمایش درآمد، هرگز یک اثر شاهکار نبود و حتی با نقد های تندی نیز روبرو شد، اما شگفت انگیز اینجاست که دنباله این فیلم در راه است و پول بیشتری نیز در این اثر ریخته شده است. به گفته خود اسمیت او برای فیلم اول ۲۰ میلیون دلار دستمزد گرفته بود و بودجه اثر نیز ۹۰ میلیون دلار بود. نتفلیکس با چنین افزایش حقوقی در پرداختش به اسمیت، باید ایمان داشته باشد که دنباله فیلم درخشان یک اثر بزرگ خواهد بود. استفاده تبلیغاتی از نام ویل اسمیت در این پروژه نشان از محبوبیت فراوان این بازیگر دارد. البته نام اسمیت کیفیت ضعیف یک فیلم را بهتر نمی کند اما بدون شک بودجه فیلم را بالاتر خواهد برد. حتی اگر آمار گزارش دستمزد ویل اسمیت برای این فیلم نادرست هم باشد، او هنوز هم در یک سال فوق العاده مالی قرار دارد. شنیده ها حاکی از درآمد ۱۷ میلیون دلاری اسمیت برای فیلم Bad Boys For Life نیز هستند.

Ryan Reynolds – $27 Million – Six Underground

رایان رینولدز همواره در حال کار کردن به شکل مداوم بوده است، اما با موفقیت عظیم Deadpool در سال ۲۰۱۶ رینولدز تبدیل به یک نام محبوب، مشهور و پول ساز شده است. او در چند سال اخیر به شدت پرکار و مورد توجه بوده و استودیو ها برایش همه کار کرده اند. آخرین نقش رینولدز باعث قرار گرفتن ۲۷ میلیون دلار ناقابل در جیبش شده است. این دستمزد نتیجه حضور رینولدز در جدید ترین فیلم مایکل بی یعنی Six Underground بوده است. گفته شده این فیلم بودجه ای نزدیک به ۱۵۰ میلیون دلار دارد، که با آن هر ستاره ای را می توان جذب کرد. هرچند بازی های رایان رینولدز واقعا خوب هستند، اما ۲۷ میلیون دلار به عنوان دستمزد یک رقم کاملا جنجالی برای یک نقش محسوب می شود. بدون شک قرار گیری نام رینولدز در کنار مایکل بی در جذب مخاطب نتیجه شگفت انگیزی حاصل خواهد کرد. جدید ترین اثر رینولدز که در روز های آینده اکران خواهد شد کاراگاه پیکاچو است که این بازیگر در آن صدا پیشه کاراکتر اصلی است. تصور کنید رینولدز از حقوق ۲ میلیونی برای فیلم اول ددپول به مبلغ دریافتی ۲۷ میلیونی رسیده که واقعا شگفت انگیز است.

Dwayne ‘The Rock’ Johnson – $20 Million – Fast & Furious Presents: Hobbs & Shaw

دواین جانسون یا راک به جرأت پرکار ترین ستاره این روز های هالیوود است و کم تر بلاک باستری پیدا می شود که به سراغ او برای ایفای یک نقش نرود. در سال های اخیر راک به ستاره اول آثار اکشن تبدیل شده، به گونه ای که سخت است نام او را در فیلمی اکشن مشاهده نکنیم. دواین جانسون با حضورش در یک فیلم به شکلی روشن باعث افزایش فروش آن اثر می شود. برای مثال فیلم های گارد ساحلی و آسمان خراش آثار تاپ و خاصی نبودند، اما دخالت این بازیگر در آن ها باعث موفقیتشان در گیشه شد، و این چیزی است که هالیوود به وضوح آن را درک کرده است. اما فیلم جدید او که اسپین آفی از سری فیلم محبوب سریع و خشن است با قرار دادن دو شخصیت محبوب فیلم یعنی لوک هابز و دکار شاو در کنار هم حرکت فوق العاده ای را شکل داده است. به عنوان یکی از کاریزماتیک ترین بازیگران حال حاضر، دواین جانسون می تواند یک تنه فیلمی را برای یک مخاطب عظیم آماده کند. و انتخاب او برای چنین اثری پول عظیمی را برای یونیورسال تامین خواهد کرد. دستمزد راک برای ایفای نقش لوک هابز در این فیلم ۲۰ میلیون دلار اعلام شده است. البته گزارش های دیگر از میل یونیورسال برای دادن مبالغ عظیم تر از سود این فیلم به دواین جانسون خبر می دهند. این راه حضور در بلاک باستر های عظیم برای دواین جانسون با دنباله جومانجی ادامه خواهد داشت.

Robert Downey Jr. – $20 Million – The Voyage Of Doctor Dolittle

رابرت دونی جونیور در مدت زمان بسیار زیادی در هالیوود فعال بوده است، حتی قبل از این که مرد آهنی محبوب سینما باشد و یا قبل از روی آوردن به اعتیاد و رفتن به زندان. اما دوران اوج این بازیگر به عنوان ستاره محبوب مردمی با نقش تونی استارک در سال ۲۰۰۸ شروع شد. این شهرت به جایی رسیده است که نام رابرت دونی جونیور در یک فیلم باعث افزایش مخاطبان آن اثر خواهد شد. همین شهرت و محبوبیت باعث دریافت دستمزد ۲۰ میلیون دلاری این بازیگر برای ایفای نقش در فیلم سفر های دکتر دولیتل گشته است. حقوق دریافتی او از مارول در چند سال اخیر به روشنی معلوم کرده است این بازیگر یک هنرپیشه ارزان نیست. البته گزارش های اولیه از سفر های دکتر دولیتل بسیار منفی بوده است و تا تغییرات عمده در فیلم نیز پیش رفته اند. حتی اگر فیلم هم جالب نباشد اما مخاطبان زیادی جهت دیدن این بازیگر جلوی سینما ها تجمع خواهند کرد.

Jason Statham – $13 Million – Fast & Furious Presents: Hobbs & Shaw

جیسون استاتهام یکی دیگر از ستارگان پول ساز آثار اکشن در سینماست که دارای دریافتی بسیار قابل قبولی می باشد. نقش دکارد شاو در اسپین آف سریع و خشن جدید ترین اجرای او بوده است. با توجه به تریلر فیلم ما شاهد بازی های جالب و سرگرم کننده به همراه لحظات اکشن و طنز جالبی در این فیلم خواهیم بود. به احتمال فراوان بازی استاتهام در نقش شاو کمک شایانی به موفقیت این اثر خواهد کرد. بازریابی این فیلم تمرکز ویژه ای به شیمی و رابطه استاتهام و دواین جانسون در این اثر کرده است. استاتهام برای بازی در این فیلم مبلغ ۱۳‌ میلیون دلار دستمزد دریافت کرده که هرچند به بزرگی دستمزد جانسون نیست، ولی هنوز هم این مقدار حقوق برای او خیره کننده است. البته فراموش نکنیم که عده بسیار زیادی فیلم هابز و شاو را تنها به خاطر عشق به جیسون استاتهام تماشا خواهند کرد.

Tom Cruise – $12 Million – Top Gun: Maverick

بعد از ۳۴ سال تاپ گان درنهایت دارای یک دنباله شده است. و ستاره بی چون چرای فیلم بازهم تام کروز است. کروز به تازگی نقش خود به عنوان ‘Maverick’ را دوباره تکرار کرده است و برای آن دستمزدی ۱۲‌ میلیون دلاری دریافت کرده و طبق گفته ها این حقوق تا مرز ۱۴ میلیون دلار قابل افزایش است. با بودجه ۱۴۰ میلیون دلاری فیلم شگفت آور نیست که تام کروز نیز چنین تقاضای بزرگی را انجام دهد. البته در سال های اخیر کروز به خاطر بازی در آثاری چون مومیایی و Mission Impossible: Fallout دستمزد های درشتی دریافت کرده، ولی درآمد او از Top Gun: Maverick تقریبا برابر با بودجه تولید ۱۵ میلیون دلارِ فیلم اول است. با محبوبیت بزرگ فیلم اول و حضور دوباره تام کروز که یک ستاره فوق العاده است، بازریابی قابل قبولی برای جذب مخاطب صورت گرفته است.

Emily Blunt – $12 Million – A Quiet Place 2

امیلی بلانت در حال بازگشت به یک مکان ساکت ۲ است که بار دیگر توسط همسرش جان کرازینسکی هدایت خواهد شد. بر همین اساس گزارش ها حاکی از دریافت مبلغ ۱۲ میلیون دلاری دستمزد بلانت برای این فیلم است، اما نکته قابل توجه اینجاست که بودجه فیلم اول تنها ۱۷ میلیون دلار بوده است. با این اوصاف دنباله این فیلم به کارگردانی کرازینسکی مطمئنا بودجه ای بسیار بزرگتری خواهد داشت. اما بازهم چنین دستمزد بزرگی بر روی چنین اثر کم بودجه ای تاثیرات فراوانی خواهد داشت که در آینده مشخص تر خواهد شد. بلانت اخیرا کارهای بزرگی انجام داده که از جمله آنها می توان به مری پاپینز اشاره کرد. این اثر با استفاده از نام بلانت توانست بازریابی خوبی برای این فیلم خانوادگی به وجود بیاورد.

Brad Pitt – $10 Million – Once Upon A Time In Hollywood

برد پیت مانند لئو دیکاپریو در فیلم جدید تارانتینو یعنی film Once Upon A Time In Hollywood به ایفای نقش پرداخته است. حضور پیت برای سازندگان این اثر پر ستاره ۱۰ میلیون دلار آب خورده است که مبلغ قابل توجه ای برای یک نقش مکمل است. البته جالب توجه اینجاست که هر دو ستاره این فیلم همین مبلغ را دریافت کرده اند، که چیز نایابی است. تارانتینو همیشه عاشق ستارگان است و همین موضوع سازندگان فیلم را مجبور کرده که برای داشتن چنین بازیگرانی مبالغ بزرگ دستمزد را بدهند. برد پیت بازیگر و تولید کننده فیلم های بسیاری است که پول احتمالا نگرانی بزرگی برای او نیست، اما برای حضور به شدت کوتاهش در ددپول ۲ هم ۹۵۶ دلار دستمزد دریافت کرده است. نقش جزئی و خنده دار او یکی از لحظات برجسته Deadpool 2 بود، و او آن را بh کمتر از ۱۰۰۰ دلار انجام داد.

Gal Gadot – $10 Million – Wonder Woman 1984

گال گادوت برای فیلم جدیدش یعنی Wonder Woman 1984 مبلغ ۱۰ میلیون دلار دستمزد دریافت کرده است. به هر حال این دریافتی میان بازیگر زن حال حاضر سینما یک حقوق نجومی به حساب می آید.

Leonardo DiCaprio – $10 Million – Once Upon A Time In Hollywood

همان طور که گفته شد لئوناردو دیکاپریو برای فیلم جدید تارانتینو دستمزد ۱۰ میلیون دلاری دریافت کرده است. به هر حال بازیگر محبوب برنده اسکار دستمزد درشت نیز درخواست می کند و برای داشتنش باید آن مبلغ را صرف کرد. دی کاپریو با شهرتش می تواند هر فیلمی را به سوی سود دهی و موفقیت سوق دهد.

[ad_2]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا