سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
مجله پزشکی و سلامت

رابطه نوشیدن الکل و مشکلات چاقی

الکل می‌تواند سبب چاقی در بدن انسان شود. دانشمندان با بررسی نتایج آزمایشاتی که بر روی موش‌ها انجام گرفت به این نتیجه رسیده‌اند که نوشیدنی‌های حاوی الکل می‌تواند، جرقه‌ی گرسنگی را در مغز ایجاد کند و باعث افزایش اشتها و گرسنگی شود. نوشیدن الکل سیگنال‌های مغز موش‌ها را فعال کرد و به آن‌ها فرمان داد که غذای بیشتری بخورند. محققان بریتانیای بر این باورند که الکل همین کار را می‌تواند در مغز انسان نیز انجام دهد. پس علت این موضوع که انسان‌ها معمولاً بعد از نوشیدن الکل تمایل بیشتری به مصرف غذا دارند همین موضوع می‌تواند، باشد. محققان بریتانیایی یافته‌های خود را در این زمینه در مجله “پیوند با طبیعت” به چاپ رسانده‌اند.

رابطه نوشیدن الکل و مشکلات چاقی
رابطه نوشیدن الکل و مشکلات چاقی

90% از مرگ‌های کبدی بر اثر الکل و چاقی است و الکل در کبد بیماران چاق سمی‌تر می‌باشد. الکل خود به تنهایی کالری زیادی دارد به گونه‌ای که یک لیوان حاوی نوشیدنی الکلی کالری برابر با یک دونات دارد. پروفسور لن اعتقاد دارد الکل به تنهایی می‌تواند باعث 60 نوع بیماری باشد و کسانی که مشروب می‌خورند مصرف الکل به همراه پر خوری می‌تواند خطرات بیشتری برای سلامتی آن‌ها به همراه داشته باشد. با توجه به خطراتی که الکل برای سلامتی بدن ایجاد می‌کند کسانی که از نوشیدنی‌های الکلی استفاده می‌کنند باید از این خطرات آگاه باشند.

منبع: علم ورزش

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا