سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
مجله پزشکی و سلامت

بدن انسان در زمان خواب چه کاری انجام می‌دهد

 زمانی که انسان می‌خوابد بدن او فرصت کافی برای استراحت و بازسازی پیدا می‌کند. خواب یکی از جالب‌ترین فعالیت‌های حیاتی است که در آن اتفاق‌های جالبی برای بدن رخ می‌دهد. در ادامه به تعدادی از آن‌ها پرداخته‌ایم.

بدن انسان در زمان خواب چه کاری انجام می‌دهد
بدن انسان در زمان خواب چه کاری انجام می‌دهد

دمای بدن انسان قبل از این که به طور کامل به خواب برود، کاهش پیدا می‌کند پس بهتر است قبل از اینکه بخوابید دمای اتاق خود را کمی افزایش دهید. در طول شب و در زمانی که انسان به خواب فرو می‌رود، از طریق تعریق و تنفس آب بدن کاهش پیدا کرده و در نتیجه وزن بدن کمتر می‌شود. حتی خواب می‌تواند برای موفقیت در رژیم لاغری شما موثر باشد چرا که به آب شدن چربی‌های بدن شما کمک می‌کند.

در هنگام خواب بدن انسان با کاهش فشار خون و ضربان قلب مواجه می‌شود چرا که دیگر نیازی به کار و فعایت شدید ندارد، بنابراین از میزان پمپاژ قلب و ارسال خون به اندام‌ها کاسته می‌شود. بدن انسان در خواب افزایش تولید کلاژن را تجربه می‌کند. کلاژن پروتئینی است که به پوست و عروق خونی خاصیت ارتجاعی می‌بخشد. بدن انسان در هنگام خواب هورمون رشد را آزاد می‌کند که تحریک کننده تولید کلاژن است. همچنین در مراحل آخر خواب چشم‌ها به طور سریع به طرف چپ و راست حرکت می‌کنند، این حرکت چشمی از زیر پلک‌ها قابل دیدن است.

منبع: تبیان

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا