سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
مجله پزشکی و سلامت

آیا ناشتا آب بخوریم؟

ژاپن کشوری است که مردم آن کمتر به مشکلات ناشی از چاقی و دیابت دچار می‌شوند. بدون شک ژنتیک ژاپنی‌ها در این مسئله تأثیر گذار است اما مردم ژاپن دارای عادات خاصی هستند که به این موضوع کمک کرده است. یکی از این عادات خوردن آب قبل از ناشتا است. محققان به تازگی به این نتیجه رسیده‌اند که مصرف آب قبل از ناشتا به درمان میزانی زیادی از اختلالات بدن کمک می‌کند.

آیا قبل از ناشتا آب بخوریم؟
آیا قبل از ناشتا آب بخوریم؟

خوردن آب در زمان ناشتا با تحریک حرکت طبیعی روده‌ها به بدن کمک می‌کند تا سموم خود را راحت‌تر دفع کند. همچنین نوشیدن آب در این زمان به افزایش تولید سلول‌های عضلانی و سلول‌های جدید خونی نیز کمک می‌کند که این کار کمک زیادی به دفع سموم بدن می‌کند. همچنین با دفع سموم بدن شما تمایل کمتری به پرخوری خواهید داشت و در نتیجه با روشی سالم می‌توانید اقدام به کاهش وزن بدنتان بکنید. اگر معده شما مرتب اسیدی می‌شود مصرف آب در زمان ناشتا کمک زیادی به حل این مشکل میکند و در نتیجه مشکلات سوء هاضمه شما را کاهش می‌دهد. اگر شما در زمان ناشتا آب بخورید مشکل ترش کردن و سوزش معده شما برطرف می‌شود.

کم آبی یکی از عوامل مهم به وجود آمدن چین و چروک در پوست است، مصرف آب با معده خالی باعث افزایش جریان خون در زیر پوست شما می‌شود و در نتیجه شما پوستی درخشان و صاف خواهید داشت. کم آبی نه تنها بر پوست شما تأثیر می‌گذارد بلکه بر وضعیت موهای شما نیز تأثیرات منفی دارد و با خوردن آب در این زمان می‌توانید به سلامت مو‌های خود نیز کمک کنید. اگر قصدددارید وزن بدنتان را پایین بیاورید، مصرف آب در این زمان سوخت و ساز بدن شما را افزایش می‌دهد و به شما کمک زیادی می‌کند که با موفقیت وزن خود را به مقدار مورد نظرتان برسانید. همچنین مصرف آب در زمان ناشتا قدرت ایمنی بدن شما را افزایش می‌دهد و برای سلامت کلیه‌های شما و پیشگیری از عفونت‌های ادراری بسیار موثر است.

منبع: الو دکتر

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا