سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
مجله پزشکی و سلامت

حتی یک بار خوردن غذا‌های چرب بر عملکرد کبد شما تأثیرگذار است.

حتی خوردن یک وعده غذای چرب هم می‌تواند بر روی عملکرد کبد شما تأثیر منفی بگذارد. محققان به این نتیجه رسیده‌اند که میزان خیلی زیادی چربی اشباع شده در این نوع غذا‌ها وجود دارد. که با هر بار مصرف فوراً بر غملکرد کبد تأثیر می‌گذارند. هر چه تعداد وعده‌هایی که شما  در ان از غذا‌های چرب استفاده می‌کنید، بیشتر شود بدن شما به مقدار بیشتری در معرض مبتلا شدن به بیماری کبد چرب و سیروز کبدی قرار می‌گیرد.

غذا‌های چرب
غذا‌های چرب

 در بدن انسان کبد نقش مهمی در فرآوری چربی‌ها و کربو‌هیدرات‌ها بازی می‌کنند و زمانی که شما به طور مکرر از غذا‌های چرب استفاده کنید احتمال انباشت این چربی‌ها و به وجود آمدن مشکلی در بدن با نام کبد چرب غیر الکلی افزایش پیدا می‌کند. محققان اعتقاد دارند که چربی موجود در غذا‌های چرب مانند پیتزا و یا چیز برگر از بدترین نوع چربی برای کبد هستند. دکتر میشل رودن، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه هنریخ هین آلمان اعتقاد دارد که تجمع چربی کبد را مجبور می‌کند که تا 70% گلوکز بیشتری تولید کند که این موضوع در طول زمان باعث افزایش سطح قند خون می‌شود. افزایش سطح قند خون یکی از عوامل مهم و تأثیر گذار در ابتلا به دیابت نوع 2 است. تجمع چربی بواسطه بار اضافی که برای کبد ایجاد می‌کند، موجب عملکرد سخت‌تر سلول‌های کبد می‌شود که در نهایت می‌تواند باعث به وجود امدن بیماری‌های کبدی شود.

منبع: الو دکتر

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا