سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
اخبار فرهنگی و هنریاخبار مشاهیراخبار مشاهیر ایرانی

جزئیات بیماری و درگذشت حسن جوهرچی

روابط عمومی بیمارستان امام خمینی(ره) توضیحاتی درباره بیماری و فوت حسن جوهرچی منتشر کرد.

به گزارش ایلنا، در متن منتشره پایگاه اطلاع رسانی مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) تهران آمده است: مرحوم حسن جوهرچی از یک‌سال قبل با بروز زردی، ضعف و بی‌حالی متوجه بیماری مزمن کبدی در خود شده و پیگیری‌های اولیه‌ای نزد خود داشت. او از حدود ٣ ماه قبل زیر نظر متخصصان گوارش و کبد مجتمع بیمارستانی امام‌خمینی(ره) قرار گرفت. در این زمان اقدامات تشخیصی و درمانی و مراقبت‌های سرپایی برای تشخیص و درمان بیماری مزمن کبدی او شروع شد.

حسن+جوهرچیاز ٢ ماه قبل نیز پرونده در درمانگاه پیوند کبد برای جوهرچی تشکیل شد. در این مدت اطلاعات درباره تشخیص و درمان بیماری مزمن کبدی به او و خانواده بیمار داده می‌شد. در این سیر درمانی، وی یک‌بار در بخش گوارش مجتمع بستری شدند. در این بستری درمان‌های لازم به عمل آمد و با بهبود نسبی، درمان‌های سرپایی بیمار پیگیری شد.

تکمیل مشاوره‌ها و آزمایش‌های موردنیاز قبل از دریافت پیوند کبد، توسط درمانگاه پیوند کبد مجتمع پیگیری می‌شد و در بعضی موارد اقدامات مشاوره‌ای تسریع شد که از نظر پزشکی نیاز به اقدامات بیشتری قبل از پیوند بود. در این مدت با توجه به‌شدت بیماری و ضرورت پیوند، علی رغم پیگیری‌های همکاران بیمارستان و خانواده، شرایط انجام پیوند فراهم نشد.

آخرین مراجعه حسن جوهرچی در تاریخ دوشنبه هفته گذشته با حال عمومی بد به اورژانس مجتمع بوده که پس از احیای بیمار، در بخش آی‌سی‌یوی اورژانس مجتمع بستری شد. در این بستری تظاهرات نارسایی شدید کبد شامل نارسایی کلیه همزمان(سندروم هپاتورنال حاد) و عفونت ریوی وجود داشت که علی‌رغم اقدامات درمانی کنترل نشد و منجر به فوت بیمار گردید. در دو ماه گذشته بیش از ٢٠ پیوند کبد برای بیماران مشابه در این بیمارستان انجام‌شده و مشکلی برای انجام این اقدام درمانی پیشرفته وجود ندارد.

مرحوم جوهرچی صبح امروز دارفانی را وداع گفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا