سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
مجله پزشکی و سلامت

رابطه آهن و کاهش وزن

بدن انسان برای اینکه به خوبی کار کند به مقدار معینی از مواد معدنی نیازمند است. یکی از مهم‌ترین مواد معدنی مورد نیاز بدن انسان آهن است. مشکل کمبود اهن در بدن باعث کمبود اشتها در فرد می‌شود اما کمبود آهن همچنین باعث می‌شود که بدن انسان احساس خستگی بیشتری کند. پس اگر فکر می‌کنید که کمبود آهن در بدن می‌تواند به کاهش وزن منجر شود در اشتباه هستید چرا که اشخاصی که دچار کمبود اهن هستند، ساعات زیادی در طول روز، احساس خستگی می‌کنند و به همین دلیل نمی‌توانند به فعالیت‌های بدنی بپردازند و کالری بسوزانند.

مهم‌ترین نقش آهن در بدن ساخت هموگلوبین است. هموگلوبین پروتئینی است که اکسیژن را در خون حمل می‌کند و در سلول‌های قرمز خونی یافت می‌شود. اگر برنامه غذایی شما فاقد مقادیر کافی آهن باشد بعد از مدتی بدن شما می‌تواند به مشکل کمبود آهن دچار شود.

رابطه آهن و کاهش وزن
رابطه آهن و کاهش وزن

کمبود آهن باعث می‌شود که شما کمتر غذا بخورید اما از طرف دیگر سطح انرژی بدن شما را پایین می‌آورد. شما دیگر نمی‌توانید به طور مرتب به فعالیت‌های بدنی و ورزشی بپردازید چرا که در طول شبانه‌روز دچار خستگی مزمن می‌شوید. در بین افرادی که رژیم لاغری دارند و قصد دارند که وزن خود را کاهش دهند، مواردی  مشاهده شده است که کمبود آهن در این افراد روند کاهش وزن را با مشکل مواجه کرده است.

هرگز از مکمل‌های حاوی آهن بدون مشورت پزشکتان استفاده نکنید چرا که زیادی‌روی در مصرف این ماده معدنی می‌تواند، موجب انباشت آن در بدن و در نتیجه آسیب به ارگان‌ها شود.

منبع : سلامت نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا