سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
اخباراخبار اقتصادی

نیازی به واردات میوه نداریم/ ذخیره‌سازی پرتقال از تولید داخلی

57395871

در حالیکه برخی معتقدند که برای تامین میوه شب عید و با توجه به سرمازدگی اخیر مرکبات نیاز به واردات داریم و وزارت کشاورزی باید مجوز آن را صادر کند، مدیر کل دفتر میوه‌های گرمساری این وزارتخانه اعلام کرد که هیچ نیازی به واردات پرتقال و مرکبات نداریم و ذخیره‌سازی این محصول از طریق موجودی داخلی و حدود ۶۰۰ هزار تن درحال انجام است.

ابوالقاسم حسن پور اظهار کرد: سرمازدگی‌های اخیر در شمال کشور به حدود ۴۵۰ هزار تن پرتقال آسیب زد،   در حالی که تولید پرتقال دو میلیون و ۳۰۰ هزار تن است.

وی با بیان اینکه دستگاه های متولی باید روی قیمت پرتقال نظارت بیشتری داشته باشند تا بی رویه افزایش نیابد، افزود:‌ در حال حاضر حدود ۱۹۰ هزار تن پرتقال در استان فارس و ۱۳۰ هزار تن در جیرفت کرمان روی درخت است که طی روزهای آینده برداشت می‌شود و ۳۰۰ هزار تن پرتقال نیز در استان مازندران بدون آسیب مانده است. از این باقی مانده فعلی ۶۰۰ هزار تنی پرتقال می توانیم برای تامین نیاز شب عید و حتی ماه های پس از آن هم استفاده کنیم.

مدیر کل دفتر میوه های گرمسیری و  نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: حتی در صورت احتساب سرانه مصرف ۲.۵ کیلوگرمی پرتقال در هر ماه حدود ۲۰۰ هزار تن از این محصول برای تامین نیاز داخلی لازم داریم که این ۶۰۰ هزار تن می‌تواند تا سه ماه آینده پاسخگوی نیاز داخلی باشد. البته ذخیره سازی این محصول نیز از محل تولید پرتقال در مازندران و استان های جنوبی ذکر شده از سوی سازمان تعاون روستایی در حال انجام است.

حسن پور تاکید کرد:‌ هیچ نیازی به واردات پرتقال نداریم و کمبودی نیز در این زمینه وجود ندارد؛ بنابراین به جای تاکید بر واردات باید همه دست به دست هم دهیم تا بازار این محصول برای شب عید و ماه های پس از آن عادلانه کنترل شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا